Learnit Training

Gratis webinar Hoe stel je een (lastige) klant tevreden? Inspelen op klantbehoeften

Je bent veel in contact met klanten. Het is jouw taak om dit contact zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door een persoonlijke behandeling en de juiste service aan te bieden probeer je een positieve klantervaring te realiseren.

Dit houdt concreet in dat je goed luistert, actief meedenkt en (waar mogelijk) voldoet aan de verwachtingen van de klant. Maar wat nou als deze verwachtingen niet duidelijk zijn? En wat doe je op het moment dat je niet aan de verwachting kan voldoen?

In dit webinar leer je hoe je klantgericht samenwerkt door onderzoek te doen naar de behoeften van de klant. Hierbij krijg je een spiegel voorgehouden om te ontdekken wat jouw reactieneiging is tijdens lastige situaties.

Wanneer je op de hoogte bent van jouw voorkeursgedrag, kun je bewust kiezen voor een effectieve communicatiestrategie. Eén die aansluit bij de behoefte van de klant. Ook wanneer je slecht nieuws brengt.

Inhoud

  • Verschillende klantbehoeften
  • Jouw voorkeursgedrag
  • Inspelen op klantbehoeften
  • Slecht nieuws brengen

Lesvorm

webinar

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.