Learnit Training

Cursus Communicatieve vaardigheden

Wat onderscheidt succesvolle mensen veelal van minder succesvolle mensen? Sterke communicatieve vaardigheden! Je kunt nog zulke goede ideeën hebben, maar als je deze niet kunt overbrengen is het moeilijk ze te realiseren. Ook als we een presentatie houden, een werkoverleg hebben, een product willen verkopen of een telefoongesprek voeren met een klant zijn goede communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat we elkaar begrijpen en dat we samen kunnen werken om resultaten te boeken. Door je bewust te worden van je eigen communicatiestijl komen deze doelstellingen binnen handbereik en heb je op een prettigere manier contact met andere mensen.

In de training Communicatieve vaardigheden word je met je eigen stijl van communiceren geconfronteerd en werk je concreet aan verbeterpunten. Je leert jezelf effectief uit te drukken, waardoor je met meer gemak bereikt wat je wil bereiken, zonder daarmee anderen uit het oog te verliezen of tegen het hoofd te stoten. Door een frisse kijk en feedback op je communicatiestijl leer je je sterke en zwakke kanten kennen. Aangezien iedereen zijn eigen manier van communiceren heeft, hechten wij waarde aan het optimaliseren van je persoonlijke stijl, in plaats van deze compleet te veranderen.

Onderwerpen

  • Hoe werk het communicatiemodel?
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Je persoonlijke communicatiestijl
  • Kernkwaliteiten ontwikkelen
  • Leren luisteren
  • Samenvatten en doorvragen
  • Vraagtechnieken inzetten
  • Onderscheid maken tussen feiten en interpretaties
  • Feedback geven
  • Feedback ontvangen
  • Welke oorzaken liggen ten grondslag aan miscommunicatie?
  • Inzicht krijgen in jezelf en anderen

Lesmethodiek

In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die het gevoel hebben niet altijd het optimale resultaat te boeken door een gebrek aan of foutieve inzet van communicatieve vaardigheden, zowel zakelijk als privé.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Maatwerk

De cursusomschrijving hierboven geeft je een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Uw investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 450,-

Subtotaal

€ 900,-

btw 21%

€ 189,-

Totaal incl. btw

€ 1089,-

Certificaat

Na afronding van deze training ontvangt u een Learnit-certificaat als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Communicatieve vaardigheden is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“De trainer heeft een ongedwongen houding en besteedt veel aandacht aan de persoonlijke leerdoelen.” - Be­oor­de­ling: 7.2

J. Geraedts, Provincie Limburg

“Hele leuke, educatieve en persoonlijke training waar je meteen weet waar je het voor doet.” - Be­oor­de­ling: 8.6

R. Andrun, Akerboom Yacht Equipment

“Door deze communicatie cursus, weet ik hoe ik over kan komen en dat dat ook anders kan. Ik dacht er eerder niet zo over na. Ik weet nu b.v. dat je een vraag ook op een andere manier kan stellen, waardoor ik veel meer informatie kan krijgen. Ik heb ook geleerd om beter te luisteren en tijd te nemen voor een gesprek. Ik moet het mezelf natuurlijk nog aanleren. Dus aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 8.4

M. Holtkamp, Teesing B.V.

“Zeer praktische training, waar in een kleine, veilige groep geoefend kan worden.” - Be­oor­de­ling: 9

P. van Rozen, De Fochtel

“Een zeer doeltreffende training over het communiceren in de breedste zin van het woord.” - Be­oor­de­ling: 7.4

E. Brouwer, Brouwer Bouw Management

“Het waren twee fantastische dagen.” - Be­oor­de­ling: 10

E. Bakerlaar, Liesbeth de Waal-Stroes Loopbaanadviseur

“Intensieve, leerzame training met interessante lesstof, gegeven door een bekwame trainer.” - Be­oor­de­ling: 8

M. Dolmans, Stichting Kempenhaeghe

“De training bevat zowel korte als diepgaande methoden om snel beter te communiceren op elk gebied met een brede doelgroep. Het toepassende is verrassend merkbaar voordat de tweedetrainingsdag begint.” - Be­oor­de­ling: 8.4

E. Don, Cofely B.V.

“Leuke afwisselende training, waarin je een goede beeld van jezelf krijgt!” - Be­oor­de­ling: 8

S. Hermans, Pentasz Mergelland

“Als je verder wilt dan alleen communicatiemodellen leren ben je hier aan het juiste adres. Een interactieve training op maat en door de kleine groepen krijg je echt de aandacht die je voor het bereiken van je doel(stelling) nodig hebt.” - Be­oor­de­ling: 7.8

D. Prinse, GEA Westfalia Seperator Nederland B.V.

“De groep waar ik in heb gezeten was klein, waardoor er beter op mij gericht kon worden. De trainer speelde snel in op onze problemen.” - Be­oor­de­ling: 8.4

K. Dijkhuizen, Nedmag Industries B.V.

“Goed om jezelf te verbeteren. Het is best een persoonlijke training en juist daarom erg goed toepasbaar in de praktijk.” - Be­oor­de­ling: 9.4

J. Blauwendraat, Nefkens Utrecht

“Indien je een cursus zoekt waarbij je sociale vaardigheden, emotionele intelligentie en beinvloedingsvaardigheden wil combineren dan moet je deze cursus doen, want ze komen allemaal aan bod.” - Be­oor­de­ling: 9

S. Ugur, Gemeente Amsterdam Juridisch Bureau

“Deze training houdt je een spiegel voor en levert handvaten voor effectievere communicatie.” - Be­oor­de­ling: 8

J. Postma, Diamond Genetics

“Erg fijne training, die je zowel op zakelijk gebied als privé kan gebruiken.” - Be­oor­de­ling: 8

M.J.C. den Otter, ACT B.V.

“De training houdt de deelnemers een spiegel voor, waardoor je een ander inzicht krijgt in hoe mensen iets waarnemen en vertalen in een mening/houding.” - Be­oor­de­ling: 9.2

A. Frederik, Hommerson Leisure Vlaardingen B.V.

“Communicatietraining met gebruik van rollenspellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communicatie te willen verbeteren. Het vraagt wel diepgaand inzicht in wat voor type persoon je bent (solo, in team, privé, enz). Bijna een psychologisch assessment zou ik zeggen.” - Be­oor­de­ling: 8.1

V. Ali, Vodafone

“De trainer neemt na een telefonisch voorgesprek je leerdoelen door. Tijdens de trainer weet de trainer iedereen persoonlijk aan zijn eigen leerdoelen te laten werken, zodat je het maximale uit deze training kunt halen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

M. van der Boor, Kadaster

“Doordat we maar met een kleine groep waren was het echt een training op maat! Door videogebruik zie je jezelf terug waardoor het 'kwartje' meer valt. Prima aanpak, veel geleerd, eye openers.” - Be­oor­de­ling: 8

K. Rietema, Agrifirm Plan

“Leuke interessante leerzame cursus, goed op de cursisten afgestemd” - Be­oor­de­ling: 8.6

E. Riemersma, GGD Fryslan Afdeling Jeugdzorg

“Goed! Een nuttige training die in de alledaagse praktijk toegepast kan worden.” - Be­oor­de­ling: 8.6

H. van der Veer, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Oost

“Prima training, die wordt afgestemd op persoonlijke leerdoelen. De training geeft op een leuke manier inzicht welk effect jouw manier van communiceren heeft op de ontvanger.” - Be­oor­de­ling: 8

M.P.W. Souren, ISS Facility Services

“Ik heb de training als zeer prettig ervaren. Een training in een 'veilige' omgeving met een goede verhouding tussen theorie en praktijk. Veel ruimte voor eigen inbreng. Goede feedback.” - Be­oor­de­ling: 8.4

I. van Lent-Deurvorst, LEVS architecten

“Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)” - Be­oor­de­ling: 9

A. Koelewijn, MarketFood

“De training was erg zinvol. Er wordt veel aandacht besteed aan de persoonlijke leerdoelen en rekening gehouden met de mogelijkheden van ieder persoonlijk. Het geleerde is praktisch toepasbaar.” - Be­oor­de­ling: 8.8

R. Aerts, Verpleeghuis Norschoten

“Je leert meer over jezelf! Makkelijk toe te passen voorbeelden.” - Be­oor­de­ling: 8.8

C. Steevens, SJG Weert

“Deze training is een aanrader, vooral omdat het duidelijk wordt hoe je overkomt op andere mensen. Waar je vaak niet bij stil staat en geen idee van hebt.” - Be­oor­de­ling: 8.2

R. van Beusekom, Universiteit van Amsterdam (UvA)

“Interessante en zeer leerzame training. Je kunt tijdens deze training veel over jezelf leren als je ervoor open staat.” - Be­oor­de­ling: 8.4

A.K. Schuur, Provincie Groningen

“Goede, gedegen training, met veel praktijkoefenigen en een uitstekende trainer. Zeker een aanrader!” - Be­oor­de­ling: 9

K.J. Mulders, Bosch