Learnit Training

Cursus Feedback geven

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven leer je constructief feedback te geven, waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in je werkomgeving.

Onderwerpen

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken

Lesmethodiek

In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en je zélf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag, willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, medewerkers meer willen motiveren in hun werk en/of een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Maatwerk

De cursusomschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Opmerking

Zie ook onze e-learning Feedback geven

Uw investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 450,-

Subtotaal

€ 900,-

btw 21%

€ 189,-

Totaal incl. btw

€ 1089,-

Certificaat

Na afronding van deze training ontvangt u een Learnit-certificaat als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Feedback geven is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“Inhoud is volledig, Sluit goed aan bij het niveau van de deelnemers. De oefeningen zijn allemaal gebaseerd op de dagelijkse praktijk waardoor de oefeningen "natuurlijk" verlopen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

D. Kraijer, Brandweer Hoorn

“Goeie opzet, mooie opbouw, leuke werkvormen.” - Be­oor­de­ling: 8.4

L. van der Sman, Gemeente Hoorn

“Een hele leerzame en praktische training waarin op mijn noden werd ingespeeld. Ik kon zelf situaties voordragen waarmee we aan de slag gingen.” - Be­oor­de­ling: 9.6

A. Hendrikx, Janssen Research & Development

“Zeer goede training. Aangepast op mijn wensen. Er is zelfs meer besproken dan ik vooraf had gedacht.” - Be­oor­de­ling: 8.4

C. van Santen, Greenchoice

“Klant gericht en goede informatie om een beter inzicht te krijgen waar je in een gesprek/vraagstuk staat en hoe je daar je voordeel uit haalt. En wat daarin wel of niet te zeggen” - Be­oor­de­ling: 9.2

J. Versloot, Mechatronics Manufacturing B.V.

“Een goede balans tussen theorie en praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8

B. Pikkaart, Brandweer Hoorn