Leer klachten zien als kansen voor productverbetering met onze training. Verhoog je klantvertrouwen en reputatie door efficiënte klachtafhandeling.

  • Kom achter de kern van een klacht, door vraag- en luistertechnieken in te zetten
  • Oefen actief met het efficiënt en opbouwend gesprekken voeren met klanten
  • Leer hoe je je kunt opstellen ten opzichte van verschillende soorten "klagers"
  • Krijg tools om een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen
  • Praktische training

2 dagen

Amsterdam vr 17 & vr 31 januari 2025
Rotterdam vr 17 & vr 31 januari 2025
Meer data Scroll naar beneden voor meer data
€1150,-

Klachten van klanten worden vaak geassocieerd met ‘lastig gedoe’, terwijl het hand in hand gaat met productverbetering. Door een goede klachtafhandeling win je het vertrouwen van de klant en krijgt je organisatie een betere reputatie. Daarnaast is het behouden van een klant een stuk goedkoper dan het werven van een nieuwe. Je kunt dus veel voordelen behalen door kritisch te luisteren naar wat je klant te vertellen heeft.

In de training Klachtenmanagement: de waarde van klachten ga je aan de slag met verschillende praktijkvoorbeelden en leer je hoe je je op moet stellen ten opzichte van diverse ‘klagers’ (uiteenlopend van ‘agressief’ tot ‘emotioneel’). Ook leer je hoe je kunt reageren op een onterechte klacht, zonder de klant te beledigen. De training bied je diverse handvatten om een efficiënt en opbouwend gesprek te voeren met je klant. Daarnaast is er volop aandacht voor het afhandelen van de klacht op lange termijn door een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Onderwerpen

  • Type klachten
  • Luistertechnieken
  • Vraagtechnieken
  • Omgaan met onredelijkheid
  • Communicatie: uitleg geven en afspraken maken
  • Grenzen aangeven
  • Klachtafhandelingsbeleid opstellen
  • Omgaan met emotie en onvrede van een klant
  • Erkennen van fouten
  • Win-win oplossingen vinden
  • Positief afsluiten van het gesprek

Resultaten

  • Je weet achter de kern van een klacht te komen, doordat je vraag- en luistertechnieken weet in te zetten;
  • Je kunt efficiënt en opbouwend gesprekken voeren met klanten;
  • Je weet hoe je je moet opstellen ten opzichte van diverse "klagers" en
  • Je hebt tools in huis om een efficiënt klachtafhandelingsbeleid op te stellen.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die met klachten te maken hebben, zoals helpdeskmedewerkers, verkopers, medewerkers van een klachtenlijn en leidinggevenden die meer grip op de klachtafhandeling binnen hun organisatie willen krijgen.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

Incompany

Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.

Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.

Vraag hier een offerte aan

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

vr 17 & vr 31 januari 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 5 & wo 19 maart 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 april 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 16 & vr 30 mei 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 23 jun & ma 7 jul 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 28 jul & ma 11 aug 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 17 & vr 31 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 24 mrt & ma 7 apr 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 29 apr & di 13 mei 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 4 & wo 18 juni 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 juli 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 15 & vr 29 augustus 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 9 & do 23 januari 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 18 feb & di 4 mrt 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 april 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 juni 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 25 jul & vr 8 aug 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 3 & ma 17 maart 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 apr & wo 7 mei 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 juni 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 augustus 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 & ma 31 maart 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 mei 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 19 aug & di 2 sep 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 20 mei & di 3 jun 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 juli 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Online
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 13 & di 27 mei 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 augustus 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

vr 17 & vr 31 januari 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 5 & wo 19 maart 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 april 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 16 & vr 30 mei 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 23 jun & ma 7 jul 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 28 jul & ma 11 aug 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 17 & vr 31 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 24 mrt & ma 7 apr 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 29 apr & di 13 mei 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 4 & wo 18 juni 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 juli 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 15 & vr 29 augustus 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 9 & do 23 januari 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 18 feb & di 4 mrt 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 april 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 juni 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 25 jul & vr 8 aug 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 3 & ma 17 maart 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 apr & wo 7 mei 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 juni 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 augustus 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 & ma 31 maart 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 mei 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 19 aug & di 2 sep 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 20 mei & di 3 jun 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 juli 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Online
€ 1150,- excl. BTW

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 13 & di 27 mei 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 augustus 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Reset filters

2 trainingsdagen

Amsterdam

vr 17 & vr 31 januari 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 5 & wo 19 maart 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 april 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 16 & vr 30 mei 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 23 jun & ma 7 jul 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 28 jul & ma 11 aug 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Amsterdam
€ 1150,- excl. BTW

Rotterdam

vr 17 & vr 31 januari 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

ma 24 mrt & ma 7 apr 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

di 29 apr & di 13 mei 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

wo 4 & wo 18 juni 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

do 10 & do 24 juli 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

vr 15 & vr 29 augustus 2025

Rotterdam
€ 1150,- excl. BTW

Groningen

do 9 & do 23 januari 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 18 feb & di 4 mrt 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 april 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

di 3 & di 17 juni 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

vr 25 jul & vr 8 aug 2025

Groningen
€ 1150,- excl. BTW

Den Haag

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 3 & ma 17 maart 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

wo 23 apr & wo 7 mei 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

ma 16 & ma 30 juni 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

di 5 & di 19 augustus 2025

Den Haag
€ 1150,- excl. BTW

Utrecht

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

ma 17 & ma 31 maart 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 6 & di 20 mei 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

di 19 aug & di 2 sep 2025

Utrecht
€ 1150,- excl. BTW

Zwolle

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 20 mei & di 3 jun 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

vr 11 & vr 25 juli 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

di 2 & di 16 september 2025

Zwolle
€ 1150,- excl. BTW

Online

ma 17 feb & ma 3 mrt 2025

Online
€ 1150,- excl. BTW

Eindhoven

vr 24 jan & vr 7 feb 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 13 & di 27 mei 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

di 12 & di 26 augustus 2025

Eindhoven
€ 1150,- excl. BTW

Arnhem

vr 31 jan & vr 14 feb 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 28 mrt & vr 11 apr 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

vr 27 jun & vr 11 jul 2025

Arnhem
€ 1150,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Klachtenmanagement: de waarde van klachten referenties - Gemiddeld cijfer 8.6

  • “De informatie gegeven tijdens is naast leerzaam ook zeker goed toe te passen in de praktijk, echte handvatten waar je echt wat aan hebt dus. De inhoudelijke info die gegeven is tijdens de training is in goede mate gedaan, niet te lang achter elkaar maar ook niet te kort/ te snel. De toedracht van informatie was duidelijk en toereikend. Deze training geeft een iedereen dit te maken heeft met klant/klacht-contact ontzettend goede tips & tricks mee”

    S. Bodha - Odidio- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 9.4
  • “Het was voor mij een hele fijne training. Ik heb een hoop geleerd!”

    P. Hesseling, L. ten Cate- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 8.0
  • “Charlie was erg goed en professioneel. Ik zou haar zeker aanraden bij andere bedrijven die geïnteresseerd zijn in een cursus klachten training/afhandeling. Ze was enthousiast maar ook serieus en betrok ons er heel erg bij. Zeker een aanrader!!”

    Femke Eijzinga, Fort Resort Beemster- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 8.5
  • “Een prima training om te ontdekken waar de knelpunten bij jezelf zitten. Je krijgt "hulpmiddelen" die je kunt gebruiken in de praktijk. Uiteraard zal het succes van deze training afhankelijk zijn van wat je zelf kunt en zal gaan gebruiken.”

    P. Kemp, Terberg Leasing- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 8.6
  • “Ik vond het een zeer prettige training, voor mij deels een opfriscurcus maar merkte toch dat er wat kennis en kunde was weggezakt. Training was de gehele training boeiend. Zeker te adviseren.”

    K. Bouterse, Mogelijk Vastgoedfinancieringen- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 10.0
  • "Praktisch gericht en erg toepasbaar in de praktijk. Leuke combi van theorie + oefenen"

    - Klachtenmanagement: de waarde van klachten
  • "Training op maat! Vanuit de intake is de training aangepast op onze (mijn) wensen. De training sluit mooi aan op de praktijk."

    - Klachtenmanagement: de waarde van klachten
  • “Het is een goede training om zelf eens te ontdekken hoe je overkomt bij anderen.”

    R. Oude Kotte, L. ten Cate- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 8.2
  • “Een training die zeer nuttig is en ik zeker wil aanbevelen voor een ieder die klachten behandeld.”

    Petra van Gelder, Croonwolterendros- Klachtenmanagement: de waarde van klachten
    Beoordeling 8.0

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen