Learnit Training

Cursus Verkopen: effectieve acquisitie

Goede verkoop is van levensbelang voor je organisatie. Goede verkopers zorgen ervoor dat hun bedrijf groeit en dat de verkoopresultaten en klanttevredenheid blijven stijgen. Klanten willen graag gehoord en gezien worden, willen iemand die interesse toont, hun uitdagingen of wensen aanhoort en daarin meedenkt. Iemand die met plezier zichzelf en zijn organisatie vertegenwoordigt en vervolgens vol overtuiging een oplossing presenteert waarmee het probleem van de klant wordt opgelost. Als je dát kunt, ben je al heel dichtbij "een goede verkoper zijn".

Wil je ook beter, met meer zin, met meer resultaat en met meer vertrouwen verkopen? Dan is onze driedaagse training Verkopen: effectieve acquisitie iets voor jou. In de training gaan we aan de slag met de belangrijkste aspecten die komen kijken bij verkopen. Je gaat het toepassen op je eigen situatie en je krijgt opbouwende feedback en tips die zorgen dat je het beter gaat doen en beter resultaat gaat halen. De training zorgt ervoor dat je scherp wordt en blijft op verkoopvlak. Of je nou een ervaren of beginnende verkoper bent, door het volgen van deze training zullen je verkoopvaardigheden zichtbaar verbeteren.

Onderwerpen

In de training ga je aan de slag met je verkooptechnieken, gericht op je eigen werksituaties. Onderstaande onderwerpen komen hierbij aan bod:

Business planning

  • Hoe ziet een goed verkoopplan eruit? Hoe ziet die van jou eruit? Wat kun je verbeteren?
  • De relatie tussen (online) marketing en verkoop: wat kun je doen om gezamenlijk succes te vergroten?
  • Wie ga je benaderen bij de klant: welke DMU's zijn er en wat vindt de klant belangrijk?
  • Wat wil je weten van de klant, waarom is dat belangrijk en hoe kom je daar achter?

Gespreksvaardigheden

  • Het communicatiemodel: mensen positief leren beïnvloeden
  • Verkoopmethodieken waardoor iedere klant je graag ziet komen
  • Gesprekstechnieken: elk gesprek met vertrouwen ingaan en met succes eindigen
  • Vraagtechnieken: goede vragen stellen is een enorm onderschatte vaardigheid. Je leert de meest belangrijke vragen stellen
  • Luistertechnieken: verkopen is anders leren luisteren, zodat je het werkelijke probleem op tafel krijgt en de klant op het juiste niveau geholpen wordt

De presentatie van jezelf, je organisatie en je product

  • Je boodschap zo verpakken dat de klant er voordelen voor zichzelf in ziet
  • Je verkoopargumenten in de juiste volgorde zetten waardoor ze impact hebben
  • Succesvol omgaan met tegenwerpingen en bezwaren
  • Klachten gebruiken als manier om extra te verkopen
  • Overtuigend en betrouwbaar overkomen
  • Het opwekken van de koopbehoefte
  • Inspelen op koopsignalen

Verkoopafronding en nazorg

  • Van overtuiging naar order
  • Op lange termijn strategische waarde blijven toevoegen in klantrelaties

Lesmethodiek

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor marketingmedewerkers en accountmanagers, maar ook voor andere medewerkers die in hun werk te maken hebben met acquisitie.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

3 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 375,-

Subtotaal

€ 1125,-

btw 21%

€ 236,25

Totaal incl. btw

€ 1361,25

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Verkopen: effectieve acquisitie is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“De inhoud van de training was perfect. Het lesmateriaal is inhoudelijk niet zeer gebruikt, maar als naslag is het wel goed. Opdrachten en oefeningen zijn indrukwekkend, en soms ook confronterend. Het was/is duidelijk te merken dat de trainer een zeer ervaren iemand is die het dan ook nog eens goed en enthousiast weet over te brengen.” - Be­oor­de­ling: 8.4

Anoniem

“Een super training gehad. Erg persoonlijk en ook onze trainer was geweldig. De eerste week op de zaak al veel aan gehad.” - Be­oor­de­ling: 8.6

J. Ton, Caravancentrum Stekelbos

“Dit is écht een goede training om de gereedschappen goed te leren gebruiken in verkoopgesprekken. Het is zowel voor beginnende als ervaren salesmedewerkers geschikt.” - Be­oor­de­ling: 8.4

D. de Groot

“De inhoud van de training dekte alle aspecten van acquisitie. Van koud bellen voor een afspraak tot het afsluiten van een acquisitietraject/-gesprek. Dat vond ik prettig, omdat ik het aan de trainer wilde laten in te schatten waar mijn grootste verbeterkansen liggen. De trainer heeft duidelijk ervaring op dit gebied. Dit bleek uit het gemakt waarop ze erover spreekt en ook talloze voorbeelden uit haar mouw weet te schutten. Deze voorbeelden waren erg goed toegespitst op de praktijkvragen en cases die werden voorgelegd. Tegenover een kritisch publiek wist ze 'goed luisteren', '(door)vragen' en 'omgaan met bezwaren' zodanig in praktijk te brengen dat dat op mij heel inspirerend heeft gewerkt. Dergelijke congruentie in een training vind ik altijd enorm overtuigend werken en zie ik daarom een grote kwaliteit van de trainer.” - Be­oor­de­ling: 9.6

G. de Boer, ORTEC

“De training is zeker een aanrader. De training wordt erg goed aangepast aan jouw specifieke leerdoelen, die je van tevoren bespreekt met de trainer. Theorie en oefening worden afgestemd op jouw eigen situatie, wat tot gevolg heeft dat je uiteindelijk heel veel praktisch toepasbare kennis hebt die je echt verder helpt. De sfeer tijdens de training was ook erg goed, de trainer beschikt over aanstekelijk enthousiasme en steekt veel aandacht in de voorbereiding van elke trainingsdag.” - Be­oor­de­ling: 9

R. Goudsmit

“Ik raad de training aan iedereen aan die zich persoonlijk wil ontwikkelen. Het heeft niet alleen te maken met verkopen, maar ook met zelfreflectie en hoe je overkomt op je publiek. Door valkuilen bij jezelf te herkennen en jezelf toe te spitsen op waar je goed in bent, leer je het beste uit jezelf te halen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

S. Faber

“Ik ben zeer tevreden over de inhoud van de training. Het lesmateriaal was goed afgestemd op de deelnemers en de variatie was groot. Tevens was het zeer leerzaam om de rollenspellen terug te zien (waren opgenomen) en op die manier een spiegel voor te krijgen.” - Be­oor­de­ling: 8

J. Braakhekke, Checkpoint Systems

“De theorie wordt duidelijk uitgelegd aan de deelnemers met voorbeelden uit de praktijk. Er wordt goed geluisterd naar de ervaringen van de deelnemers, waarbij - met nadruk op persoonlijke eigenschappen - tips worden gegeven om situaties in de toekomst op te lossen/beter te doen.” - Be­oor­de­ling: 8

R.V. Noordermeer, GCE Cad-service

“Inspirerende, professionele en motiverende training.” - Be­oor­de­ling: 8.4

R. Nieswaag, Det Norske Veritas Business Assurance

“Zeer leerzaam en opent de ogen voor een nieuwe aanpak van sales.” - Be­oor­de­ling: 8.8

Anoniem

“De trainer kan zich goed verplaatsen in wat de deelnemer wil leren en speelt daar goed op in. Er is een programma, maar daar kan van afgeweken worden. Daarnaast verrast de trainer met net iets extra's.” - Be­oor­de­ling: 8.8

K. Sweringa, NUON

“De inhoud van de training sloot heel goed aan bij mijn leerdoelen en verwachtingen. Er werd van te voren goed uitgelegd wat we van dag tot dag gingen doen en dit werd allemaal nagekomen. De opdrachten en oefeningen waren zo opgezet dat het direct bruikbaar is in de praktijk met het eigen product. Hetgeen mij aansprak in de trainer is dat hij zelf uit het vak komt. Hij snapt heel goed welke strubbelingen er kunnen zijn omtrent verkoopgesprekken etc. De trainer is een energiek, enthousiast persoon die weet te motiveren door aanmoediging en persoonlijke onzekerheden weg te nemen.” - Be­oor­de­ling: 8.2

Anoniem

“De training voldeed aan mijn verwachtingen. Er werd goed ingespeeld op de individuele vragen. De trainer kon veel vertellen uit eigen ervaring, dit sprak mij aan.” - Be­oor­de­ling: 7

Anoniem