Learnit Training

Cursus Telefonische acquisitie

Het voeren van telefonische acquisitiegesprekken roept bij de meeste mensen terughoudendheid of zelfs angst op. Hoe voorkom je bijvoorbeeld te grote terughoudendheid in het acquisitiegesprek? Hoe zorg je ervoor de juiste mensen te spreken? Hoe kun je de tegenwerpingen van de klant omzetten in argumenten die pleiten voor jouw product? En hoe hou je de controle over het gesprek zonder je klanten een naar gevoel te bezorgen?

Door onze tweedaagse training Telefonische acquisitie kan deze terughoudendheid al snel worden omgezet in enthousiasme. Je krijgt inzicht in je eigen stijl van acquisitie en daarnaast leer je hoe je deze stijl kunt optimaliseren. Je zult merken dat gesprekken voeren gewoonweg leuk zal zijn! In de training zal je allereerst leren om je product en organisatie goed onder woorden te brengen: wat zijn de voordelen van jouw product voor de klant? Zodra je goed weet te verwoorden wat je te bieden hebt, kun je inspelen op de specifieke behoeften van de klant. Het opstellen van een belscript is hierbij een efficiënt hulpmiddel, zodat je tijdens de acquisitie altijd een leidraad hebt. Je wordt in onze training bewust van je rol in de opbouw van een gesprek, hoe je openingen in het gesprek kunt creëren en hoe je het gesprek zelf kunt sturen.

Onderwerpen

  • Telefoonetiquette; informeren en adviseren
  • Klantvriendelijk telefoneren
  • Het ontwikkelen en hanteren van belscripts
  • Luisteren en vragen stellen
  • Stemgebruik
  • Het maken van afspraken
  • Omgaan met telefonische klachten
  • Omgaan met lastige klanten en verbale agressie
  • Verkooptechnieken
  • Koopmotieven
  • Koopsignalen
  • Commerciële gespreksvoering
  • Afsluittechnieken

Lesmethodiek

De omschrijving hierboven geeft een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training. Bij Learnit Training denken we namelijk in maatwerk: praktijksituaties van de deelnemers zijn altijd ons begin- en eindpunt. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald. Leren door ervaren staat in onze trainingen voorop, want niets is zo demotiverend als een leraar die de lestijd vol staat te praten. De training vergt van iedere deelnemers een actieve inzet en het nemen van eigenaarschap, met als resultaat het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe vaardigheden en mogelijkheden.

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor marketingmedewerkers en accountmanagers, maar ook voor andere medewerkers die in hun werk te maken hebben met telefonische acquisitie.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Uw investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 450,-

Subtotaal

€ 900,-

btw 21%

€ 189,-

Totaal incl. btw

€ 1089,-

Certificaat

Na afronding van deze training ontvangt u een Learnit-certificaat als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Telefonische acquisitie is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“Heel erg bedankt voor de acquisitietraining. Vooral de rollenspellen vond ik erg nuttig. Ik merkte dat ik al veel van het onderwerp wist, maar heb toch weer nieuwe dingen geleerd!” - Be­oor­de­ling: 8.2

A. Noordhuis, Nederlands Debat Instituut

“Een persoonlijke training is een absolute aanrader. Er wordt op jouw specifieke situatie en te verkopen product ingespeeld en daarmee is het echt een training op maat. Tips over openingszinnen, vraagstelling en voorbereiding.” - Be­oor­de­ling: 9

A. van der Sluis, LK Mediasupport

“Leuk en leerzaam. Theorie werd op een goede manier aan de praktijk gekoppeld. Op basis van de intakegesprekken is het 'telefonische' gedeelde flink ingeperkt. Een goede zet, mijns inziens. De trainer creëert een veilige omgeving en is enthousiast en deskundig.” - Be­oor­de­ling: 8.2

E. Hajema

“De training is mij zeer goed bevallen. Theorie wordt goed afgewisseld met oefeningen toegespitst op je eigen beroepspraktijk. Zo wordt telefonische acquisitie een stuk leuker. Zojuist de opgedane technieken toegepast, en met succes!” - Be­oor­de­ling: 8.2

L. de Jong, Nederlands Debat Instituut

“Voor wie op een professionele en effectieve manier zijn verkooptechnieken wil verbeteren of wil weten hoe men aan de telefoon op een goede manier bedrijven benadert, is deze training sterk aan te raden.” - Be­oor­de­ling: 8

R. Sewraj, Flanders Investment and Trade

“Duidelijke en overzichtelijke training met passende, praktische voorbeelden.” - Be­oor­de­ling: 8

Y.W. Visscher, Verebus Engineering B.V.

“De training was zeer leerzaam en bevatte veel variatie. De trainer was erg duidelijk en nam ook echt de tijd voor de deelnemers.” - Be­oor­de­ling: 8.8

H. van der Wal, Van der Meulen B.V.

“Een goede en duidelijke training. Kort en bondig langs de doelstellingen van de dag. De trainer kon goed inspringen op wat er in de groep gebeurde. Gesprekken oefenen was leuk; ik heb hier goede feedback opgekregen.” - Be­oor­de­ling: 8

F.J.L. Witting, Verebus Engineering B.V.