Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Sales & accountmanagement

Voor de meeste organisaties is het belangrijk om klanten te werven en om ze daarna te behouden. Daar moet je wel wat voor doen. Klanten willen graag gehoord en gezien worden, willen iemand die interesse toont, hun uitdagingen of wensen aanhoort en daarin meedenkt. En vervolgens vol overtuiging de juiste oplossing presenteert. Als je dát kunt, ben je al dichtbij "een goede verkoper zijn". Tijdens onze sales- en accountmanagementtrainingen gaan we hiermee aan de slag en leer je ook veel plezier te hebben in het klantcontact. Zo ga je met meer vertrouwen de markt op en haal je meer resultaat. Voor je klanten en voor je eigen organisatie!

“Leuke en leerzame training. Doordat ik een privétraining kreeg kon de training geheel naar eigen smaak ingericht worden. Ik vond vond de trainer ervaren, deskundig en makkelijk in de omgang. Zijn toegevoegde waarde was het meedenken en vinden van toepassingen in mijn specifieke situatie. Deze training moet je gedaan hebben als je op de beurs gaat staan!” Training: Succesvol verkopen op de beurs - Beoordeling: 8.4

W. Chau, Oracle

“' Trainingen zijn op maat gemaakt/aangepast aan de hand van de wens van de opdrachtgever. Geen haastwerk, duidelijk en to the point.'” Beoordeling: 9.4

C. van der Gouw, Bibliotheken Service Centrum

“De training heeft me inzichten gegeven hoe supervisors gebruik maken van effectief communiceren, die ikzelf nu ook kan toepassen.” Beoordeling: 8.2

L. Dubois, Maastricht University

“'goede manier om uitleg te geven en mensen nieuwsgierig te maken voor hun eigen ontwikkeling'” Beoordeling: 8.4

T. Witte. Mediamarkt

“practice what you preach', dat doet Rob. Daarmee is hij geloofwaardig en overtuigend. Ook de interactie tussen trainer en deelnemers is goed en relevant. Voor mij, als ongeoefend verkoper, een erg nuttig webinar.” Beoordeling: 8.4

M. Willlemars.

“Zeer leerzame training!” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 7.8

S. Hogendoorn, Kamer van Koophandel (KvK)

“De training is zeer leerzaam voor veel doelgroepen, of je receptioniste bent of inkoper, uiteindelijk krijgt de zender met de ontvanger te maken in het dagelijkse leven, zo kun je sparren over hoe het overkomt als je met een receptioniste belt of andersom.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8.2

R. Wennekes, Cofely N.V.

“De inhoud van de training was goed aangepast aan mijn/onze wensen. Alle punten waar ik tegen aan liep kwamen aan bod en werden goed geoefend.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8.4

B. Bink, Van Eijk

“Praktijkgerichte oefeningen binnen een veilige leeromgeving.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8

M. Platteeuw-van der Poel, Hoogheemraadschap van Rijnland

“Ik heb al een aantal trainingen op het gebied van communicatie gevolgd. Een groot aantal zaken die ik heb geleerd pas ik dagelijks toe in de praktijk. Er zijn echter altijd handelingen die in de loop der tijd wegzakken en minder doorontwikkelen. Voor mij is deze training een opfrisser geweest waarbij een aantal tools weer naar boven zijn gehaald.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 10

A. den Heijer, Hoogheemraadschap van Rijnland

“Intens, maar hands on tips!” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 7.6

D. Djoparto, Stichting Loket Aangepast Lezen

“Hele boeiende training, waar je daadwerkelijk iets mee kan in de praktijk!” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8.8

M. van der Putte, Stichting Loket Aangepast Lezen

“Het is voor mij de derde telefoontraining. Deze training steekt ver boven de eerdere uit. Belangrijk is de psychologie achter de mens wat mij in deze training zeer aanspreekt.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 9

P. Diemel, Stichting Loket Aangepast Lezen

“Er worden situaties behandeld die in de praktijk op kantoor voorkomen en dat vond ik zeer positief. Door bepaalde nogal lastige situaties te oefenen, ben je daar in de praktijk beter op voorbereid en weet je hoe je daar beter op moet reageren.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8

M. de Bruijn, Chiever B.V.

“Een op maat gesneden communicatietraining die aansluit op de persoonlijke beleving en de beleving van de groep, waardoor communiceren dimensie krijgt.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8.2

J. de Lange, Hoogheemraadschap van Rijnland

“Deze training is compleet aangepast aan onze behoeften.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 7.2

M. Hollaar, Troy Chemie GmbH

“Een hele goede training waarvan ik veel opgestoken heb. Er worden veel handige tips gegeven waar je echt wat aan hebt bij een telefoongesprek.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 7.8

D. van Bronkhorst, Straatman B.V.

“Zeer toereikend. Situaties besproken, geoefend en tips en trucs meegekregen.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 9.8

El. Pisters, Geonius

“De inhoud van de training zat erg goed in elkaar en was goed aangepast aan mijn wensen en organisatie. De variatie was goed, vooral de rollenspellen waren prettig en heb ik veel aan.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 8.2

I. Goudkamp, JOP

“Uitstekende training! Tool made en erg professioneel!!” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 10

D. Manscholt, Christelijk College de Populier

“'Fijne leerzame training, veel gesprekstechnieken geoefend. Prettige training en trainer.'” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 7.6

R. Mooi, Gelre Ziekenhuizen Apeldoorn

“Kort praktische training, waarin je d.m.v. interactie/video op feiten wordt gewezen, die je door de jaren heen als vanzelfsprekend bent gaan beschouwen. Erg nuttig om in een ongedwongen sfeer, mede door de ervaren trainer, de puntjes weer op de "i" te zetten.” Training: Klantgericht telefoneren - Beoordeling: 9.6

M. Lems, Jotun B.V.

“De training was erg leuk en nuttig. De inhoud was goed en de trainer had veel achtergrondkennis, wat het tot een zeer interessante training maakte.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

C. Huiser, Standvast Wonen

“De inhoud van de training was 'tailor-made', dus heel nuttig en bruikbaar. De docent had een goede aanpak, de kwaliteit van het lesmateriaal was heel goed. De oefeningen waren heel praktisch geörienteerd en gepersonaliseerd gemaakt voor elke deelnemer. Kortom: EXCELLENT TRAINING.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 9.7

K. Stancova, Alpha Trains Belgium N.V.

“Praktisch gericht met gebruikmaking van theorieen. Je traint vaardigheden die hierop gebaseerd zijn. Cursus geeft je "bagage" voor onderhandelingen.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.3

W.S.J.H. Defauwes, Stratt+

“Goede combinatie van theorie en praktijk. Door middel van videoopnames krijg je inzicht in een effectieve manier van onderhandelen en oefen je met praktijksituaties.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.7

E. Roebers

“Deze training beslaat 2 dagen, door de inhoud en de presentatie zijn deze 2 dagen om gevlogen, zeer inspirerend en in de praktijk direct toepasbaar, kortom TOP!” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.4

H. Bergsma, Accolade

“Als beginneling in het onderhandelen ging ik met een frisse blik naar deze cursus. In de cursus werd ik door middel van video-opnames geconfronteerd met mijn eigen doen en laten. Door dit veelvuldig toe te passen in actieve rollenspellen, leer je om te gaan in diverse situaties. De training heeft mij veel bijgebracht en ik zou hem dan ook aan een ieder ander aanbevelen.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

H. van Lente, Scania Production

“Een prima training, welke praktisch en direct toepasbaar is.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.7

G. Kleijer, AFAS Software B.V.

“Dankzij de professionele inbreng van de trainer en de kleine groep was het een cursus die op maat gesneden werd. Er was voldoende ruimte om te oefenen en vragen te stellen of situaties aan te dragen. Dankzij de gerichte feedback tijdens de training werd er een bewustwordingsslag gemaakt die erg zinvol is. Ook de inzet van andere hulpmiddelen, zoals video opnamen en het bekijken hiervan is erg prettig om te zien wat je goed doet en wat er beter kan.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

W. Rakhorst, AFAS Software B.V.

“Ik heb de training onderhandelen als zeer waardevol ervaren en kan het van harte aanbevelen. Het is toepasbaar in vele functies en omstandigheden.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.6

S.J. Spaans, Waterschap Veluwe

“Een prima start voor onderhandelaars met enige praktijkervaring die zich verder willen ontwikkelen als professioneel onderhandelaar.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 7.3

R. Buil, Waterschap Rijn & IJssel

“Ik vond het een goede, evenwichtige en duidelijke training. Ik vond de inhoudelijke behandeling van onderhandelen interessant.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.1

R.Wierdsma, Gemeente Utrecht

“Een toegankelijke training die voor iedereen eenvoudig toe te passen is in zijn/haar dagelijkse werkzaamheden waarbij je eigen positie versterkt zonder het sociale aspect van het onderhandelen te vergeten.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 7.2

J. van Dalen, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Oost

“Compacte training waarin je veel duidelijk wordt op het gebied van onderhandelen. De rollenspellen waren gewoon leuk om te doen.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.2

G. Kroon, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Oost

“Training is de moeite waard; je krijgt voldoende de kans en mogelijkheid om zaken uit de dagelijkse praktijk te bespreken.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.6

R. Wennekes, Cofely

“Het is een interessante en voornamelijk praktische training! Na de basisinformatie ga je gelijk aan de slag met praktijkvoorbeelden, gerelateerd aan eerder gekregen informatie. D.m.v. de rollenspellen word je geconfronteerd met je sterke en minder sterke kanten. Erg confronterend en leerzaam!” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 7.7

M. van den Heuvel, Stadsdeel Oost

“Door in te spelen op praktische voorbeelden maakt het de training erg interactief en biedt op korte termijn handvaten, die je eenvoudig toe kunt passen.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

E. Böhmer, Claymount Assemblies B.V.

“Prima trainingvoor het opdoen van praktische vaardigheden die direct toepasbaar zijn in dagelijke onderhandelingssituaties.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 7.6

R. van Urk Dam, Gemeente Amsterdam Dienst Basisinformatie (DBI)

“Met deze training krijg je een goede basis toolkit mee voor onderhandelingsgespreken.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

J. van Engelen, Gemeente Vught

“Leuke training. Veel oefeningen die goed toepasbaar zijn in de praktijk.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

N. Meeuwis, Gemeente Moerdijk

“De groep was prettig omdat het een groep van zeven personen was en iedereen voldoende aandacht kreeg . Uitleg was duidelijk en trainer was prettig in omgang.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8.6

B. van der Zwet, Waterschap Rijn en IJssel

“Een praktische training met goede theoretische onderbouwing die de cursisten laat confromteren met hun eigen handelen en het effect daarop.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

K. Steverink, Veiligheidsregio Utrecht

“Met Learnit kun je in goed overleg een prima trainingsprogramma samenstellen op maat gesneden.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 8

J. Everaert, Gemeente Terneuzen

“Cursus sluit goed aan bij praktijk.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 9

P. van Vugt, Smithers Oasis N.V.

“Erg leerzaam en niet alleen uit het boek. Interactief met veel confrontaties tov je eigen denkwijze.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 9

F. Rothuis, Gira Giersiepen GmbH

“Interessante cursus waar ik de rest van mijn loopbaan plezier van zal hebben. De trainer is erg kundig en brengt de informatie op een leuke manier!” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 9

L. Snaphaan, Gira Giersiepen GmbH

“Goede training afgestemd op jouw situatie, behoeften, vragen etc. Er wordt meegedacht en na de training loop je naar buiten met heel veel energie, tips & trucs en wil je meteen alles in praktijk brengen.” Training: Onderhandelen - Beoordeling: 10

K. Bokhorst, Witter B.V.

“De training is mij zeer goed bevallen. Theorie wordt goed afgewisseld met oefeningen toegespitst op je eigen beroepspraktijk. Zo wordt telefonische acquisitie een stuk leuker. Zojuist de opgedane technieken toegepast, en met succes!” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8.2

L. de Jong, Nederlands Debat Instituut

“Voor wie op een professionele en effectieve manier zijn verkooptechnieken wil verbeteren of wil weten hoe men aan de telefoon op een goede manier bedrijven benadert, is deze training sterk aan te raden.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8

R. Sewraj, Flanders Investment and Trade

“Duidelijke en overzichtelijke training met passende, praktische voorbeelden.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8

Y.W. Visscher, Verebus Engineering B.V.

“Heel erg bedankt voor de acquisitietraining. Vooral de rollenspellen vond ik erg nuttig. Ik merkte dat ik al veel van het onderwerp wist, maar heb toch weer nieuwe dingen geleerd!” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8.2

A. Noordhuis, Nederlands Debat Instituut

“Een persoonlijke training is een absolute aanrader. Er wordt op jouw specifieke situatie en te verkopen product ingespeeld en daarmee is het echt een training op maat. Tips over openingszinnen, vraagstelling en voorbereiding.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 9

A. van der Sluis, LK Mediasupport

“Een goede en duidelijke training. Kort en bondig langs de doelstellingen van de dag. De trainer kon goed inspringen op wat er in de groep gebeurde. Gesprekken oefenen was leuk; ik heb hier goede feedback opgekregen.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8

F.J.L. Witting, Verebus Engineering B.V.

“Leuk en leerzaam. Theorie werd op een goede manier aan de praktijk gekoppeld. Op basis van de intakegesprekken is het 'telefonische' gedeelde flink ingeperkt. Een goede zet, mijns inziens. De trainer creëert een veilige omgeving en is enthousiast en deskundig.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8.2

E. Hajema

“De training was zeer leerzaam en bevatte veel variatie. De trainer was erg duidelijk en nam ook echt de tijd voor de deelnemers.” Training: Telefonische acquisitie - Beoordeling: 8.8

H. van der Wal, Van der Meulen B.V.

“Praktisch, organisatorisch, maatwerk.” Beoordeling: 7.2

K. van Etten, Amphia Ziekenhuis

“Het was voor mij een hele fijne training. Ik heb een hoop geleerd!” Training: Klachtenmanagement: de waarde van klachten - Beoordeling: 8

P. Hesseling, L. ten Cate

“Het is een goede training om zelf eens te ontdekken hoe je overkomt bij anderen.” Training: Klachtenmanagement: de waarde van klachten - Beoordeling: 8.2

R. Oude Kotte, L. ten Cate

“Een prima training om te ontdekken waar de knelpunten bij jezelf zitten. Je krijgt "hulpmiddelen" die je kunt gebruiken in de praktijk. Uiteraard zal het succes van deze training afhankelijk zijn van wat je zelf kunt en zal gaan gebruiken.” Training: Klachtenmanagement: de waarde van klachten - Beoordeling: 8.6

P. Kemp, Terberg Leasing

“Ik raad de training aan iedereen aan die zich persoonlijk wil ontwikkelen. Het heeft niet alleen te maken met verkopen, maar ook met zelfreflectie en hoe je overkomt op je publiek. Door valkuilen bij jezelf te herkennen en jezelf toe te spitsen op waar je goed in bent, leer je het beste uit jezelf te halen.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.8

S. Faber

“De training is zeker een aanrader. De training wordt erg goed aangepast aan jouw specifieke leerdoelen, die je van tevoren bespreekt met de trainer. Theorie en oefening worden afgestemd op jouw eigen situatie, wat tot gevolg heeft dat je uiteindelijk heel veel praktisch toepasbare kennis hebt die je echt verder helpt. De sfeer tijdens de training was ook erg goed, de trainer beschikt over aanstekelijk enthousiasme en steekt veel aandacht in de voorbereiding van elke trainingsdag.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 9

R. Goudsmit

“De inhoud van de training was perfect. Het lesmateriaal is inhoudelijk niet zeer gebruikt, maar als naslag is het wel goed. Opdrachten en oefeningen zijn indrukwekkend, en soms ook confronterend. Het was/is duidelijk te merken dat de trainer een zeer ervaren iemand is die het dan ook nog eens goed en enthousiast weet over te brengen.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.4

Anoniem

“Inspirerende, professionele en motiverende training.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.4

R. Nieswaag, Det Norske Veritas Business Assurance

“De inhoud van de training dekte alle aspecten van acquisitie. Van koud bellen voor een afspraak tot het afsluiten van een acquisitietraject/-gesprek. Dat vond ik prettig, omdat ik het aan de trainer wilde laten in te schatten waar mijn grootste verbeterkansen liggen. De trainer heeft duidelijk ervaring op dit gebied. Dit bleek uit het gemakt waarop ze erover spreekt en ook talloze voorbeelden uit haar mouw weet te schutten. Deze voorbeelden waren erg goed toegespitst op de praktijkvragen en cases die werden voorgelegd. Tegenover een kritisch publiek wist ze 'goed luisteren', '(door)vragen' en 'omgaan met bezwaren' zodanig in praktijk te brengen dat dat op mij heel inspirerend heeft gewerkt. Dergelijke congruentie in een training vind ik altijd enorm overtuigend werken en zie ik daarom een grote kwaliteit van de trainer.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 9.6

G. de Boer, ORTEC

“De training voldeed aan mijn verwachtingen. Er werd goed ingespeeld op de individuele vragen. De trainer kon veel vertellen uit eigen ervaring, dit sprak mij aan.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 7

Anoniem

“De theorie wordt duidelijk uitgelegd aan de deelnemers met voorbeelden uit de praktijk. Er wordt goed geluisterd naar de ervaringen van de deelnemers, waarbij - met nadruk op persoonlijke eigenschappen - tips worden gegeven om situaties in de toekomst op te lossen/beter te doen.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8

R.V. Noordermeer, GCE Cad-service

“Dit is écht een goede training om de gereedschappen goed te leren gebruiken in verkoopgesprekken. Het is zowel voor beginnende als ervaren salesmedewerkers geschikt.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.4

D. de Groot

“De trainer kan zich goed verplaatsen in wat de deelnemer wil leren en speelt daar goed op in. Er is een programma, maar daar kan van afgeweken worden. Daarnaast verrast de trainer met net iets extra's.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.8

K. Sweringa, NUON

“De inhoud van de training sloot heel goed aan bij mijn leerdoelen en verwachtingen. Er werd van te voren goed uitgelegd wat we van dag tot dag gingen doen en dit werd allemaal nagekomen. De opdrachten en oefeningen waren zo opgezet dat het direct bruikbaar is in de praktijk met het eigen product. Hetgeen mij aansprak in de trainer is dat hij zelf uit het vak komt. Hij snapt heel goed welke strubbelingen er kunnen zijn omtrent verkoopgesprekken etc. De trainer is een energiek, enthousiast persoon die weet te motiveren door aanmoediging en persoonlijke onzekerheden weg te nemen.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.2

Anoniem

“Zeer leerzaam en opent de ogen voor een nieuwe aanpak van sales.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.8

Anoniem

“Ik ben zeer tevreden over de inhoud van de training. Het lesmateriaal was goed afgestemd op de deelnemers en de variatie was groot. Tevens was het zeer leerzaam om de rollenspellen terug te zien (waren opgenomen) en op die manier een spiegel voor te krijgen.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8

J. Braakhekke, Checkpoint Systems

“Een super training gehad. Erg persoonlijk en ook onze trainer was geweldig. De eerste week op de zaak al veel aan gehad.” Training: Verkopen: effectieve acquisitie - Beoordeling: 8.6

J. Ton, Caravancentrum Stekelbos

“De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze training ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.” Beoordeling: 8.8

I. van Riet, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden

“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.” Beoordeling: 8.1

J. Schuurman, FM Laaglanden

“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De trainer heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.” Beoordeling: 8.1

J. Schuurman, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden

“Het sprak me erg aan dat de trainer naast de groepsaandacht ook persoonlijk de diepte in ging om jezelf te leren kennen.” Training: Accountmanagement - Beoordeling: 8.4

R. Nijkamp, AfterPay

“De trainer gaf training aan de hele groep, maar gaf ons ook tegelijkertijd persoonlijke aandacht. Ik had het gevoel dat ze echt met je bezig was om je beter te maken. Dit sprak mij erg aan.” Training: Accountmanagement - Beoordeling: 8.4

Anoniem

“Allereerst mijn complimenten voor alles. Het lesmateriaal lag allemaal klaar en was ook echt aansluitend bij de training. De trainer was super goed! We waren met vier cursisten en kwamen allemaal uit een verschillende branche. Wat een persoonlijke aandacht gaf ze aan iedereen. Met veel mensenkennis kan ze je volledig omschrijven.” Training: Accountmanagement - Beoordeling: 8.8

Anoniem

“Een professionele training met oog voor de persoonlijke- en werksituatie van cursisten. Inhoud sluit sterk aan bij de vraag van de cursist door een uitgebreid intakegesprek en een tussentijdse evaluatie. Ook tijdens de trainingen is er veel ruimte voor persoonlijke ervaringen en inleving in de werksituatie. Hierdoor sluit de inhoud van de training ook goed aan bij de werksituatie.” Beoordeling: 8.1

M. Timmer, Ministerie van Algemene Zaken

“De interactie met de cursisten was erg goed! Ik ben erg tevreden over de training, locatie, docent en Learnit als organisatie.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 9

A. van Haren, Sociaal Economische Raad

“prettig is dat de inhoud van de training wordt aangepast aan de behoefte van de deelnemers.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8

K. Morsink, Gemeente Drechterland

“De training is goed opgezet, flexibel naar de wensen van de klanten. De intake is hier een goed voorbeeld van, geen vaste planning, maar gebaseerd op de wensen (en behoeftes) van de deelnemers.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8.4

F. Rosier, Be Innovated B.V.

“Erg goed. Ik heb een zeer intensieve training gehad gericht op mijn eigen struikelblokken.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 9

E. Vermeulen, Hollister

“Een erg interessante, leerzame, interactieve training! Goede combinatie tussen theorie en praktijk. 'Samen' trainen, theorie vanuit de docente en veel praktijkvoorbeelden vanuit cursisten. Zeer enthousiast!” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8.6

M. Duchateau, Ad Hoc

“Zeer enthousiaste docent die een goede training heeft gegeven. Veel van de training opgestoken en heeft tot nieuwe inzichten geleid. Zeker voor herhaling vatbaar!” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8.6

D. van den Berg, Ad Hoc

“Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 9

A. Koelewijn, MarketFood

“Interessante training. Natuurlijk weet iedereen nogal wat over klanttevredenheid, maar om zaken in een bedrijf ook te laten beklijven dat was mijn doelstelling. De trainer wist leuke voorbeelden aan te dragen om in te zetten in ons bedrijf. Ook gaf ze een goede tip met het boek "het grote werkvorm boek" van Sasja Dirkse en Angela Talen. Het helpt je op een sprankelende manier uitleg te geven.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8.2

E. Krijntjes, Thuis bij Antares

“Precies de essentie van verkoop!” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 10

H. van der Berkt, Lode Holding

“Kort samengevat uitstekend!” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 9.4

E. Sint-Jago, Nedvan International

“Veel informatie gekregen en veel geleerd. Erg toepasbaar in de praktijk! Aan te raden dus.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8.8

J. Mens, Anago

“Wij zijn een klein dienstverlenend bedrijf, die de training als goed ervaren heeft. De inhoud van de training was een opfrisser voor het geheugen.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 8

E. Gerritse-Hanson, Guis Totaalonderhoud

“Zeer interessante onderwerpen over klantgerichtheid, heel leuk en leerzaam. De training wordt op een hele leuke en interactief manier gegeven.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 10

S. Sarsam, Ingenico

“Ik heb de training ervaren als een handig iets, wat ik ook in mijn persoonlijke leven kan gebruiken. De stappen die de trainer neemt zijn logisch. En goed te onthouden. Hij kwam zelfs met voorbeelden, waarbij we zelf niet door hadden dat we al met zijn verhaal mee gingen. Al met al was het een goede training! Een aanrader als je een training zoekt in het kader van klantgericht en klantvriendelijk werken.” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 7

L. Niezen, Ingenico

“Bij de training worden de use cases aangepast op de werkelijke situaties en behoeften. Mijn team heeft geleerd om eerst te reflecteren op zichzelf en de belevingswereld van een ander persoon eerst in acht te nemen voordat ze handelen. Lastige klanten bestaan voor ons niet meer!” Training: Klantgericht werken en klanttevredenheid - Beoordeling: 9.4

S. Morgan, Ingenico

[link]

3 verrassende verkooptips

Misschien een beetje gechargeerd, maar… Sommige mensen zien verkopers als manipulatieve figuren, die je altijd iets aansmeren waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Jij weet wel beter: het product of de dienst die jij aanbiedt, helpt je klant echt verder. Maar hoe maak je dat duidelijk? We geven je drie verkooptips, waarmee je anderen (lees: klanten) ook echt blijer maakt!

Even resetten..

Echte verkoop zit 'm niet in het sluiten van de deal. Echte verkoop gaat om het helpen van klanten. Adviseer hen (schrijf blogs!). Wees de expert op je gebied en stap als zodanig in de wereld van potentiële en bestaande klanten. Dat doe je niet door hen te vertellen dat je goed bent, maar door het te laten zien. Vrijblijvend advies - zonder dat iemand überhaupt al door heeft dat ie een probleem heeft - kan enorm waardevol zijn! Dus: maak een filmpje voor social media, schrijf een mooi artikel voor een weekblad, stuur een mailing bomvol tips..

Investeer in bestaande klanten

Maak je klant blij! Blije klanten vertellen over jou en je dienst of product. Daarbij kunnen ze zelf trouwe afnemers worden. Een investering in een bestaande klant is ontzettend belangrijk. De deal is niet klaar als het product eenmaal verkocht is. Blijf investeren! Blije bestaande klanten hebben een belangrijke rol in het beslissingsproces van nieuwe klanten. (Als nieuwe klanten zich na hun kennismaking met jou gaan oriënteren, willen ze positieve verhalen horen/lezen. Dat versterkt hun beeld van jou als de expert.) Let op: al deze belangrijke processen vinden plaats voordat jij nog enig aanbod aan de klant hebt gedaan. Dat aanbod is de kers op de taart; de beslissing erover maakt een klant vaak op gevoel. De echte verkoop vindt ervoor plaats.

Focus je op kleine dingen

Kleine dingen. Die doen 't 'm! Dit is echt waar: een leuk mailtje voor of na de levering; een link naar een gepubliceerde blog die mogelijk interessant is; een berichtje op social media; een uitnodiging voor een passend event; een kaartje aan het einde van het jaar. Al deze kleine dingen zorgen ervoor dat je je klant een glimlach bezorgt. Daarbij: kleine dingen zijn haalbaar!

Meer weten over sales en accountmanagement?

Check ons aanbod op het gebied van Sales & accountmanagement. Investeren in jezelf is investeren in het bedrijf. Wedden dat het na zo'n cursus nog makkelijker wordt om je klanten echt blij te maken? Ervaar het zelf!

[link]

3 tips om meer te verkopen in 2017!

2015 en 2016 werden voor veel organisaties een beter jaar dan 2014. Investeringen trekken aan, klanten trekken vaker en sneller hun portemonnee, de huizenmarkt loopt in de steden weer lekker, mooi! Het verschilt nog per branche, maar we zien veel investeringen en volop goede voornemens voor 2017. De vraag is dan ook: hoe ga je in 2017 zorgen voor meer verkoop? Hierbij drie verkooptips van Learnit Training voor een glansrijk jaar.

1. Verkoop voordelen en waarde, geen feiten en features

Veel verkopers kennen hun producten en oplossingen zo goed dat ze daar graag over vertellen. Oprecht enthousiasme en specialisme leidt al snel tot vertrouwen. De valkuil is om het teveel over die producten en oplossingen te hebben en te weinig over de voordelen en waarde die dat klanten biedt. Wat heb je bijvoorbeeld op je website staan? Wat zeg je als je met een klant spreekt? Gemiddeld moet ik als trainer twee- tot driemaal doorvragen voordat ik tot een voordeel kom. Zeg je bijvoorbeeld: we hebben 50 medewerkers? Of benoem je het voordeel daarvan: we kunnen u op elk moment te woord staan? Zodra je het gaat hebben over wat het de klant oplevert, word je oplossing een stuk interessanter!

2. Wat vind je klant belangrijk?

Verkopers praten doorgaans graag. Het liefst over voordelen en waarde natuurlijk. Maar voordat je begint te praten is het belangrijk om te weten wat je klant belangrijk vindt. Waar beslist hij op? Aan die vragen wordt doorgaans net te weinig tijd besteed. En het levert je als verkoper nou juist zoveel op! Door eerst te achterhalen wat de klant belangrijk vindt hoef je daarna alleen maar die zaken te noemen die relevant voor hem of haar zijn. En kun je andere dingen grotendeels achterwege laten. Zo bespaar je de klant ergernis, jezelf een hoop tijd en je zorgt voor meer verkoop.

3. Vertrouw op jezelf

Vooral beginnende verkopers hoor ik nog wel eens zeggen: ik heb nog maar zo weinig ervaring, ik weet weinig van verkoop af, ik voel me onzeker en daarna volgt het besluit: dus ik ben nog geen goede verkoper. Wij zien vaak dat juist die mensen het in zich hebben om een goede verkoper te zijn. De vraag is vaak meer: durf je dicht bij jezelf te blijven? Op je eigen kwaliteit te vertrouwen? Te delen wat je denkt en daarnaar te handelen? Heb je interesse in een ander? Dan komt het wel goed met verkopen. Klanten zien het liefst iemand met een lach, die met plezier zichzelf en zijn organisatie vertegenwoordigt. En als je dat kunt, is de rest heel goed te leren.

Om te helpen 2017 tot een glansrijk jaar te maken, organiseert Learnit Training verschillende verkooptrainingen. Daarin gaan we altijd in op je eigen bedrijfssituatie, je eigen leerdoel en je eigen persoonlijkheid, zodat je echt meer gaat verkopen.

[link]

Zélf een webinar organiseren?

Misschien dat je al langer met het voornemen loopt om voor je medewerkers, stakeholders of andere relaties een webinar te organiseren. Een drukke agenda verhindert echter telkens dat het er ook echt van komt. Of je hebt wel gehoord van het begrip ‘webinar’, maar weet niet goed wat het fenomeen inhoudt, laat staan welke nieuwe mogelijkheden het jouw organisatie kan bieden. Ontdek wat een webinar voor jou kan betekenen.

Als je een webinar wilt organiseren kunnen we je daarbij in alle facetten van dienst zijn. Of het nu gaat om deskundig advies over hoe een webinar op te zetten en zorgvuldig af te stemmen op een specifieke doelgroep, of om het beschikbaar stellen van onze professionele studio die is voorzien van van alle noodzakelijke geavanceerde apparatuur: we zijn je graag van dienst!

De techniek

Door je webinar via ons te organiseren kun je gebruikmaken van onze webinarstudio en de aanwezige expertise van onze medewerkers. Wij regelen alle technische faciliteiten die komen kijken bij de organisatie en uitvoering van een webinar. Wil je liever een webinar op je eigen locatie organiseren? Ook dat is geen probleem! Met onze mobiele studio kunnen we naar elke gewenste locatie reizen.

De presentatie

Omdat ieder webinar weer anders is, is het ook mogelijk om een webinar in verschillende settings te organiseren. Je kunt bijvoorbeeld als presentator alleen voor de camera staan, maar je kunt ook ondersteund worden door een host of moderator of het webinar in de vorm van een interview organiseren. Ook is het mogelijk om de kijkers bijvoorbeeld te laten zien wat je op je beeldscherm aan het doen bent.

Zelf zorg dragen voor het webinar

Als je zélf alle aspecten van het organiseren van een webinar wilt beheersen, dan is onze tweedaagse training Webinar organiseren wat voor jou. Tijdens de training wordt aandacht besteed aan alle technische aspecten die komen kijken bij het opzetten van een webinar. Er wordt daarnaast stilgestaan bij het presenteren van een webinar en de daaraan gekoppelde interactie en communicatie met een online publiek.

Meer weten over deze training? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan. Ook kun je meer informatie opvragen over het organiseren van je eigen webinar door een e-mail te sturen naar info@yourwebinar.nl of te bellen naar 020 6369178.

[link]

Nee he, een verkoper

Voordat ik trainer was, was ik verkoper. En als ik op een feestje wel eens aan mensen vertelde wat ik deed, kreeg ik niet altijd enthousiaste reacties. "Oh, jij bent zo iemand die…" vul maar in: achter de ellebogen is, mensen iets aansmeert, anderen tot last is, alleen voor eigen gewin gaat, bedriegt, oplicht, nep is. Met andere woorden: een verkoper is een viezerd. Bah. Ik kreeg dan aan het eind van de avond wel eens te horen: "Dat viel nog alles mee, je bent wel OK!" Deze verhalen ontstaan natuurlijk niet voor niets. Volhardende telefonische verkopers irriteren vaak mateloos. Hetzelfde geldt voor verkopers die geen enkel oor hebben voor je wensen. Het zijn dit soort verkoopbenaderingen die het vak z’n slechte naam bezorgen. En het kan zoveel mooier! Zoals het onderstaande voorbeeld.

Ik had laatst iemand in mijn verkooptraining – Marcel heet ie - die heel erg gepassioneerd was over z’n vak. Hij had veel kennis en kon dat goed over de buhne krijgen. Hij werd door het management gevraagd om mee te gaan helpen in de verkoop. En hij vond het een verschrikkelijk idee. Verkopen, gatver! Totdat we aan de slag gingen in de training. En hij terug kreeg: "Wat fijn voor klanten als je iemand tegenover je hebt die weet waar hij het over heeft. Wat heerlijk als iemand een oplossing voorstelt die werkt in plaats van een oplossing die het meeste omzet oplevert. Wat effectief als iemand eerst het naadje van de kous wil weten voordat hij komt met een advies. En wat eerlijk als hij zegt: ik weet dit en dat niet zeker." Hij kwam er tijdens de training achter hoeveel verschil hij kon maken voor klanten. Hoe ze niet zitten te wachten op een verkooppraatje, maar op een goed gesprek. En hoe zo’n goed gesprek en oprechtheid leidt tot duurzame klantrelaties. Toen hij dat eenmaal zag, kon hij van het verkoopvak gaan genieten. En hij merkte na de training hoe leuk het is als een oplossing die je zelf bedenkt en aandraagt met veel plezier wordt ontvangen en uitgevoerd.

We hebben Marcel niet heel veel meer hoeven leren. Een paar tips hier, paar tactvolle dingen daar, in een paar dagen was hij klaar. Zijn verandering van mindset is het belangrijkste dat hij heeft bereikt. Inmiddels werkt ie met veel plezier als verkoper.

Ben je of ken je ook iemand die veel weet van de inhoud, maar nog wat terughoudend is m.b.t. verkopen? Laat hem dan eens met ons bellen. Ik beloof, het wordt niets vies.

[link]

10 belangrijke redenen om een webinar te organiseren

Wie in het verleden een product, dienst of boodschap aan een grote groep mensen bekend wilde maken, kon daartoe een conferentie of zakelijke bijeenkomst opzetten. Vanzelfsprekend moesten de geïnteresseerden die daarbij wilden zijn dan wel de tijd en middelen hebben om naar de afgesproken locatie af te reizen. Dankzij de moderne technologie is dat tegenwoordig niet meer nodig. Met een seminar via internet, ook wel een webinar genoemd, kun je je doelgroep op een veel eenvoudigere manier bereiken. Bovendien hoeven de mensen die je webinar willen bijwonen geen reis te ondernemen. Zo maak je het voor hen een stuk aantrekkelijker om kennis te nemen van je boodschap. Maar er zijn nog veel meer goede redenen om een webinar te organiseren.

1. Een webinar organiseren scheelt alle partijen tijd en geld

Het volgen van een webinar kan in principe tussen de bedrijven door, maar kost niet alleen de geïnteresseerden aanzienlijk minder tijd en geld. Ook voor degene die het webinar organiseert levert het namelijk de nodige besparingen op. Zo hoeft men bijvoorbeeld geen ruimte af te huren of catering te regelen, en kan de online lezing of presentatie voordelig via internet gepromoot worden.

2. Geschikt voor grote en kleine aantallen deelnemers

De deelnemers kunnen het webinar gewoon via hun computer bijwonen. Dit betekent dat je je niet druk hoeft te maken over hoeveel mensen erop afkomen, of de zaal niet te groot of te klein is, of er voldoende parkeergelegenheid is, en of iedereen op tijd arriveert.

3. Direct contact met je doelgroep

Het publiek heeft de mogelijkheid om tijdens een webinar rechtstreeks met je te communiceren. Hierdoor krijg je een nog betere kijk op wat je doelgroep wil en leer je deze optimaal kennen. Dit soort inzichten en informatie zijn voor een ondernemer van onschatbare waarde.

4. Snelle interactie met potentieel geïnteresseerden

Bij een traditioneel seminar luisteren de aanwezigen over het algemeen in stilte naar een betoog. Een webinar organiseren nodigt daarentegen juist uit tot interactie tussen spreker en publiek. Dit is een veel doeltreffender manier om een relatie met je doelgroep op te bouwen dan via eenrichtingsverkeer, zoals met een geschreven tekst of een videoboodschap.

5. Webinar is vaak ook achteraf te bekijken

Omdat een webinar meestal ook nog kan worden bekeken als deze al heeft plaatsgevonden, bereik je je doelgroep zelfs achteraf nog. Daarmee is het een bijzonder krachtig en langdurig marketingmiddel. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je webinar gemakkelijk online is te vinden. Om het publiek erop te attenderen, kun je de link van het webinar naderhand verspreiden via je social media-kanalen.

6. Goede manier om meer naamsbekendheid te krijgen

Vooral wanneer een bedrijf een relatieve nieuwkomer is, kan het organiseren van een webinar helpen bij het genereren van naamsbekendheid. Het biedt ondersteuning bij het creëren van bewustwording bij je potentiële publiek, en tegelijkertijd werk je aan het opbouwen en uitbreiden van je zakelijke netwerk en businesscontacten.

7. Ideaal voor effectieve productpromotie

Een webinar organiseren leent zich perfect voor het maken van reclame voor je boek, product, evenement enz. Als organisator kun je in je verhaal verwijzen naar passages uit je boek, of er gedeeltes van je video in opnemen. Aan het eind van het webinar laat je de kijkers dan een link zien waarop informatie is te vinden over waar en hoe ze het product kunnen aanschaffen.

8. Maak een product van je webinar

Veel webinarservices bieden de mogelijkheid om een live webinar op te nemen. Dit geeft je de kans om er later een podcast of online video van te maken. Desgewenst kan het webinar ook worden uitgebracht op dvd. Je kunt deze dvd gebruiken voor de verkoop of bijvoorbeeld om weg te geven als relatiegeschenk.

9. Webinar organiseren dat direct geld oplevert

Wanneer je als ondernemer bovenop bepaalde ontwikkelingen zit of geregeld noviteiten introduceert, kan een webinar al financieel lucratief zijn op het moment dat deze plaatsvindt. Dit doe je door van de mensen die geïnteresseerd zijn in de laatste nieuwtjes binnen je sector een bijdrage te vragen om het online seminar te kunnen volgen.

10. Verzamel contactgegevens via je webinar

Het organiseren van een webinar leent zich perfect voor het verzamelen van e-mailadressen en andere informatie onder je doelgroep. Je kunt als voorwaarde voor deelname aan het webinar de belangstellenden bijvoorbeeld vragen zich vooraf aan te melden. De gegevens die dit oplevert zijn bijzonder waardevol voor het marketingteam of de verkoopafdeling van een bedrijf.

Wil je na het lezen van de blog ook een webinar organiseren? Schrijf je dan in voor onze tweedaagse training Webinar organiseren of vraag vrijblijvend een offerte aan. Ook kun je contact opnemen met YourWebinaronderdeel van Learnit Training, die de technische aspecten van een webinar volledig voor je uit handen kan nemen.

[link]

Maak kennis met trainer Rob

Learnit Training bestaat uit een aantal bevlogen trainers. Maak kennis met Rob, onze NLP- en salestrainer. Wat vindt hij belangrijk? En wat drijft hem om trainingen te ontwikkelen en geven?

Het heeft even geduurd voordat ik de stap naar trainer definitief zette, maar ik weet al lang dat dit is wat ik het beste kan en waar ik gelukkig van word. Ik merk het iedere training weer. Het gaat voor mij om tot de kern te komen. Waar ben je nou al zo goed in? En waar loop je tegenaan? Zodra we de ditjes en datjes voorbij zijn vind ik het te gek om met elkaar te onderzoeken, ontdekken, leren en lachen. Wat zijn we toch mooie wezens, wat zitten we onszelf soms in de weg en wat zijn er een hoop mogelijkheden om te groeien als we daarmee aan de slag gaan. Er wacht altijd een mooie beloning. Mensen hebben bij mij snel succeservaringen, zetten eerst kleine en dan grote stappen. Ze gaan vol vertrouwen de training weer uit!

Hoe ervaren deelnemers Rob als trainer?

"Rob is een uitstekende trainer die zich verdiept in zijn cursist. Hij heeft vooraf goed verkend wat mijn wensen waren en daarop een prima programma gebouwd. Zijn manier van werken biedt veel ruimte om te vragen. Hij creëert maximale veiligheid waardoor de cursist vrij is om persoonlijke zaken te delen en maximaal te leren. Rob heeft goed aandacht voor de energie van mensen en van zijn training. Daardoor is de training inspirerend en energiegevend. Aan het einde van de training ging ik opgeladen de deur uit. Door de inzet van oefeningen en het creëren van veiligheid daar omheen, kreeg ik persoonlijke inzichten die voor mij van meerwaarde zijn voor mijn eigen toekomst. Bedankt Rob!"

"Vond Rob een zeer prettige trainer die goed in staat is mijn proces te begeleiden. Hij weet goed in te schatten wat ik nodig heb, weet op het juiste moment over te gaan op het volgende onderwerp. Ik heb ruim voldoende ondersteuning gekregen in de vorm van voorbeelden en modellen. Rob, nogmaals dank!"

"Rob is erg goed en heeft veel ervaring, op deze manier kon hij vaak in de stoel van de klant plaatsnemen, waardoor er elke keer weer punten naar voren kwamen waar wij tegen aan liepen. Hij is erg enthousiast en makkelijk in de omgang."

Wil jij ook getraind worden door Rob? Dat kan onder andere door je aan te melden voor één van onderstaande trainingen of contact op te nemen via info@learnit.nl / 020 6369179.

[link]

Vertrouw je op jezelf als verkoper?

Vooral beginnende verkopers hoor ik nog wel eens zeggen: ik heb nog maar zo weinig ervaring, ik weet weinig van verkoop af, ik voel me onzeker. Of: om verkoper te zijn moet je heel goed kunnen praten. Je moet mooie verhalen vertellen en mensen alles kunnen aanpraten. En dat kan ik niet zo goed. En daarna volgt het besluit: dus ik ben geen goede verkoper.

Wij zien vaak dat mensen die zichzelf bovenstaande afvragen het in zich hebben om een goede verkoper te zijn. De vraag is vaak meer: durf je dicht bij jezelf te blijven? Op je eigen kwaliteit te vertrouwen? Te delen wat je denkt en daarnaar te handelen? Heb je interesse in een ander? Dat zijn de kwaliteiten die je gaan helpen als verkoper!

Klanten zien het liefst iemand met een lach, die met plezier zichzelf en zijn organisatie vertegenwoordigt. Klanten willen graag gehoord en gezien worden, willen iemand die interesse toont, hun uitdagingen of wensen aanhoort en daarin meedenkt. En als je dat kunt, ben je heel al dichtbij een goede verkoper zijn.

Dat is voor mij als trainer het mooiste resultaat na een paar dagen training. Mensen die bij aanvang dachten dat ze niet goed konden verkopen besluiten na twee dagen training dat ze alles in zich hebben om succesvol en met veel plezier aan het werk te gaan. Niet omdat ze iets willen halen uit de markt, maar omdat ze beseffen dat ze zelf iets waardevols komen brengen. Niet omdat ze op jacht zijn om een target te halen, maar omdat ze iets relevants toevoegen en klanten echt helpen vooruit te komen.

Ook zin om beter, met meer zin, met meer resultaat, met meer vertrouwen de markt op te gaan? Doe dan mee aan een verkooptraining van Learnit Training. Daarin gaan we in op je eigen bedrijfssituatie, je eigen leerdoelen en je eigen persoonlijkheid zodat je maximaal resultaat behaalt en meer gaat verkopen.

Hoe interessant ben jij?

Afgelopen week had ik iemand in mijn verkooptraining. Hij zei: “ik wil graag mezelf interessanter maken zodat mensen meer van me kopen”. Er ligt een mooie vraag onder: hoe maak je jezelf interessanter? Hoe doe je dat nou? Uiteindelijk wordt het antwoord altijd gegeven door de klant: vindt hij je interessant? En zo ja, waardoor komt dat dan? Ons advies: je wordt interessanter als je de klanten iets interessants biedt. Als je je verdiept in wat ze nodig hebben en iets bijdraagt aan hun doelen. Waar loopt je klant nou tegenaan? Wat zit hem dwars? Wat staat zijn groei nog in de weg? Zodra je daar iets zinnigs aan kunt bijdragen, word je interessant. Dat gaat dus veel meer over de ander interessant maken dan jezelf interessant maken. Als je dat eerste doet, volgt dat tweede vanzelf.