Learnit Training

Cursus Klantgericht werken en klanttevredenheid

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeling en de juiste service aan te bieden, kun je een positieve klantervaring realiseren. Dit houdt concreet in dat je goed moet luisteren naar wat de klant zegt, actief meedenkt en (waar mogelijk) voldoet aan de verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent dit dat je de regie zélf in handen moet houden, door haalbare oplossingen aan te dragen en helder te laten zien aan de klant wat er mogelijk is.

In onze tweedaagse training Klantgericht werken en klanttevredenheid leer je je prettiger te voelen tijdens klantcontact en gemotiveerd te zijn om lastige situaties het hoofd te bieden. Door je in te leven in de klant en een pro-actieve houding aan te nemen, leer je beter samen te werken met de klant. Bovendien creëer je hierdoor sneller win-win situaties, omdat klantbehoeften en bedrijfsdoelen worden verenigd.

Onderwerpen

  • Persoonlijke rol en kwaliteiten
  • Interne en externe klantgerichtheid
  • Communicatie en gesprekstechnieken
  • Het klantperspectief
  • Klantbehoeften en motivatoren
  • Lichaamstaal en houding
  • Bedekte signalen opvangen
  • Initiatief nemen
  • Samenwerking opbouwen
  • Gesprekken structureren
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Oplossingen presenteren
  • Klanttypen
  • Lastige situaties
  • Do's en don'ts
  • Reflectie en persoonlijk actieplan

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die onder deskundige begeleiding willen leren klantgericht(er) te werk te gaan.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 475,-

Subtotaal

€ 950,-

btw 21%

€ 199,50

Totaal incl. btw

€ 1149,50

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Klantgericht werken en klanttevredenheid is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

“Enthousiaste trainer en heel veel geleerd over de manieren waarop we communiceren en hoe bepaalde zaken juist aan te pakken.” - Be­oor­de­ling: 8.0

Tama Mul, Duiker Combustion Engineers - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Leerrijke training niet alleen toe te passen in je werkomgeving, maar de training is ook dagelijks in praktijk toepasbaar.” - Be­oor­de­ling: 7.6

Aradhana Raghoebier, Woonbron - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Veel informatie gekregen en veel geleerd. Erg toepasbaar in de praktijk! Aan te raden dus.” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Mens, Anago - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“prettig is dat de inhoud van de training wordt aangepast aan de behoefte van de deelnemers.” - Be­oor­de­ling: 8.0

K. Morsink, Gemeente Drechterland - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Erg goed. Ik heb een zeer intensieve training gehad gericht op mijn eigen struikelblokken.” - Be­oor­de­ling: 9.0

E. Vermeulen, Hollister - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“De interactie met de cursisten was erg goed! Ik ben erg tevreden over de training, locatie, docent en Learnit als organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

A. van Haren, Sociaal Economische Raad - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Precies de essentie van verkoop!” - Be­oor­de­ling: 10.0

H. van der Berkt, Lode Holding - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Zeer interessante onderwerpen over klantgerichtheid, heel leuk en leerzaam. De training wordt op een hele leuke en interactief manier gegeven.” - Be­oor­de­ling: 10.0

S. Sarsam, Ingenico - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Een erg interessante, leerzame, interactieve training! Goede combinatie tussen theorie en praktijk. 'Samen' trainen, theorie vanuit de docente en veel praktijkvoorbeelden vanuit cursisten. Zeer enthousiast!” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Duchateau, Ad Hoc - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“De training is goed opgezet, flexibel naar de wensen van de klanten. De intake is hier een goed voorbeeld van, geen vaste planning, maar gebaseerd op de wensen (en behoeftes) van de deelnemers.” - Be­oor­de­ling: 8.4

F. Rosier, Be Innovated B.V. - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Bij de training worden de use cases aangepast op de werkelijke situaties en behoeften. Mijn team heeft geleerd om eerst te reflecteren op zichzelf en de belevingswereld van een ander persoon eerst in acht te nemen voordat ze handelen. Lastige klanten bestaan voor ons niet meer!” - Be­oor­de­ling: 9.4

S. Morgan, Ingenico - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Ik vind de trainingen belangrijk dat houd je scherp op de werkvloer anders gaat het op de automatische piloot en dat willen we niet in onze organisatie” - Be­oor­de­ling: 8.1

Sjoerd Zwaan, DZB Leiden - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Zeer enthousiaste docent die een goede training heeft gegeven. Veel van de training opgestoken en heeft tot nieuwe inzichten geleid. Zeker voor herhaling vatbaar!” - Be­oor­de­ling: 8.6

D. van den Berg, Ad Hoc - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Hele goede verzorgde cursus door een hele gemotiveerde Michaela. Het leren luisteren in een gesprek en het daarmee doorpakken met gesprekstechnieken komt heel goed aanbod. Ook zeer ruime tijd voor presentatie en mooie opbouw van theorie klantgericht werken naar klant tevredenheid. Je komt in de ruimte van bewust bekwaam. Ik zou deze training aanbevelen in persoonlijke training.” - Be­oor­de­ling: 8.7

Arjan Snijders, Koopman Cargo - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Interessante training. Natuurlijk weet iedereen nogal wat over klanttevredenheid, maar om zaken in een bedrijf ook te laten beklijven dat was mijn doelstelling. De trainer wist leuke voorbeelden aan te dragen om in te zetten in ons bedrijf. Ook gaf ze een goede tip met het boek "het grote werkvorm boek" van Sasja Dirkse en Angela Talen. Het helpt je op een sprankelende manier uitleg te geven.” - Be­oor­de­ling: 8.2

E. Krijntjes, Thuis bij Antares - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)” - Be­oor­de­ling: 9.0

A. Koelewijn, MarketFood - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Kort samengevat uitstekend!” - Be­oor­de­ling: 9.4

E. Sint-Jago, Nedvan International - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Ik heb de training ervaren als een handig iets, wat ik ook in mijn persoonlijke leven kan gebruiken. De stappen die de trainer neemt zijn logisch. En goed te onthouden. Hij kwam zelfs met voorbeelden, waarbij we zelf niet door hadden dat we al met zijn verhaal mee gingen. Al met al was het een goede training! Een aanrader als je een training zoekt in het kader van klantgericht en klantvriendelijk werken.” - Be­oor­de­ling: 7.0

L. Niezen, Ingenico - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Wij zijn een klein dienstverlenend bedrijf, die de training als goed ervaren heeft. De inhoud van de training was een opfrisser voor het geheugen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

E. Gerritse-Hanson, Guis Totaalonderhoud - Klantgericht werken en klanttevredenheid

“Ik heb de privétraining 'Klantgericht werken en klanttevredenheid' gevolgd. Door de 1 op 1 manier van lesgeven kwamen alle zaken aan bod die we in ons dagelijks werk tegenkomen. Eigenlijk een op maat verzorgde training, zeer leerzaam en waardevol.” - Be­oor­de­ling: 8.5

Michael van den Bosch, Koopman Cargo - Klantgericht werken en klanttevredenheid