Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Marketing en E-commerce

Digitale marketing is vrijwel zeker 1 van de beste manieren om uw product of bedrijf onder de aandacht te brengen. Het mooie is dat alles goed meetbaar is en u zeer goed kan meten wat campagnes opleveren. Wij bieden de trainingen aan zodat u het optimale kan halen uit Google adword, Social media campagnes en Search engine optimalisation.

[link]

Hoe bereid je je voor op een online 2021?

Inmiddels wordt het langzamerhand duidelijk dat we zeker tot halverwege 2021 veelal thuis zullen zitten en dus ook thuis zullen moeten werken. Dit betekent dat er ook voor komend jaar veel online werkactiviteiten op de planning zullen staan. Hoe kun jij jezelf en je organisatie het beste voorbereiden op een online 2021? In deze blog leggen we je uit welke trainingen perfect aansluiten op online werken!

1. Zoekmachine optimalisatie (SEO). Hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk bezoekers naar je website trekt? Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd is hiervoor de oplossing! Learnit biedt een cursus aan waar niet alleen de basisprincipes rondom zoekmachine optimalisatie met je gedeeld worden, maar waarbij ook wordt gewerkt aan je praktijkvaardigheden. Leer bijvoorbeeld hoe je je eigen website kunt analyseren en optimaliseren. Op deze manier kun jij het maximale uit je website en webverkeer halen in 2021!

2. Online marketing. De ontwikkelingen op het internet verlopen in een razendsnel tempo. Online marketing is een thema dat het afgelopen jaar een belangrijke rol speelde voor veel organisaties, en de verwachting is dat online marketing mogelijk een nog grotere rol gaat spelen in 2021. Kan jouw organisatie nog wel wat leren op het gebied van online marketing? Bekijk dan eens onze nieuwe 7-daagse cursus online marketing. Tijdens deze allesomvattende cursus leer je alle vaardigheden die nodig zijn om jouw organisatie sterk op de (online) kaart te zetten. Onderwerpen die aan bod komen tijdens deze training zijn: zoekmachine optimalisatie, Google Ads, Google Analytics, Facebook advertising, e-commerce, social media marketing en contentmarketing.

3. Power BI Basis. Nu we elkaar (bijna) niet meer fysiek zien of spreken op de werkvloer, kan het soms lastig zijn om bepaalde informatie over te brengen naar collega’s. Denk bijvoorbeeld aan financiële rapportages. Voor dit soort informatie kan het handig zijn om een visualisatietool te gebruiken waardoor je op afstand gemakkelijk aan collega’s kunt laten zien wat er speelt. Een van de populairste visualisatie tools is Power BI. Learnit biedt een 2-daagse cursus Power BI aan, waarin je leert om effectieve managementrapportages te maken met behulp van jouw Excel gegevens. Op deze manier kun je met Power BI vervolgens een interactief management dashboard creëren, waarin je gemakkelijk gegevens kunt visualiseren en delen met je collega’s. Ideaal om informatie over te brengen dus!

4. Agile Scrum Basis. Scrum is niets anders dan een Agile raamwerk, dat symbool staat voor effectiever en flexibeler werken. De Agile manier van werken zorgt ervoor dat er in zelfsturende teams gewerkt kan worden, wat uitermate handig is voor de planning van complexere projecten. De focus van Scrum ligt op de communicatie binnen deze projecten, maar ook op de interactie tussen afdelingen en naar klanten toe. Nu online werken aan de orde van de dag is, zie je dat veel bedrijven gebruik maken van deze gestructureerde manier van (online) werken. Ben jij benieuwd of werken volgens deze stijl iets is voor jouw organisatie? Bekijk dan eens onze training Agile Scrum Basis. Tijdens deze training leer je niet alleen de theorie rondom deze methode, ook de vaardigheden die erbij komen kijken spelen een belangrijke rol. Wist je dat er de mogelijkheid is om na de training een officieel examen af te leggen, waarna je jezelf Scrum Master of Scrum Product Owner kan noemen? Klik op de training of informeer naar de mogelijkheden.

[link]

Black Friday: 4 tips voor online marketeers

Vrijdag 27 november is het weer zover, Black Friday staat voor de deur! De laatste jaren zie je dat mensen massaal inkopen doen op deze dag: bijna elke winkel biedt zijn producten deze vrijdag met korting aan. Weken van te voren zien we allerlei advertenties voorbij komen en maken we lijstjes met wat we dit keer gaan aanschaffen. Dat Black Friday voordelig is voor consumenten moge duidelijk zijn. Maar wat kan Black Friday opleveren voor bedrijven? En hoe kan jij je steentje bijdragen als online marketeer? Lees hieronder 4 tips die jou helpen om de Black Friday acties van jouw bedrijf tot een succes te maken:

1. Verzamel extra leads

Het aantal conversies neemt in de loop van Black Friday alleen maar toe. Als je het slim aanpakt, kun je ervoor zorgen dat potentiële nieuwe klanten hun gegevens achterlaten op jouw website en tegelijkertijd getriggerd worden om een product juist bij jou af te nemen. Adverteer bijvoorbeeld met ‘laat je mailadres achter en krijg alvast een sneak peek in ons Black Friday assortiment’ of ‘krijg gratis verzending als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief’. Dit zijn deals die het aantrekkelijk maken voor nieuwe klanten om hun klantgegevens op jouw website achter te laten. Deze kun jij bijvoorbeeld weer gebruiken voor email marketing.

2. Verhoog je klantloyaliteit met exclusieve deals voor bestaande klanten

Veel bedrijven zullen zich realiseren dat kortingsacties een goede manier zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Lastiger is het om ervoor te zorgen dat bestaande klanten niet naar de concurrent gaan wanneer deze ook korting aanbiedt. Een manier om dit te voorkomen is door bestaande klanten in je systeem exclusieve deals aan te bieden, denk bijvoorbeeld aan extra korting bovenop de normale korting of een gratis product bij aankoop van een item op Black Friday. Hierdoor is de kans groter dat bestaande klanten hun producten gewoon bij jou kopen. Bestaande klanten zullen dergelijke acties waarderen, waardoor de klanttevredenheid omhoog zal gaan. Op den duur leidt dit tot loyalere klanten voor jouw bedrijf.

3. Gebruik hashtags

Het aantal conversies, oftewel het webverkeer neemt flink toe in de aanloop naar Black Friday. Niet zo gek als je bedenkt dat mensen vaak van te voren uitzoeken waar ze de beste deals kunnen krijgen. Als bedrijf kun je hier op inspelen door gebruik te maken van hashtags in je social media posts. #Hashtags zorgen er namelijk voor dat je posts tot een bepaalde categorie gerekend worden. Adverteer jij bijvoorbeeld met #BlackFriday en #sneakers, dan zal jouw feed sneller terecht komen bij mensen die aan het zoeken zijn naar nieuwe sneakers. Voor je bedrijf kan het handig zijn om te adverteren met meerdere hashtags om zo uit te zoeken welke hashtags de meeste conversies opleveren voor jouw bedrijf.

4. Analyseer je kortingsacties

Meedoen aan Black Friday lijkt belangrijk voor veel bedrijven, maar dat is het vooral als je inzicht krijgt/hebt in welke acties nou precies waardevol zijn. Vaak zie je namelijk dat klanten vlak voor Black Friday aankopen uitstellen, waardoor je je als bedrijf zou moeten afvragen of Black Friday hiervoor voldoende compenseert. Daarnaast zal een deel van de consumenten tijdens Black Friday alvast aankopen doen voor Sinterklaas of Kerst. Nu kunnen consumenten die producten immers met korting inkopen, maar het gaat voor jou als bedrijf misschien wel ten koste van je aankopen later in het jaar. Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken wat nieuwe leads bijvoorbeeld opleveren. Lezen nieuwe klanten de week na Black Friday je nieuwsbrief nog of hebben ze zich direct afgemeld? Een manier om inzicht te krijgen in je (kortings)acties, is het analyseren van je conversies van de maand waarin Black Friday plaatsvindt maar ook van de maand ervoor en erna. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van Google Analytics.

Training online marketing

Het opzetten van Black Friday acties, het adverteren voor deze acties en het analyseren van gegevens die uit deze acties voortkomen zijn voorbeelden van werkzaamheden waarmee een online marketeer te maken zou kunnen krijgen op de werkvloer. Andere werkzaamheden waar een online marketeer zich mee bezighoudt zijn onder andere: zoekmachine optimalisatie, Google Ads, Google Analytics, Facebook advertising, E-commerce, social media marketing en content marketing. Wist je dat Learnit een 7-daagse training online marketing aanbiedt die perfect aansluit op al deze onderwerpen? Wil jij je vaardigheden uitbreiden of jezelf ontwikkelen op het gebied van online marketing? Dan is deze training echt wat voor jou! Klik hier voor meer informatie over deze training.

[link]

Wat is Search Engine Optimization (SEO)?

Hoe zorg je ervoor dat je zo veel mogelijk verkeer naar je website trekt? Search Engine Optimization (SEO) is dé oplossing! SEO kan het best omschreven worden als de optelsom van alle activiteiten die je onderneemt om jouw website beter vindbaar te maken in online zoekmachines, zoals Google.

SEO uitgelegd

Vertaald naar het Nederlands betekent SEO: ‘zoekmachineoptimalisatie’. Deze term dekt SEO eigenlijk volledig. Door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat jouw producten of diensten hoog verschijnen in de lijst met zoekresultaten van consumenten, kan je ervoor zorgen dat je meer verkeer naar je eigen website leidt. Het voordeel van dit soort consumenten aantrekken, is dat je eigenlijk al weet dat ze op zoek zijn naar jouw product of dienst, ze zoeken immers al doelgericht naar jouw product of dienst binnen een zoekmachine. Dat betekent ook dat de kans op conversies of misschien zelfs aankopen toeneemt, wanneer je dit type bezoekers aantrekt tot je website.

Hoe zorg je ervoor dat je ranking omhoog gaat?

Nu is de grote vraag: hoe zorg je ervoor dat je bovenaan in de zoekresultaten komt te staan? Drie aspecten spelen hierin een grote rol: content, techniek en autoriteit. Content gaat natuurlijk over de informatie die je op je website deelt, bijvoorbeeld informatie over de schoenen die je verkoopt. Heb je bijvoorbeeld de maat wel vermeld staan, of de kleur? Techniek gaat om de werking van je website en de gebruiksvriendelijkheid. Autoriteit heeft te maken met externe links die vanaf jouw eigen website te vinden zijn, ook wel linkbuilding genoemd. Als een partij zoals bol.com (die zelf ook hoog is gerankt) de link van jouw website op hun website hebben staan, is dit een enorm voordeel voor je eigen website. Als je veel van dit soort links hebt, stijgt als ware je eigen domeinwaarde.

Hieronder hebben we een paar belangrijke voordelen van SEO voor je op een rijtje gezet:

  • De naamsbekendheid van je bedrijf gaat omhoog. Een bijkomend voordeel van hoog in de zoekmachines verschijnen, is dat consumenten je bedrijfsnaam vaker tegenkomen. Hoe vaker je bedrijfsnaam opduikt, hoe groter je naamsbekendheid wordt. Een win-win situatie dus!
  • 24/7 promotie. Een ander voordeel van hoog in de ranking van zoekmachines staan, is dat mensen je letterlijk op elk moment gemakkelijker kunnen vinden. Zelfs als jij niet bezig bent met het promoten van een bepaald product of dienst, wordt dit als het ware voor je gedaan.
  • Relatief weinig kosten. Als je wel eens een advertentie hebt gepromoot via Facebook of Linkedin, weet je waarschijnlijk dat adverteren via social media hoog in de kosten kan oplopen. Het probleem met dit soort advertenties is dat je voor elke nieuwe advertentie opnieuw moet betalen. Het voordeel van SEO is dat het investeren hierin een stuk duurzamer is. Wanneer je eenmaal goede teksten op je website hebt staan, blijft dit voor langere tijd. Hier hoef je niet weer in te investeren.
  • Zichtbaar in meerdere zoekmachines. Wanneer je investeert in je zichtbaarheid in de ene zoekmachine is het wel zo fijn als je ook goed zichtbaar bent in de anderen. Het voordeel van SEO is dat de basis om te ranken in alle zoekmachine gelijk zijn. Lukt het je dus om hoog te ranken in Google, dan geldt dit ook automatisch voor Bing of Opera.
  • Inzicht in je conversies. Wist je dat je met behulp van Google Analytics exact kan zien hoeveel conversies je website verkeer oplevert? Als je je dus afvraagt of jouw SEO tactiek ook daadwerkelijk wat oplevert, is het handig om de statistieken van Google Analytics te bekijken.

Learnit cursus

Ben je geïnteresseerd in SEO en wil jij leren wat SEO voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan eens onze cursus Zoekmachineoptimalisatie (SEO). Leer de basisprincipes van online zoekmachines kennen en leer hoe je je eigen website in de kijker speelt!

[link]

Contentmarketing: wat is jouw verhaal?

Bij contentmarketing zijn advertenties nog steeds aanwezig, maar er wordt niet meer gepusht om voor een bepaald product te kiezen. Door creatieve en waardevolle inhoud te bieden aan (potentiëe) klanten wordt er geprobeerd om een gedragsverandering teweeg te brengen. Met contentmarketing gaan we dus eigenlijk proberen om het natuurlijke afweersysteem van mensen tegen reclame te omzeilen door het commerciële aspect naar de achtergrond te verplaatsen. We draaien het hele marketing model om. Allereerst gaan we kijken waar mensen op zoeken om te achterhalen waar vraag naar is. Deze vragen worden beantwoord en op die manier probeer je ze naar je toe te trekken.

Waarom kiezen voor contentmarketing?

Op het huidige internet, het web 2.0, is een bijzondere verandering aan de gang. Er vindt steeds meer interactie plaats en mensen beoordelen gemakkelijk merken en organisaties. Tijdens het internetten zijn mensen niet op zoek naar advertenties, maar naar informatie. De kunst is dat jij degene moet worden die waardevolle informatie gaat verstrekken. Marketeers willen graag geloven dat mensen de hele dag over merken praten, maar dat is natuurlijk niet het geval. Traditionele marketing wordt over mensen uit gesproeid, terwijl niemand daarop zit te wachten. Contentmarketing werkt dus precies andersom. De doelgroep speelt een hele belangrijke rol.

Doelgroep staat centraal

Als de doelgroep te groot is gaat deze strategie niet werken. Je moet werken met een bepaald persoon voor ogen waarvoor je de campagne op gaat starten. Houd rekening met je publiek en ga de conversatie aan om in kaart te krijgen wat nu precies is waar ze naar ze op zoek zijn. Dat kan soms best wel ingewikkeld zijn, want vaak weet je van tevoren nog helemaal niet wie precies jouw doelgroep is. Bedenk dus goed voor wie je het schrijft. Dit wordt ook wel buyer personas genoemd: de specifieke beschrijving van de doelgroep. Het is als het ware een fictief persoon die voldoet aan verschillende kenmerken, die vervolgens representatief wordt voor jouw doelgroep.

Jouw verhaal

Vandaag de dag bepalen alle partijen samen wat een merk is. Als marketeer kun je jouw eigen verhaal maken, maar dat hoeft niet het uiteindelijke beeld te worden dat het publiek van jouw merk heeft. Consumenten vormen hun eigen ideeën en verhalen. Al deze factoren vallen samen als puzzelstukjes en bepalen samen hoe mensen jouw merk gaan zien. Soms wordt het zelfs nog gekker en gaan mensen hun eigen verhaal maken op basis van de verhalen van andere consumenten. Er wordt veel verschillende content gemaakt. Het geheel bepaald wat wij van een merk vinden en het imago van het merk. Het gaat dus niet meer om wat het merk zegt wat het is. Het merk wordt gemaakt door wat iedereen van het merk zegt. Tegenwoordig is het een soort flipperkast: je bent de bal en zodra je hem de wereld in schiet ben je de controle kwijt en weet je niet wat er gaat gebeuren. Dankzij content marketing kun jij (potentiële) klanten inhoud bieden waar ze ook écht op zitten wachten. Zo krijg jij een stukje controle terug in handen.

Training Contentmarketing

Wil jij meer leren over contentmarketing? In onze training leer je hoe je contentmarketing kunt inzetten om je bedrijfsdoelen te behalen. Je leert welke content door je doelgroep gezocht wordt en hoe je die kunt (laten) maken. Vervolgens leer je diverse methoden voor de promotie van de gemaakte content en hoe je de resultaten kunt meten en verbeteren. In de training wisselen we theorie, praktische oefeningen en reflectie op een prettige manier af. Deze trainings kan als losse eendaagse training gevolgd worden, maar is ook een onderdeel van ons zevendaagse traject Online marketing.

[link]

3 tips om meer te verkopen in 2017!

2015 en 2016 werden voor veel organisaties een beter jaar dan 2014. Investeringen trekken aan, klanten trekken vaker en sneller hun portemonnee, de huizenmarkt loopt in de steden weer lekker, mooi! Het verschilt nog per branche, maar we zien veel investeringen en volop goede voornemens voor 2017. De vraag is dan ook: hoe ga je in 2017 zorgen voor meer verkoop? Hierbij drie verkooptips van Learnit Training voor een glansrijk jaar.

1. Verkoop voordelen en waarde, geen feiten en features

Veel verkopers kennen hun producten en oplossingen zo goed dat ze daar graag over vertellen. Oprecht enthousiasme en specialisme leidt al snel tot vertrouwen. De valkuil is om het teveel over die producten en oplossingen te hebben en te weinig over de voordelen en waarde die dat klanten biedt. Wat heb je bijvoorbeeld op je website staan? Wat zeg je als je met een klant spreekt? Gemiddeld moet ik als trainer twee- tot driemaal doorvragen voordat ik tot een voordeel kom. Zeg je bijvoorbeeld: we hebben 50 medewerkers? Of benoem je het voordeel daarvan: we kunnen u op elk moment te woord staan? Zodra je het gaat hebben over wat het de klant oplevert, word je oplossing een stuk interessanter!

2. Wat vind je klant belangrijk?

Verkopers praten doorgaans graag. Het liefst over voordelen en waarde natuurlijk. Maar voordat je begint te praten is het belangrijk om te weten wat je klant belangrijk vindt. Waar beslist hij op? Aan die vragen wordt doorgaans net te weinig tijd besteed. En het levert je als verkoper nou juist zoveel op! Door eerst te achterhalen wat de klant belangrijk vindt hoef je daarna alleen maar die zaken te noemen die relevant voor hem of haar zijn. En kun je andere dingen grotendeels achterwege laten. Zo bespaar je de klant ergernis, jezelf een hoop tijd en je zorgt voor meer verkoop.

3. Vertrouw op jezelf

Vooral beginnende verkopers hoor ik nog wel eens zeggen: ik heb nog maar zo weinig ervaring, ik weet weinig van verkoop af, ik voel me onzeker en daarna volgt het besluit: dus ik ben nog geen goede verkoper. Wij zien vaak dat juist die mensen het in zich hebben om een goede verkoper te zijn. De vraag is vaak meer: durf je dicht bij jezelf te blijven? Op je eigen kwaliteit te vertrouwen? Te delen wat je denkt en daarnaar te handelen? Heb je interesse in een ander? Dan komt het wel goed met verkopen. Klanten zien het liefst iemand met een lach, die met plezier zichzelf en zijn organisatie vertegenwoordigt. En als je dat kunt, is de rest heel goed te leren.

Om te helpen 2017 tot een glansrijk jaar te maken, organiseert Learnit Training verschillende verkooptrainingen. Daarin gaan we altijd in op je eigen bedrijfssituatie, je eigen leerdoel en je eigen persoonlijkheid, zodat je echt meer gaat verkopen.

[link]

Internetmarketing voor dienstverlenende MKB-bedrijven

De manier waarop dienstverlenende bedrijven met potentiële klanten in contact komen is aan het veranderen, en sneller dan ooit. Onderzoek in de VS heeft aangetoond dat in 2014 46% van de beslissers van B2B inkopen in de leeftijd van 18 tot 34 zat, de zogenaamde millenials. Dat was in 2012 nog 27%, een groei van bijna 70% dus! En die groep is opgegroeid met het internet. Zij gebruiken internet voor alles, en dus ook om zich te oriënteren bij de inkoop van diensten.

Voor MKB-bedrijven is het dus zaak zo snel mogelijk een online marketingstrategie te ontwikkelen. Zorgen dat je letterlijk in beeld komt, een goede indruk maakt en een conversatie opstart met de potentiële klant. Traditionele marktposities gelden online vaak niet. Online zijn het vaak andere bedrijven die goed vindbaar zijn en een goede indruk maken. Ze hoeven nog geen groot marktaandeel te hebben, maar ze hebben één ding gemeen; ze groeien snel! Maar hoe pak je dat aan, een online marketingstrategie ontwikkelen als MKB-bedrijf?

Ik heb gemerkt dat dit voor veel MKB-bedrijven een lastig proces is. Marketing is één van de kernen van een bedrijf. Zoals Peter Drucker al zei zijn marketing en innovatie de basisfuncties van een bedrijf. En binnen een bedrijf is er historisch een acquisitiewijze ontstaan die zijn waarde in het verleden bewezen heeft, en ingebed is geraakt in de organisatie. Het heeft zijn weerslag in de omschrijving van de diensten, de prijsstelling, de onderscheidende punten en voorwaarden waaronder de diensten worden aangeboden. Dit zal allemaal tegen het licht gehouden en heroverwogen moeten worden als je de diensten effectief online wilt promoten. Dat is een ander speelveld, met andere promotiekanalen, andere concurrenten en een andere relatie met potentiële klanten.

En het internet is niet alleen een verzameling van nieuwe promotiekanalen, het is een interactief medium waarmee een groep geïnteresseerden opgebouwd kan worden (een community) en waarmee laagdrempelig een (digitale) conversatie opgestart kan worden. Dat is zo anders dan hoe marketing vroeger ging dat het een volledige nieuwe visie van het MKB-bedrijf vergt. Om deze verandering door te gaan moet een MKB-bedrijf een aantal stappen doorlopen.

De eerste stap is dat er een probleemeigenaar in het bedrijf aangewezen wordt. Die gaat de kar trekken van deze omslag. Hij maakt de doelen helder, bepaalt de aanpak en bewaakt de voortgang. De tweede stap is het in huis halen van de kennis die nodig is om dit tot een goed eind te brengen. Ook als uiteindelijk besloten zou worden grote delen van de uitvoering uit te besteden, moet de basiskennis in eigen huis zijn. De internetmarketingtrainingen van Learnit Training vormen dan uiteraard een goede basis. Er zijn onder andere trainingen voor beginners en gevorderden op het gebied van Facebook advertising, Google Analytics, social media-marketing, e-commerce en contentmarketing.

De volgende stappen zijn in vogelvlucht:

  • Online klant helder krijgen
  • Propositie verbeteren
  • Trechter bouwen
  • Online promotie
  • Meten en verbeteren

Een uitwerking van deze stappen kun je lezen in onze gratis cursus Internetmarketing voor dienstverlenende bedrijven. Daarin worden duidelijk de stappen toegelicht die genomen moeten worden om succesvol internet marketing in een dienstverlenend bedrijf in te voeren. Tevens staan de grootste valkuilen bij dit proces beschreven en hoe die te vermijden.

[link]

Vertrouw je op jezelf als verkoper?

Vooral beginnende verkopers hoor ik nog wel eens zeggen: ik heb nog maar zo weinig ervaring, ik weet weinig van verkoop af, ik voel me onzeker. Of: om verkoper te zijn moet je heel goed kunnen praten. Je moet mooie verhalen vertellen en mensen alles kunnen aanpraten. En dat kan ik niet zo goed. En daarna volgt het besluit: dus ik ben geen goede verkoper.

Wij zien vaak dat mensen die zichzelf bovenstaande afvragen het in zich hebben om een goede verkoper te zijn. De vraag is vaak meer: durf je dicht bij jezelf te blijven? Op je eigen kwaliteit te vertrouwen? Te delen wat je denkt en daarnaar te handelen? Heb je interesse in een ander? Dat zijn de kwaliteiten die je gaan helpen als verkoper!

Klanten zien het liefst iemand met een lach, die met plezier zichzelf en zijn organisatie vertegenwoordigt. Klanten willen graag gehoord en gezien worden, willen iemand die interesse toont, hun uitdagingen of wensen aanhoort en daarin meedenkt. En als je dat kunt, ben je heel al dichtbij een goede verkoper zijn.

Dat is voor mij als trainer het mooiste resultaat na een paar dagen training. Mensen die bij aanvang dachten dat ze niet goed konden verkopen besluiten na twee dagen training dat ze alles in zich hebben om succesvol en met veel plezier aan het werk te gaan. Niet omdat ze iets willen halen uit de markt, maar omdat ze beseffen dat ze zelf iets waardevols komen brengen. Niet omdat ze op jacht zijn om een target te halen, maar omdat ze iets relevants toevoegen en klanten echt helpen vooruit te komen.

Ook zin om beter, met meer zin, met meer resultaat, met meer vertrouwen de markt op te gaan? Doe dan mee aan een verkooptraining van Learnit Training. Daarin gaan we in op je eigen bedrijfssituatie, je eigen leerdoelen en je eigen persoonlijkheid zodat je maximaal resultaat behaalt en meer gaat verkopen.

Hoe interessant ben jij?

Afgelopen week had ik iemand in mijn verkooptraining. Hij zei: “ik wil graag mezelf interessanter maken zodat mensen meer van me kopen”. Er ligt een mooie vraag onder: hoe maak je jezelf interessanter? Hoe doe je dat nou? Uiteindelijk wordt het antwoord altijd gegeven door de klant: vindt hij je interessant? En zo ja, waardoor komt dat dan? Ons advies: je wordt interessanter als je de klanten iets interessants biedt. Als je je verdiept in wat ze nodig hebben en iets bijdraagt aan hun doelen. Waar loopt je klant nou tegenaan? Wat zit hem dwars? Wat staat zijn groei nog in de weg? Zodra je daar iets zinnigs aan kunt bijdragen, word je interessant. Dat gaat dus veel meer over de ander interessant maken dan jezelf interessant maken. Als je dat eerste doet, volgt dat tweede vanzelf.