Leer in deze training hoe je klantbehoeften begrijpt en daarop inspeelt voor een positieve klantervaring. Voel je comfortabeler tijdens klantcontact, en beheers het overwinnen van lastige situaties.

  • Kleine groepen
  • Ervaren docent
  • Online mogelijk
  • Praktische training

Klanten hechten steeds meer belang aan organisaties die snappen wat hun behoeften zijn en daar op inspelen. Door een persoonlijke behandeling en de juiste service aan te bieden, kun je een positieve klantervaring realiseren. Dit houdt concreet in dat je goed moet luisteren naar wat de klant zegt, actief meedenkt en (waar mogelijk) voldoet aan de verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent dit dat je de regie zélf in handen moet houden, door haalbare oplossingen aan te dragen en helder te laten zien aan de klant wat er mogelijk is.

In de training Klantgericht werken en klanttevredenheid leer je je prettiger te voelen tijdens klantcontact en gemotiveerd te zijn om lastige situaties het hoofd te bieden. Door je in te leven in de klant en een pro-actieve houding aan te nemen, leer je beter samen te werken met de klant. Bovendien creëer je hierdoor sneller win-win situaties, omdat klantbehoeften en bedrijfsdoelen worden verenigd.

Onderwerpen

  • Persoonlijke rol en kwaliteiten
  • Interne en externe klantgerichtheid
  • Communicatie en gesprekstechnieken
  • Het klantperspectief
  • Klantbehoeften en motivatoren
  • Lichaamstaal en houding
  • Bedekte signalen opvangen
  • Initiatief nemen
  • Samenwerking opbouwen
  • Gesprekken structureren
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Oplossingen presenteren
  • Klanttypen
  • Lastige situaties
  • Do's en don'ts
  • Reflectie en persoonlijk actieplan

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die onder deskundige begeleiding willen leren klantgericht(er) te werk te gaan.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Klantgericht werken en klanttevredenheid referenties - Gemiddeld cijfer 8.5

  • “Een erg interessante, leerzame, interactieve training! Goede combinatie tussen theorie en praktijk. 'Samen' trainen, theorie vanuit de docente en veel praktijkvoorbeelden vanuit cursisten. Zeer enthousiast!”

    M. Duchateau, Ad Hoc- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.6
  • “Ik vind de trainingen belangrijk dat houd je scherp op de werkvloer anders gaat het op de automatische piloot en dat willen we niet in onze organisatie”

    Sjoerd Zwaan, DZB Leiden- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.1
  • “De training is goed opgezet, flexibel naar de wensen van de klanten. De intake is hier een goed voorbeeld van, geen vaste planning, maar gebaseerd op de wensen (en behoeftes) van de deelnemers.”

    F. Rosier, Be Innovated B.V.- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.4
  • “Bij de training worden de use cases aangepast op de werkelijke situaties en behoeften. Mijn team heeft geleerd om eerst te reflecteren op zichzelf en de belevingswereld van een ander persoon eerst in acht te nemen voordat ze handelen. Lastige klanten bestaan voor ons niet meer!”

    S. Morgan, Ingenico- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 9.4
  • “Heel leerzaam! Je ziet jezelf even door een andere bril :)”

    A. Koelewijn, MarketFood- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 9.0
  • “Veel informatie gekregen en veel geleerd. Erg toepasbaar in de praktijk! Aan te raden dus.”

    J. Mens, Anago- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.8
  • "De onderwerpen die besproken worden zijn herkenbaar binnen het werkveld, maar tijdens de training wordt er dieper op in gegaan. De theorieën die worden behandeld zijn bruikbaar en handig om te weten als achtergrond informatie. Veel bruikbare tips gehad om te gebruiken tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden! Kortom fijne training die voor iedereen toepasbaar is."

    - Klantgericht werken en klanttevredenheid
  • "Hele interessante, boeiende en verrassende training."

    - Klantgericht werken en klanttevredenheid
  • "Erg leerzame cursus die in grote mate is afgestemd op individuele leerdoelen. Heel nuttig voor de praktijk."

    - Klantgericht werken en klanttevredenheid
  • “Ik heb de privétraining 'Klantgericht werken en klanttevredenheid' gevolgd. Door de 1 op 1 manier van lesgeven kwamen alle zaken aan bod die we in ons dagelijks werk tegenkomen. Eigenlijk een op maat verzorgde training, zeer leerzaam en waardevol.”

    Michael van den Bosch, Koopman Cargo- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.5
  • “De interactie met de cursisten was erg goed! Ik ben erg tevreden over de training, locatie, docent en Learnit als organisatie.”

    A. van Haren, Sociaal Economische Raad- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 9.0
  • “Erg goed. Ik heb een zeer intensieve training gehad gericht op mijn eigen struikelblokken.”

    E. Vermeulen, Hollister- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 9.0
  • “Wij zijn een klein dienstverlenend bedrijf, die de training als goed ervaren heeft. De inhoud van de training was een opfrisser voor het geheugen.”

    E. Gerritse-Hanson, Guis Totaalonderhoud- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.0
  • “Hele goede verzorgde cursus door een hele gemotiveerde Michaela. Het leren luisteren in een gesprek en het daarmee doorpakken met gesprekstechnieken komt heel goed aanbod. Ook zeer ruime tijd voor presentatie en mooie opbouw van theorie klantgericht werken naar klant tevredenheid. Je komt in de ruimte van bewust bekwaam. Ik zou deze training aanbevelen in persoonlijke training.”

    Arjan Snijders, Koopman Cargo- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.7
  • “Precies de essentie van verkoop!”

    H. van der Berkt, Lode Holding- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 10.0
  • “Leerrijke training niet alleen toe te passen in je werkomgeving, maar de training is ook dagelijks in praktijk toepasbaar.”

    Aradhana Raghoebier, Woonbron- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 7.6
  • “Enthousiaste trainer en heel veel geleerd over de manieren waarop we communiceren en hoe bepaalde zaken juist aan te pakken.”

    Tama Mul, Duiker Combustion Engineers- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.0
  • “prettig is dat de inhoud van de training wordt aangepast aan de behoefte van de deelnemers.”

    K. Morsink, Gemeente Drechterland- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.0
  • “Zeer enthousiaste docent die een goede training heeft gegeven. Veel van de training opgestoken en heeft tot nieuwe inzichten geleid. Zeker voor herhaling vatbaar!”

    D. van den Berg, Ad Hoc- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.6
  • “Ik heb de training ervaren als een handig iets, wat ik ook in mijn persoonlijke leven kan gebruiken. De stappen die de trainer neemt zijn logisch. En goed te onthouden. Hij kwam zelfs met voorbeelden, waarbij we zelf niet door hadden dat we al met zijn verhaal mee gingen. Al met al was het een goede training! Een aanrader als je een training zoekt in het kader van klantgericht en klantvriendelijk werken.”

    L. Niezen, Ingenico- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 7.0
  • "Hele fijne coach, duidelijke stof, goede opbouw van de training. Tevens een hele fijne afwisseling tussen theorie en praktijk! Prachtige locatie!!! Dit vanuit een hele tevreden cursist."

    - Klantgericht werken en klanttevredenheid
  • “Interessante training. Natuurlijk weet iedereen nogal wat over klanttevredenheid, maar om zaken in een bedrijf ook te laten beklijven dat was mijn doelstelling. De trainer wist leuke voorbeelden aan te dragen om in te zetten in ons bedrijf. Ook gaf ze een goede tip met het boek "het grote werkvorm boek" van Sasja Dirkse en Angela Talen. Het helpt je op een sprankelende manier uitleg te geven.”

    E. Krijntjes, Thuis bij Antares- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 8.2
  • “Zeer interessante onderwerpen over klantgerichtheid, heel leuk en leerzaam. De training wordt op een hele leuke en interactief manier gegeven.”

    S. Sarsam, Ingenico- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 10.0
  • “Kort samengevat uitstekend!”

    E. Sint-Jago, Nedvan International- Klantgericht werken en klanttevredenheid
    Beoordeling 9.4

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen