Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Access

Access cursussen kunt u bij Learnit volgen op alle niveau's. Van de basis cursus Access tot aan de cursus Access Expert. In alle versies, van Access 2003 tm Access 2013 en Office 365. U kunt de Access cursussen ook als e-learning volgen.

In de tabel hieronder leest u alle Access cursussen die u bij ons kunt volgen.

Cursusnaam Duur
































“Duidelijk lesmateriaal dat je in eigen tempo kunt afwerken.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 8.1

H.G.G. Houx, Rabobank Nederland

“Uitstekende manier om bekend te raken met Access.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 8.3

I. Dzambo, CBS

“Deze training en trainer heeft mij duidelijk gemaakt wat ik wel en vooral, wat ik niet met Access kan. Prima resultaat.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 7.4

H. Hulsink, MailFactory

“Ik ben heel positief over Learnit. De training is heel helder, het cursusmateriaal gaat uitgebreid, stap voor stap door de stof heen. De omgeving is prettig, rustig, de groep aangenaam klein en de begeleidingéén op één en gericht op individuele behoefte. Ik heb in twee dagen heel veel geleerd en pas het nu in mijn werk toe. Ik beveel Learnit van harte aan.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 7.7

R. van Nimwegen-Anbeek, Christelijk Lyceum Veenendaal

“Zeer duidelijk lesmateriaal en leraar; een leerzame cursus en ervaring!” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 7.6

K. Heeringa, Conscious Hotel Vondelpark.

“Training Acces Basis die ik gevolgt heb via learnit is voorzien van zeer duidelijk en overzichtelijk lesmateriaal,daarbij wordt het door een zeer ervaren docent verder toegelicht en uitgelegd.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 8

R. Bell, CEVA Logistics

“Een training waar de tijd genomen wordt om bij te leren.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 9.3

A. de Rop, CEVA Logistics

“Goede cursus die in het dagelijks gebruik makkelijk toe te passen is.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 9.3

R. Fiks, Achmea Zorg en Gezondheid

“Op een aangename manier kennis maken met SQL onder begeleiding van een kundig en gedreven docent.” Training: Access 2010 Basis - Beoordeling: 7.9

E.C. van Herwaarden-Boekweit, Achmea Zorg en Gezondheid

“Zeer goede training die perfect aansluit bij praktische wensen van het ontwikkelen en onderhouden van een database in Access.” Training: Access 2010 Vervolg - Beoordeling: 9

H. de Jong, Diamond Genetics

“De training gaat uit van allerlei niveaus zowel beginners als gevorderden. De docent speelt daar heel goed op in en je voelt je direct thuis in de groep ondanks de niveauverschillen. Ik kan de training echt aanbevelen.” Training: Access 2010 Vervolg - Beoordeling: 8.7

F. Bergsma, Huurcommissie

“Als je dit echt wil leren is dit een aanrader. Wel eerst Acces voor beginners doen om goede basis te hebben.” Training: Access 2010 Vervolg - Beoordeling: 9.8

D. Dijkstra, FrieslandCampina

“Ik heb een zeer goede indruk van de gevolgde cursus via Learnit. Het meest aansprekende is dat je op eigen tempo de stof kan doorlopen. Je bent dus niet afhankelijk van mede cursisten. Bij eventuele vragen is er een vakkundig en zeer vriendelijke docent aanspreekbaar voor vragen.” Training: Access 2007 Basis - Beoordeling: 8

M. Salman, RSA Nederland

“De basistraining Access is een zeer nuttige cursus als je onbekend bent met het programma. Er wordt vanuit de basisprincipes begonnen, en zelfs als je uberhaupt weinig ervaring hebt met computers is het nog steeds goed te doen. Het studieboek beschrijft stap voor stap en zeer gedetailleerd hoe met het programma te werken.” Training: Access 2007 Basis - Beoordeling: 9

R. Stolker, Deliflor Chrysanten B.V.

“Naar aanleiding van de cursus Access 2007 basis, zou ik willen aangeven aan geïnteresseerden om je gelijk op te geven bij Learnit als je Access, Excel of PowerPoint goed wil leren. De leerstof wordt goed uitgelegd in het boek en eventuele vragen beantwoordt de docent gelijk.” Training: Access 2007 Basis - Beoordeling: 8

S. Polak, Schouten Insurance

“To the point training waarbij je eigen leerdoelen voorop staan.” Training: Access 2007 Basis - Beoordeling: 8.4

Floor Frederiks, Kennemer Gasthuis

“Bij Learnit kwam ik om mijn werkzaamheden te kunnen versoepelen door wat extra vaardigheden toe te passen. Dit gaat zeker weten lukken na deze leerzame en interactieve cursus!” Training: Access 2007 Basis - Beoordeling: 8.4

M. Karens, De Persgroep

“Goed lesmateriaal, lesboek waar duidelijke uitleg en bijbehorende opdrachten/cases in staan. Na de training mag je zowel het lesboek als de DVD meenemen naar huis, zodat je ten alle tijden de training nog kunt herhalen.” Training: Access 2007 Vervolg - Beoordeling: 8.2

Roy Delhaye

[link]

Excel - Access 0:1

In de zomer van 2015 is er in Amerika een grootschalig onderzoek geweest naar het gebruik van Excel-werkbladen. Vele duizenden sheets zijn bekeken. En wat bleek? Het merendeel van deze werkbladen bevatten geen enkele formule. Dat betekent blijkbaar dat Excel voornamelijk gebruikt wordt om gegevens te bewaren, zonder dat daarmee gerekend wordt.

In de praktijk kom ik ook veel Excel-gebruikers tegen die allerlei lijstjes of lijsten maken in Excel. Ik begrijp dat ook wel, omdat de ruitjes-indeling handig werkt en eenvoudig met filters de juiste gegevens geselecteerd kunnen worden. De problemen komen wanneer gegevens van een werkblad gekoppeld moeten worden aan andere werkbladen. Dit lukt niet met een paar eenvoudige formules en wordt dan vaak ook haast onmogelijk. Hoewel Excel een aantal databasefuncties (DBSOM,DBAANTAL,..) kent zijn deze wel weer bedoeld om mee te rekenen.

De oplossing die niet voor de hand ligt, maar vaak wel veel beter is, is het importeren van de gegevens in MS Access. Dit gaat over het algemeen probleemloos en Access maakt hiervan tabellen. Het leggen van relaties tussen gegevens wordt nu eenvoudig. In de menu-optie 'Relaties' kunnen lijnen tussen velden van verschillende tabellen getekend worden om relaties aan te brengen. Daarbij kunnen diverse opties gebruikt worden om de integriteit van de gegevens te waarborgen. Zo kan bijvoorbeeld alleen een order worden toegevoegd als hiervoor eerst een klant is aangemaakt. Deze gegevensintegriteit is in Excel niet aanwezig.

In Access kunnen eenvoudig formulieren (invoerschermen) gemaakt worden om het voor gebruikers nog overzichtelijker te maken. Ook aan uitvoer is gedacht. Via rapporten kan de informatie zeer flexibel worden afgedrukt naar papier of PDF. Ook kan eenvoudig naar Excel geëxporteerd worden. In Access kunnen zelfs de meeste Excel functies gebruikt worden om berekeningen te maken.

Het is altijd belangrijk om bij werk het juiste gereedschap te gebruiken. Dat geldt ook op kantoor. Wanneer een Excel-werkblad geen formules bevat is het meestal beter om voor Access te kiezen.

Roy Nieuwenhuijzen

Office-trainer

Wil je persoonlijke begeleiding, feedback en oefenen met eigen situaties? Schrijf je dan in voor een Excel-training of Access-training Je kunt onze Office-trainingen volgen in de versies 2007, 2010, 2013 of 2016

[link]

De 8 handigste Office 2016-features

Microsoft Office, voor velen beter bekend als Word, Excel, Powerpoint, Access en Outlook, is voor de editie van 2016 nog eens in een compleet nieuw jasje gestoken. Zoals in elke nieuwe versie zijn er heel wat veranderingen doorgevoerd, en we zetten de 8 handigste hiervan graag voor u op een rijtje.

1. Real-time co-auteurschap

Op een efficiënte manier samenwerken is één van de hoofddoelstellingen van Microsoft Office 2016. Het zal u dan ook niet verbazen dat u vanaf deze versie met verschillende personen gelijktijdig aan eenzelfde document kan werken. Terwijl u de eerste alinea in uw Word-document alvast naleest, kan uw collega ondertussen verder schrijven aan de volgende alinea's, zonder dat jullie werk door de ander overschreven wordt. Hetzelfde geldt overigens voor Powerpoint, maar Word heeft nog een uniek extraatje: hier kan u mekaar zelfs in real-time zien typen.

2. Grotere bestanden verzenden

Uw Powerpoint-presentatie van 300mb even per mail verzenden? Dat is geen enkel probleem meer in de nieuwe outlook. Zodra u een Office 2016 product als bijlage aan een mail toevoegt, wordt die omgezet in een link waarop de ontvanger het bestand makkelijk kan downloaden. De enige voorwaarde hiervoor is dat het bestand al gesynchroniseerd is met een OneDrive account of een Sharepoint map.

3. Smart Lookup

De Smart Lookup functie zorgt ervoor dat u Word, Excel of Powerpoint niet meer moet verlaten wanneer u de betekenis van een woord in uw document wil opzoeken. U selecteert simpelweg het woord in kwestie, klikt rechts en selecteert vervolgens de optie "Smart Lookup". De resultaten die u voorgeschoteld krijgt, worden gegenereerd door Bing, en zullen in een "insights" tab te zien zijn binnen uw document.

4. One-click forecasting

Excel-ninja's zullen deze feature zonder twijfel tot hun favorieten rekenen. In de grafieksectie van Excel, kan u nu met een simpele muisklik voorspellingen tevoorschijn toveren. Microsoft gebruikt hiervoor naar eigen zeggen het standaard "Exponential Smoothing algoritme (ETS) om effectief betrouwbare prognoses te tonen.

5. Skype-integratie

Zoals eerder al aangegeven is efficiënt samenwerken heel erg belangrijk in Office 2016, en dat bewijst ook de Skype-integratie in de verschillende desktop apps. Hierdoor kan u binnen Word, Excel of Powerpoint een Skype-gesprek opstarten, en dit zowel met Instant Messaging, voice calls en video calls. Maar u kan ook zonder het document te verlaten, uw scherm delen via Skype.

6. Office Groups in Outlook

Dit is misschien wel de minst besproken nieuwigheid van Office 2016, maar daarom zeker niet de minst handige. Dankzij Office Groups is het voor eens en voor altijd gedaan met traditionele distributielijsten of onoverzichtelijke mailconversaties. U kan de collega's met wie u samenwerkt nu handig samenbrengen in één groep, die over een gedeelde inbox, kalender, bestandsopslagplaats en zelfs geïntegreerde OneNotes notities beschikt.

7. Nieuwe grafieken

Voor wie is uitgekeken op de standaard grafieken in Microsoft Office, is er goed nieuws. Er zijn namelijk nieuwe grafiektypes toegevoegd die u moeten helpen om financiële of hiërarchische data beter te visualiseren.

8. Betere cross-device ondersteuning

Tot slot zet Office 2016 ook een grote stap voorwaarts in de cross-device ondersteuning van de verschillende programma's. Uw Word-document aanmaken op uw smartphone, bijwerken op uw tablet en de finishing touch toevoegen op uw pc, het kan allemaal eenvoudiger dan ooit tevoren.