Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Office 365

Met Office 365 heb je vrijwel overal toegang tot jouw e-mail, documenten, contactpersonen en agenda's. Zo kun je gemakkelijker samenwerken, bespaar je tijd en bovendien is de software geheel veilig. Op deze manier wordt perfect ingespeeld op het nieuwe werken. Werken waar en wanneer je maar wilt is nog nooit zo gemakkelijk geweest.

[link]

De programma’s van Office 365

Met een softwarepakket als Office 365 wordt het samenwerken tussen medewerkers efficiënter en productiever. Dit scheelt veel tijd voor jouw werknemers. Het efficiënte samenwerken komt mede dankzij de vele apps de binnen Office 365 beschikbaar zijn. Hieronder geven wij jou een overzicht met een korte omschrijving van de applicaties. Niet al deze programma’s zitten standaard in het pakket, maar kun je als extra dienst toevoegen in je abonnement.

De programma’s:

  • Acces. Met Acces is het mogelijk om een database te bouwen en met query’s verschillende formulieren, rapporten en pagina’s te maken van de data.
  • Bookings. Klanten kunnen via Bookings online afspraken inplannen en het programma geeft een overzicht van alle afspraken en de mogelijkheid het te beheren.
  • Delve. Met Delve kun je jouw Office 365 account te beheren en heb je makkelijk toegang tot alle favoriete documenten die aan het account gelinkt zijn.
  • Excel. Excel is het spreadsheet programma van Microsoft en maakt het mogelijk berekeningen uit te voeren in een werkmap bestaande uit verschillende bladen.
  • Exchange. Exchange maakt interne samenwerking binnen een groot bedrijf mogelijk door het beheren van e-mails, afspraken, taken en contacten.
  • Power Automate. Power Automate maakt het mogelijk taken binnen Microsoft te automatiseren en bepaalde apps met elkaar te integreren.
  • Forms. Forms wordt gebruikt om vragenlijsten, een quiz of polls aan te maken en uit te zetten, waarvan resultaten geanalyseerd kunnen worden.
  • OneDrive. OneDrive maakt het mogelijk om documenten, foto’s en andere bestanden online op te slaan. Het biedt voordelen als het kunnen bekijken van je document vanaf elk apparaat met internetverbinding en het maakt het online samenwerken in documenten eenvoudiger.
  • OneNote. OneNote is het online notitieboek van Microsoft waarmee je aantekeningen, afbeeldingen of andere bestanden kunt ordenen op verschillende niveaus. Daarnaast kun je verschillende notitieblokken aanmaken.
  • Outlook. In het e-mailprogramma Outlook kun je naast het versturen van mails ook je contactpersonen, agenda en takenlijst bekijken.
  • Planner. Planner biedt de mogelijkheid om teamwerk visueel te organiseren door het aanmaken van een planning met verschillende taken.
  • PowerPoint. Een PowerPoint presentatie kun je gebruiken als ondersteuning van je verhaal, met afbeeldingen, tekst, video’s en grafieken.
  • Publisher. Voor het maken van nieuwsbrieven of brochures kun je gebruik maken van Publisher. Het programma biedt meer ontwerpmogelijkheden dan bijvoorbeeld Word.
  • SharePoint. SharePoint kan gebruikt worden als intranet-omgeving en er kunnen mededelingen gedaan worden, bestanden gedeeld of plannen weergegeven.
  • Skype. Via Skype kun je online telefoneren en chatten en het programma maakt het mogelijk om online te vergaderen.
  • Stream. Met Stream kun je alle video’s van je organisatie altijd en op elk apparaat terugkijken.
  • Sway. Met Sway kunnen presentaties gemaakt worden door een combinatie van tekst en media.
  • Teams. In Teams kunnen teamleden gesprekken met elkaar voeren en bestanden, notities en andere items delen.
  • Word. Met Word kun je documenten als brieven, verslagen of notulen uittypen.
  • Yammer. Yammer is een hulpprogramma voor sociale netwerken wat helpt om jouw team in contact met elkaar te brengen. Hiermee verhoog je de betrokkenheid, verbeter je de communicatie en maak je de bedrijfscultuur transparant.

Training Office 365

Is jouw organisatie net overgestapt naar Office 365 en wil je weten hoe je meer uit dit pakket kunt halen? Tijdens onze training Office 365 leer je op welke manieren je online kunt samenwerken, hoe je makkelijk planningen maakt en nog meer voordelen. Klik hier voor meer informatie over de training of om je direct in te schrijven.

[link]

Office 365: vier handige tools

Een modern bedrijf dat wil meegaan met de tijd, verplaatst steeds meer van zijn werkzaamheden naar de cloud. Het is dan ook niet zo vreemd dat het aantal organisaties dat inmiddels gebruik maakt van Microsoft Office 365 sterk is toegenomen. Maar als je eenmaal op je digitale werkplek zit, profiteer je dan ook optimaal van de mogelijkheden en de voordelen van deze online software?

Webinar Office 365 van Learnit

Of je nu wel of niet bekend bent met deze nieuwe versie van Office, komende 14 februari moet je vrijhouden in je agenda. Je kunt dan tussen 11.00 en 11.30 uur deelnemen aan een gratis webinar, dat wordt georganiseerd door Learnit. Tijdens deze online bijeenkomst word je helemaal bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen rond Office in de cloud en de nieuwe applicaties Teams, Flow, Planner en Forms. Ken je deze tools niet? Hier alvast een korte introductie.

Altijd en overal toegang tot je werk

Werken in een virtuele omgeving, ook wel de cloud genoemd, biedt bedrijven en organisaties tal van nieuwe uitdagingen. Dankzij een online abonnement op Office is je werkplek niet meer beperkt tot dat ene bureau bij jou op kantoor. Je werkplek, dat is de wereld en is bereikbaar vanaf elk apparaat. Je kunt overal direct aan de slag. Dat maakt moderne organisaties dynamisch en flexibel.

Online samenwerken met je team

Teams is een tool die samenwerken in een online kantoor mogelijk maakt. Ben je onderweg naar een afspraak? Geen probleem, je logt in op de digitale werkplek van Office, kijkt of er nog nieuwe meldingen zijn, zoekt wat op in een document en bespreekt in real time met een collega de laatste ontwikkelingen. Zo arriveer je helemaal up-to-date op je afspraak.

Organiseer je workflow

Met Flow breng je orde in je vaak chaotische informatiestromen. Door een eigen automatische workflow te creëren, breng je verschillende applicaties zoals mailtjes, tweets, dropbox etc. overzichtelijk bij elkaar op een plek.

Maak je plan

Dankzij Planner is het eenvoudig om een plan te maken, een team te formeren en jezelf of anderen een taak toe te wijzen. Zo is het hele team zich van zijn taak bewust en is iedereen ervan op de hoogte hoe het plan wordt uitgevoerd.

Meet tevredenheid

Forms is een ideale tool om een enquête of quiz te maken. Daardoor kom je gemakkelijk te weten of klanten tevreden zijn over jouw product of dienst en hoe het personeel denkt over bijvoorbeeld de laatste reorganisatie.

Ontdek de voordelen van Teams, Forms, Flow en Planner

Met deze nieuwe, handige tools van Microsoft is er uiteraard nog veel meer mogelijk. Ben je benieuwd wat ze kunnen betekenen voor jouw organisatie? Kijk het webinar van trainer Roy over Office 365 hier terug.