Learnit Training
Cursus ITIL foundation e-learning
  • Geaccrediteerd PeopleCert
  • 18 uur cursus materiaal
  • Direct 6 maanden toegang
  • Goede oefeningen die voorbereiden op examen
  • Studeer in je eigen tempo met de handige e-learning

Beter ICT-beheer en servicemanagement? Elke klant dezelfde kwaliteit dienstverlening? Hogere klanttevredenheid? Volg de online training ITIL Foundation van Learnit.

Ja, ik wil meer weten

Cursus ITIL foundation e-learning

Verbeter je ICT-beheer en servicemanagement en verhoog de klanttevredenheid met ITIL

Ontbreekt het binnen je organisatie aan standaardprocessen voor uw ICT-beheer en servicemanagement? Zit de kennis en ervaring vooral bij een klein groepje medewerkers? Gaat er veel tijd verloren met uitzoeken en afstemmen? En krijg je daardoor veel klachten van klanten? Standaardiseer en verbeter de kwaliteit van je ICT-dienstverlening met de online training ITIL Foundation van Learnit.
Information Technology Infrastructure Library, afgekort ITIL, is een serie concepten waarmee dienstverlenende organisaties hun ICT-beheerprocessen en serviceprocessen efficiënter kunnen inrichten. Door het uitwerken van standaardprocessen hanteren alle medewerkers dezelfde aanpak en krijgt elke klant dezelfde kwaliteit dienstverlening. Ook de productiviteit gaat omhoog omdat medewerkers precies weten wat ze moeten doen en minder tijd kwijt zijn aan afstemmen en uitzoeken. Je maakt beter gebruik van opgebouwde ervaring en de vaardigheden. En dat zie je terug in een hogere klanttevredenheid.

Inhoud ITIL Foundation zelfstudie

Met de handige e-learning van Learnit kun je in je eigen tempo de basis van ITIL voor ICT-beheer en servicemanagement leren kennen. Aan de hand van een fictieve bedrijfsomgeving waarin je diverse projecten en scenario’s doorloopt, maak je kennis met alle onderdelen van ITIL
De ITIL Foundation e-learning geeft je een uitgebreide introductie in de belangrijkste principes van ITIL, de diverse processen, doelstellingen en activiteiten. Ook de opbouw van de serviceorganisatie en de bijbehorende rollen verantwoordelijkheden komen aan de orde. En ten slotte bereid je je goed voor op het officiële ITIL Foundation examen.

Onderdelen online training ITIL Foundation

In de ITIL Foundation zelfstudie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Introductie ITIL

  • Wat is ITIL?
  • Procesgericht werken met ITIL
  • Voordelen, nadelen en succesfactoren van ITIL voor servicemanagement en ICT-beheer

ITIL Framework

  • ITIL processen
  • ITIL rollen en verantwoordelijkheden
  • ITIL doelstellingen en activiteiten

ITIL service-levenscyclus

  • Servicestrategie
  • Serviceontwerp
  • Wijzigingen in de service
  • Serviceoperatie
  • Voortdurend verbeteren
Examentraining: Voorbereiding op het officiële ITIL Foundation examen.

Doelgroep

De online training ITIL Foundation is ontwikkeld voor iedereen die te maken heeft met het dagelijks beheer en de exploitatie van ICT-omgevingen en het verlenen van ICT-services. Denk aan IT-managers, systeembeheerders, netwerkbeheerders, support- en servicedeskmedewerkers en andere IT-professionals.
Deze e-learning variant van de populaire ITIL Foundation cursus sluit goed aan als voorbereiding op het officiële ITIL Foundation examen, en biedt een uitstekende opstap naar de vervolgcursus ITIL Practitioner.

Lesmethodiek

Learnit biedt de online training ITIL Foundation aan als zelfstudie. Je kunt deze online cursus dus op elk gewenst moment starten en in je eigen tempo doorlopen.
Wil je deze cursus liever in groepsverband volgen? De ITIL Foundation cursus is er ook als klassikale of incompany cursus.

Resultaten ITIL Foundation zelfstudie

Na afloop van de e-learning ITIL Foundation:
  • weet je wat ITIL inhoudt.
  • ken je de belangrijkste basisbegrippen en principes van ITIL.
  • weet je wat procesgericht werken inhoudt.
  • weet je hoe ITIL processen zijn opgebouwd en wat de relatie is tussen de verschillende processen.
  • kun je de voordelen en nadelen van ITIL voor ICT-beheer en servicemanagement benoemen.
  • weet je hoe ITIL helpt je dagelijks ICT-beheer en serviceverlening te optimaliseren.
  • weet je uit welke doelstellingen en activiteiten het ITIL Framework bestaat.
  • weet je welke doelstellingen en activiteiten bij welke fase uit de service-levenscyclus horen.
  • kun je de rollen en verantwoordelijkheden binnen een ITIL-serviceorganisatie benoemen.
  • ben je goed voorbereid op het officiële ITIL Foundation examen.

Voorkennis

Om deel te nemen aan de online cursus ITIL Foundation heb je geen specifieke voorkennis nodig. Enige basiskennis van automatisering is handig. Alleen goede beheersing van de Engelse taal is vereist, aangezien de e-learning in het Engels is.

Investering

E-learning, per persoon:


Prijs (excl. btw)

€ 300,-

btw 21%

€ 63,-

Totaal incl. btw

€ 363,-