Learnit Training

Cursus Accountmanagement

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager dient na te streven. Je houdt niet alleen de contacten met je klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In onze driedaagse training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalen van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen. Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. Je leert hoe je zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen, afhankelijk van de leerdoelen van de deelnemers, de volgende onderwerpen aan bod komen in de training:

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Het verkopen van producten en/of diensten
  • Klantgericht telefoneren
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beïnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren

Resultaat

Na deze training kun je je beter inleven in de klant en weet je hoe je actief kunt informeren naar zijn of haar wensen. Daarbij besteden we veel aandacht aan het centraal zetten van de doelstelling van de klant, zodat de kans groter wordt dat deze met jouw organisatie in zee gaat. Ook heb je na de training meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten.

Intake

De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Lesmethodiek

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun effectiviteit als accountmanager willen vergroten, een sterk theoretisch fundament omtrent hun werk als accountmanager willen hebben, en deelnemers die op zoek zijn naar praktijkervaring.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Uw investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

3 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 450,-

Subtotaal

€ 1350,-

btw 21%

€ 283,50

Totaal incl. btw

€ 1633,50

Certificaat

Na afronding van deze training ontvangt u een Learnit-certificaat als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Accountmanagement is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“Het sprak me erg aan dat de trainer naast de groepsaandacht ook persoonlijk de diepte in ging om jezelf te leren kennen.” - Be­oor­de­ling: 8.4

R. Nijkamp, AfterPay

“Allereerst mijn complimenten voor alles. Het lesmateriaal lag allemaal klaar en was ook echt aansluitend bij de training. De trainer was super goed! We waren met vier cursisten en kwamen allemaal uit een verschillende branche. Wat een persoonlijke aandacht gaf ze aan iedereen. Met veel mensenkennis kan ze je volledig omschrijven.” - Be­oor­de­ling: 8.8

Anoniem

“De trainer gaf training aan de hele groep, maar gaf ons ook tegelijkertijd persoonlijke aandacht. Ik had het gevoel dat ze echt met je bezig was om je beter te maken. Dit sprak mij erg aan.” - Be­oor­de­ling: 8.4

Anoniem