Learnit Training

Cursus Klantgericht werken en klanttevredenheid

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeling en de juiste service aan te bieden, kun je een positieve klantervaring realiseren. Dit houdt concreet in dat je goed moet luisteren naar wat de klant zegt, actief meedenkt en (waar mogelijk) voldoet aan de verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent dit dat je de regie zélf in handen moet houden, door haalbare oplossingen aan te dragen en helder te laten zien aan de klant wat er mogelijk is.

In onze tweedaagse training Klantgericht werken en klanttevredenheid leer je je prettiger te voelen tijdens klantcontact en gemotiveerd te zijn om lastige situaties het hoofd te bieden. Door je in te leven in de klant en een pro-actieve houding aan te nemen, leer je beter samen te werken met de klant. Bovendien creëer je hierdoor sneller win-win situaties, omdat klantbehoeften en bedrijfsdoelen worden verenigd.

Onderwerpen

  • Persoonlijke rol en kwaliteiten
  • Interne en externe klantgerichtheid
  • Communicatie en gesprekstechnieken
  • Het klantperspectief
  • Klantbehoeften en motivatoren
  • Lichaamstaal en houding
  • Bedekte signalen opvangen
  • Initiatief nemen
  • Samenwerking opbouwen
  • Gesprekken structureren
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Oplossingen presenteren
  • Klanttypen
  • Lastige situaties
  • Do's en don'ts
  • Reflectie en persoonlijk actieplan

Lesmethodiek

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die onder deskundige begeleiding willen leren klantgericht(er) te werk te gaan.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Uw investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 450,-

Subtotaal

€ 900,-

btw 21%

€ 189,-

Totaal incl. btw

€ 1089,-

Certificaat

Na afronding van deze training ontvangt u een Learnit-certificaat als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Klantgericht werken en klanttevredenheid is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)” - Be­oor­de­ling: 9

A. Koelewijn, MarketFood

“Kort samengevat uitstekend!” - Be­oor­de­ling: 9.4

E. Sint-Jago, Nedvan International

“Erg goed. Ik heb een zeer intensieve training gehad gericht op mijn eigen struikelblokken.” - Be­oor­de­ling: 9

E. Vermeulen, Hollister

“Interessante training. Natuurlijk weet iedereen nogal wat over klanttevredenheid, maar om zaken in een bedrijf ook te laten beklijven dat was mijn doelstelling. De trainer wist leuke voorbeelden aan te dragen om in te zetten in ons bedrijf. Ook gaf ze een goede tip met het boek "het grote werkvorm boek" van Sasja Dirkse en Angela Talen. Het helpt je op een sprankelende manier uitleg te geven.” - Be­oor­de­ling: 8.2

E. Krijntjes, Thuis bij Antares

“De training is goed opgezet, flexibel naar de wensen van de klanten. De intake is hier een goed voorbeeld van, geen vaste planning, maar gebaseerd op de wensen (en behoeftes) van de deelnemers.” - Be­oor­de­ling: 8.4

F. Rosier, Be Innovated B.V.

“Zeer interessante onderwerpen over klantgerichtheid, heel leuk en leerzaam. De training wordt op een hele leuke en interactief manier gegeven.” - Be­oor­de­ling: 10

S. Sarsam, Ingenico

“prettig is dat de inhoud van de training wordt aangepast aan de behoefte van de deelnemers.” - Be­oor­de­ling: 8

K. Morsink, Gemeente Drechterland

“Zeer enthousiaste docent die een goede training heeft gegeven. Veel van de training opgestoken en heeft tot nieuwe inzichten geleid. Zeker voor herhaling vatbaar!” - Be­oor­de­ling: 8.6

D. van den Berg, Ad Hoc

“Ik heb de training ervaren als een handig iets, wat ik ook in mijn persoonlijke leven kan gebruiken. De stappen die de trainer neemt zijn logisch. En goed te onthouden. Hij kwam zelfs met voorbeelden, waarbij we zelf niet door hadden dat we al met zijn verhaal mee gingen. Al met al was het een goede training! Een aanrader als je een training zoekt in het kader van klantgericht en klantvriendelijk werken.” - Be­oor­de­ling: 7

L. Niezen, Ingenico

“De interactie met de cursisten was erg goed! Ik ben erg tevreden over de training, locatie, docent en Learnit als organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9

A. van Haren, Sociaal Economische Raad

“Wij zijn een klein dienstverlenend bedrijf, die de training als goed ervaren heeft. De inhoud van de training was een opfrisser voor het geheugen.” - Be­oor­de­ling: 8

E. Gerritse-Hanson, Guis Totaalonderhoud

“Een erg interessante, leerzame, interactieve training! Goede combinatie tussen theorie en praktijk. 'Samen' trainen, theorie vanuit de docente en veel praktijkvoorbeelden vanuit cursisten. Zeer enthousiast!” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Duchateau, Ad Hoc

“Bij de training worden de use cases aangepast op de werkelijke situaties en behoeften. Mijn team heeft geleerd om eerst te reflecteren op zichzelf en de belevingswereld van een ander persoon eerst in acht te nemen voordat ze handelen. Lastige klanten bestaan voor ons niet meer!” - Be­oor­de­ling: 9.4

S. Morgan, Ingenico

“Precies de essentie van verkoop!” - Be­oor­de­ling: 10

H. van der Berkt, Lode Holding

“Veel informatie gekregen en veel geleerd. Erg toepasbaar in de praktijk! Aan te raden dus.” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Mens, Anago