Verbeter je telefonische communicatie met deze praktijkgerichte training. Leer de do's en don'ts van klantcontact, effectieve vraag- en luistertechnieken en omgaan met klachten.

  • Kleine groepen
  • Ervaren docent
  • Online mogelijk
  • Praktische training

Veel klantencontact verloopt via de telefoon. De manier waarop je klanten te woord staat is van groot belang: jíj bent immers het visitekaartje van het bedrijf. De keuze van een klant om bij jouw organisatie terug te keren kan vallen en staan met de manier waarop hij of zij door jou behandeld wordt. Welke toon sla je aan? Hoe schat je de behoeftes en wensen van de klant in? En hoe reageer je wanneer aan deze wensen niet is voldaan? Wanneer deze vragen in de praktijk geen probleem (meer) voor je zijn, haal je meer voldoening uit je werk en laat je een positieve indruk achter van je organisatie.

In onze training Klantgericht telefoneren leer je de basisvaardigheden van telefonische communicatie. Naast stil te staan bij de vraag wat communicatie precies inhoudt, worden effectieve vraag- en luistertechnieken behandeld. Er wordt ook uitvoerig geoefend met deze vaardigheden, zodat ze direct toepasbaar zijn in de praktijk. Het gehele telefoonproces wordt doorlopen, zodat je van opnemen tot ophangen klantgericht blijft werken.

Onderwerpen

  • Communicatietechnieken bewust en klantgericht toepassen
  • De telefoonetiquettes
  • Actief luisteren
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen
  • Samenvattingstechnieken
  • Effectief omgaan met klachten
  • Klantgericht denken
  • Je stem goed gebruiken
  • Leren informeren en adviseren.

Resultaten

Na afloop van de training heb je:

  • duidelijkheid over de do's en don'ts van klantcontact;
  • inzicht dat eigen gedrag invloed heeft op de beleving van de klant;
  • bewustzijn van stemgebruik, non-verbaal gedrag en verbale communicatieve uitgingen, en het effect daarvan op de klant;
  • inzicht in het referentiekader van de klant (klantperspectief) en jezelf en
  • kun je de échte vraag achterhalen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich herkennen in één of meer van onderstaande punten:

  • Je voert dagelijks veel gesprekken met klanten via de telefoon (bijvoorbeeld helpdeskmedewerkers, klantenservice of planners)
  • Je hebt binnenkort een functie waarbij je veel moet telefoneren met interne/externe klanten
  • Je wil je telefonische communicatievaardigheden verbeteren
  • Je belt niet graag en wilt daar verandering in brengen
  • Je wil een positieve indruk achterlaten bij klanten waarmee je telefonisch communiceert
  • Je wil het afhandelen van klachten van klanten prettiger laten verlopen

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Online
€ 1150,- excl. BTW

di 21 mei & di 4 jun 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 26 jun & wo 10 jul 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 1 & do 15 augustus 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 september 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 14 & ma 28 oktober 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 18 nov & ma 2 dec 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 24 dec 2024 & di 7 jan 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 21 mei & di 4 jun 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 15 & ma 29 juli 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 25 sep & wo 9 okt 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 31 okt & do 14 nov 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 december 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 13 & ma 27 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 3 & ma 17 juni 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

wo 24 jul & wo 7 aug 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 september 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 november 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 augustus 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 19 nov & di 3 dec 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 10 & vr 24 januari 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 oktober 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 december 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

do 11 & do 25 juli 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 2 & ma 16 september 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 okt & wo 6 nov 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 december 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

di 13 & di 27 augustus 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 november 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Online
€ 1150,- excl. BTW

di 21 mei & di 4 jun 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 26 jun & wo 10 jul 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 1 & do 15 augustus 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 september 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 14 & ma 28 oktober 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 18 nov & ma 2 dec 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 24 dec 2024 & di 7 jan 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 21 mei & di 4 jun 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 15 & ma 29 juli 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 25 sep & wo 9 okt 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 31 okt & do 14 nov 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 december 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 13 & ma 27 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 3 & ma 17 juni 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

wo 24 jul & wo 7 aug 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 september 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 november 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 augustus 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 19 nov & di 3 dec 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 10 & vr 24 januari 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 oktober 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 december 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

do 11 & do 25 juli 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 2 & ma 16 september 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 okt & wo 6 nov 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 december 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

di 13 & di 27 augustus 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 november 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Reset filters

2 trainingsdagen

Online

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Online
€ 1150,- excl. BTW

Amsterdam

di 21 mei & di 4 jun 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 26 jun & wo 10 jul 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 1 & do 15 augustus 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 september 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 14 & ma 28 oktober 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 18 nov & ma 2 dec 2024

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 24 dec 2024 & di 7 jan 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

Rotterdam

di 21 mei & di 4 jun 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 15 & ma 29 juli 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 25 sep & wo 9 okt 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 31 okt & do 14 nov 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 6 & vr 20 december 2024

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 13 & ma 27 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

Groningen

ma 3 & ma 17 juni 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

wo 24 jul & wo 7 aug 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 september 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 november 2024

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

Den Haag

ma 17 jun & ma 1 jul 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 augustus 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 19 nov & di 3 dec 2024

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 10 & vr 24 januari 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

Utrecht

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 20 aug & di 3 sep 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 oktober 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 december 2024

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

Zwolle

do 11 & do 25 juli 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 2 & ma 16 september 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 okt & wo 6 nov 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 december 2024

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

Arnhem

vr 28 jun & vr 12 jul 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 sep & vr 11 okt 2024

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 dec 2024 & vr 10 jan 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

Eindhoven

di 13 & di 27 augustus 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 november 2024

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Klantgericht telefoneren referenties - Gemiddeld cijfer 8.4

  • “De inhoud van de training zat erg goed in elkaar en was goed aangepast aan mijn wensen en organisatie. De variatie was goed, vooral de rollenspellen waren prettig en heb ik veel aan.”

    I. Goudkamp, JOP- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.2
  • “Uitstekende training! Tool made en erg professioneel!!”

    D. Manscholt, Christelijk College de Populier- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 10.0
  • “Zeer leerzame training!”

    S. Hogendoorn, Kamer van Koophandel (KvK)- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 7.8
  • “Deze training is compleet aangepast aan onze behoeften.”

    M. Hollaar, Troy Chemie GmbH- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 7.2
  • “Ik heb al een aantal trainingen op het gebied van communicatie gevolgd. Een groot aantal zaken die ik heb geleerd pas ik dagelijks toe in de praktijk. Er zijn echter altijd handelingen die in de loop der tijd wegzakken en minder doorontwikkelen. Voor mij is deze training een opfrisser geweest waarbij een aantal tools weer naar boven zijn gehaald.”

    A. den Heijer, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 10.0
  • “Intens, maar hands on tips!”

    D. Djoparto, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 7.6
  • “'Fijne leerzame training, veel gesprekstechnieken geoefend. Prettige training en trainer.'”

    R. Mooi, Gelre Ziekenhuizen Apeldoorn- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 7.6
  • “Verrassend hoeveel verbeterpunten de trainer nog wist te vinden in het verkoopproces. En dat bij een verkoper met meer dan 20 jaar ervaring.”

    Gerald Olde Bolhaar, World-Valve B.V.- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.0
  • “Zeer toereikend. Situaties besproken, geoefend en tips en trucs meegekregen.”

    El. Pisters, Geonius- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 9.8
  • “Kort praktische training, waarin je d.m.v. interactie/video op feiten wordt gewezen, die je door de jaren heen als vanzelfsprekend bent gaan beschouwen. Erg nuttig om in een ongedwongen sfeer, mede door de ervaren trainer, de puntjes weer op de "i" te zetten.”

    M. Lems, Jotun B.V.- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 9.6
  • “Het is voor mij de derde telefoontraining. Deze training steekt ver boven de eerdere uit. Belangrijk is de psychologie achter de mens wat mij in deze training zeer aanspreekt.”

    P. Diemel, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 9.0
  • “De inhoud van de training was goed aangepast aan mijn/onze wensen. Alle punten waar ik tegen aan liep kwamen aan bod en werden goed geoefend.”

    B. Bink, Van Eijk- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.4
  • “De training is zeer leerzaam voor veel doelgroepen, of je receptioniste bent of inkoper, uiteindelijk krijgt de zender met de ontvanger te maken in het dagelijkse leven, zo kun je sparren over hoe het overkomt als je met een receptioniste belt of andersom.”

    R. Wennekes, Cofely N.V.- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.2
  • “Een hele goede training waarvan ik veel opgestoken heb. Er worden veel handige tips gegeven waar je echt wat aan hebt bij een telefoongesprek.”

    D. van Bronkhorst, Straatman B.V.- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 7.8
  • “Hele boeiende training, waar je daadwerkelijk iets mee kan in de praktijk!”

    M. van der Putte, Stichting Loket Aangepast Lezen- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.8
  • “Praktijkgerichte oefeningen binnen een veilige leeromgeving.”

    M. Platteeuw-van der Poel, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.0
  • “Er worden situaties behandeld die in de praktijk op kantoor voorkomen en dat vond ik zeer positief. Door bepaalde nogal lastige situaties te oefenen, ben je daar in de praktijk beter op voorbereid en weet je hoe je daar beter op moet reageren.”

    M. de Bruijn, Chiever B.V.- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.0
  • “Een op maat gesneden communicatietraining die aansluit op de persoonlijke beleving en de beleving van de groep, waardoor communiceren dimensie krijgt.”

    J. de Lange, Hoogheemraadschap van Rijnland- Klantgericht telefoneren
    Beoordeling 8.2

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen