Learnit Training
« Terug naar alle thema's

Trainingen Microsoft

“De combinatie van korte uitleg en opdrachten heb ik als zeer aangenaam ervaren. De trainer heeft een prettige manier van overbrengen van de kennis en verwerkt praktijkervaring door de lesstof.” Training: Transact-SQL Basis - MS SQL Server - Beoordeling: 8

R. Mouwen, ATEA-Groep

“Deze basistraining voldeed aan mijn verwachtingen. De docent was kundig en relaxt, met indien nodig voldoende individuele aandacht.” Training: Transact-SQL Basis - MS SQL Server - Beoordeling: 8.2

A. Arkeraats, ANWB

“SQL Basis was een prima training en direct toepasbaar in de praktijk. De trainer is vriendelijk en geduldig en open. Hij heeft zeker kennis van zaken en vindt het leuk op uitgedaagd te worden door z'n cursisten.” Training: Transact-SQL Basis - MS SQL Server - Beoordeling: 8.4

M. Sybesma, GGZ Rivierduinen,

“Met deze training leer je in 2 dagen wat SQL is, hoe je het kan gebruiken en wat de bekende gemaakt fouten zijn. De trainer is zeer professioneel en heeft veel kennis van de materie.” Training: Transact-SQL Basis - MS SQL Server - Beoordeling: 9.6

D. Gebroers, Alfa Accountants en Adviseurs

“Goede duidelijke training, echt voor het bouwen van rapporten voor beginners.” Training: SQL Report Builder - Beoordeling: 9

D. Hoekstra, NLO

“Het lesmateriaal is duidelijk en van goed niveau. De opdrachten zijn duidelijk met voldoende en opbouwende diepgang en de trainer is rustig en bekwaam.” Training: SQL Report Builder - Beoordeling: 8.2

Anoniem

“Prima cursus om als leek mee te beginnen. Je maakt eerst kennis met het softwarepakket waarna je direct aan de slag gaat met kleine opdrachtjes. Waardoor ik nu in staat ben kleine databases en reports te maken.” Training: SQL Report Builder - Beoordeling: 7.4

J. Kramer, HC Groep

“Training Report Builder gevolgd. Enthousiaste docent, die zijn vakkennis op een prettige manier met ons kon delen. Tijdens de lesdag gebruik kunnen maken van goede oefenstof, met prima lesopbouw. Veel van geleerd, optimaal rendement met bruikbare presentatie als naslagwerk.” Training: SQL Report Builder - Beoordeling: 8.8

M. Sanders. GGD Brabant-Zuidoost

[link]

De 8 handigste Office 2016-features

Microsoft Office, voor velen beter bekend als Word, Excel, Powerpoint, Access en Outlook, is voor de editie van 2016 nog eens in een compleet nieuw jasje gestoken. Zoals in elke nieuwe versie zijn er heel wat veranderingen doorgevoerd, en we zetten de 8 handigste hiervan graag voor jou op een rijtje.

1. Real-time co-auteurschap

Op een efficiënte manier samenwerken is één van de hoofddoelstellingen van Microsoft Office 2016. Het zal je dan ook niet verbazen dat je vanaf deze versie met verschillende personen gelijktijdig aan eenzelfde document kan werken. Terwijl je de eerste alinea in jouw Word-document alvast naleest, kan je collega ondertussen verder schrijven aan de volgende alinea's, zonder dat jullie werk door de ander overschreven wordt. Hetzelfde geldt overigens voor Powerpoint, maar Word heeft nog een uniek extraatje: hier kan je mekaar zelfs in real-time zien typen.

2. Grotere bestanden verzenden

Jouw Powerpoint-presentatie van 300mb even per mail verzenden? Dat is geen enkel probleem meer in de nieuwe outlook. Zodra je een Office 2016 product als bijlage aan een mail toevoegt, wordt die omgezet in een link waarop de ontvanger het bestand makkelijk kan downloaden. De enige voorwaarde hiervoor is dat het bestand al gesynchroniseerd is met een OneDrive account of een Sharepoint map.

3. Smart Lookup

De Smart Lookup functie zorgt ervoor dat je Word, Excel of Powerpoint niet meer moet verlaten wanneer je de betekenis van een woord in je document wilt opzoeken. Je selecteert simpelweg het woord in kwestie, klikt rechts en selecteert vervolgens de optie "Smart Lookup". De resultaten die je voorgeschoteld krijgt, worden gegenereerd door Bing en zullen in een "insights" tab te zien zijn binnen jouw document.

4. One-click forecasting

Excel-ninja's zullen deze feature zonder twijfel tot hun favorieten rekenen. In de grafieksectie van Excel, kun je nu met een simpele muisklik voorspellingen tevoorschijn toveren. Microsoft gebruikt hiervoor naar eigen zeggen het standaard "Exponential Smoothing algoritme (ETS) om effectief betrouwbare prognoses te tonen.

5. Skype-integratie

Zoals eerder al aangegeven is efficiënt samenwerken heel erg belangrijk in Office 2016 en dat bewijst ook de Skype-integratie in de verschillende desktop apps. Hierdoor kun je binnen Word, Excel of Powerpoint een Skype-gesprek opstarten en dit zowel met Instant Messaging, voice calls en video calls. Maar je kunt ook zonder het document te verlaten, jouw scherm delen via Skype.

6. Office Groups in Outlook

Dit is misschien wel de minst besproken nieuwigheid van Office 2016, maar daarom zeker niet de minst handige. Dankzij Office Groups is het voor eens en voor altijd gedaan met traditionele distributielijsten of onoverzichtelijke mailconversaties. Je kunt de collega's met wie je samenwerkt nu handig samenbrengen in één groep, die over een gedeelde inbox, kalender, bestandsopslagplaats en zelfs geïntegreerde OneNotes notities beschikt.

7. Nieuwe grafieken

Voor wie is uitgekeken op de standaard grafieken in Microsoft Office, is er goed nieuws. Er zijn namelijk nieuwe grafiektypes toegevoegd die je moeten helpen om financiële of hiërarchische data beter te visualiseren.

8. Betere cross-device ondersteuning

Tot slot zet Office 2016 ook een grote stap voorwaarts in de cross-device ondersteuning van de verschillende programma's. Jouw Word-document aanmaken op je smartphone, bijwerken op je tablet en de finishing touch toevoegen op je pc, het kan allemaal eenvoudiger dan ooit tevoren.