Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Content

Een goede website zit technisch goed in elkaar, is gebruikersvriendelijk en heeft goede content. Wij hebben enkele cursussen ontwikkeld waarbij de content aan bod komt.

In de tabel hieronder leest u alle content gerelateerde cursussen die u bij ons kunt volgen

“Met de cursus is werken met kleine groepen beter zodat je optimale aandacht kunt krijgen. Goede balans qua theorie en praktijk.” Training: Tekstschrijven voor intranet en internet - Beoordeling: 7.3

W.R. Titawano, Reed Business

“Voor het schrijven van eigen websites of intranet berichten te plaatsen is het een goede en duidelijke cursus.” Training: Tekstschrijven voor intranet en internet - Beoordeling: 7.1

M. Tromp, Detailresult Services

“De training hebben wij, mede door de professionaliteit van de docente, als zeer zinvol ervaren.” Training: Nederlandse spelling en grammatica - Beoordeling: 9.1

S. Hoogenboom, BAM Groep

“Bijzonder prettige en leerzame trainingsdag, fijn om op deze manier mijn kennis op te frissen en uit te breiden!” Training: Nederlandse spelling en grammatica - Beoordeling: 9

M. van der Vlis, Stichting Niko

“Duidelijke, plezierige en in de praktijk goed toepasbare cursus. Het blijft niet alleen bij heldere teksten schrijven maar ook een opfris stoomcursus spelling, heel verhelderend.” Training: Heldere teksten schrijven - Beoordeling: 9.1

A. Berisha, Wierden en Borgen

“Algemene indruk is zeer positief. Organisatie is flexibel, de trainer heeft een goed programma opgesteld. Korte lesstof, vervolgens in de praktijk toepassen.” Training: Heldere teksten schrijven - Beoordeling: 7.8

R. Jongsma, Gemeente Weststellingwerf

[link]

Internetmarketing voor dienstverlenende MKB-bedrijven

De manier waarop dienstverlenende bedrijven met potentiële klanten in contact komen is aan het veranderen, en sneller dan ooit. Onderzoek in de VS heeft aangetoond dat in 2014 46% van de beslissers van B2B inkopen in de leeftijd van 18 tot 34 zat, de zogenaamde millenials. Dat was in 2012 nog 27%, een groei van bijna 70% dus! En die groep is opgegroeid met het internet. Zij gebruiken internet voor alles, en dus ook om zich te oriënteren bij de inkoop van diensten.

Voor MKB-bedrijven is het dus zaak zo snel mogelijk een online marketingstrategie te ontwikkelen. Zorgen dat je letterlijk in beeld komt, een goede indruk maakt en een conversatie opstart met de potentiële klant. Traditionele marktposities gelden online vaak niet. Online zijn het vaak andere bedrijven die goed vindbaar zijn en een goede indruk maken. Ze hoeven nog geen groot marktaandeel te hebben, maar ze hebben één ding gemeen; ze groeien snel! Maar hoe pak je dat aan, een online marketingstrategie ontwikkelen als MKB-bedrijf?

Ik heb gemerkt dat dit voor veel MKB-bedrijven een lastig proces is. Marketing is één van de kernen van een bedrijf. Zoals Peter Drucker al zei zijn marketing en innovatie de basisfuncties van een bedrijf. En binnen een bedrijf is er historisch een acquisitiewijze ontstaan die zijn waarde in het verleden bewezen heeft, en ingebed is geraakt in de organisatie. Het heeft zijn weerslag in de omschrijving van de diensten, de prijsstelling, de onderscheidende punten en voorwaarden waaronder de diensten worden aangeboden. Dit zal allemaal tegen het licht gehouden en heroverwogen moeten worden als je de diensten effectief online wilt promoten. Dat is een ander speelveld, met andere promotiekanalen, andere concurrenten en een andere relatie met potentiële klanten.

En het internet is niet alleen een verzameling van nieuwe promotiekanalen, het is een interactief medium waarmee een groep geïnteresseerden opgebouwd kan worden (een community) en waarmee laagdrempelig een (digitale) conversatie opgestart kan worden. Dat is zo anders dan hoe marketing vroeger ging dat het een volledige nieuwe visie van het MKB-bedrijf vergt. Om deze verandering door te gaan moet een MKB-bedrijf een aantal stappen doorlopen.

De eerste stap is dat er een probleemeigenaar in het bedrijf aangewezen wordt. Die gaat de kar trekken van deze omslag. Hij maakt de doelen helder, bepaalt de aanpak en bewaakt de voortgang. De tweede stap is het in huis halen van de kennis die nodig is om dit tot een goed eind te brengen. Ook als uiteindelijk besloten zou worden grote delen van de uitvoering uit te besteden, moet de basiskennis in eigen huis zijn. De internetmarketingtrainingen van Learnit Training vormen dan uiteraard een goede basis. Er zijn onder andere trainingen voor beginners en gevorderden op het gebied van Facebook advertising, Google Analytics, social media-marketing, e-commerce en contentmarketing.

De volgende stappen zijn in vogelvlucht:

  • Online klant helder krijgen
  • Propositie verbeteren
  • Trechter bouwen
  • Online promotie
  • Meten en verbeteren

Een uitwerking van deze stappen kunt u lezen in onze gratis cursus Internetmarketing voor dienstverlenende bedrijven. Daarin worden duidelijk de stappen toegelicht die genomen moeten worden om succesvol internet marketing in een dienstverlenend bedrijf in te voeren. Tevens staan de grootste valkuilen bij dit proces beschreven en hoe die te vermijden.