Klassikaal
1 dag625,-
excl. btw
- Fijne locatie met trainer
- Kleine groepen
- Inspirerend en motiverend
Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.
Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.
Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:
De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?
Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.
Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.
Vraag hier een offerte aan
De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.
Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.
Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.
Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.
Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.
We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.
Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.
We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.
Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.
Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.
Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.
Wat anderen zeggen over deze training
Cursus Motiverende gespreksvoering reviews - Gemiddeld cijfer 8.5
"Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"
- Motiverende gespreksvoering
“Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”
L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
“Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”
R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
“Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”
B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
“Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”
C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
"Een leerzame en dynamische training op maat."
- Motiverende gespreksvoering
“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!”
L. Gelauff, MTEE- POP-gesprekken
“Zeer doordachte training. Theorie, zelf toepassen, rollenspel (welke elementen wel/niet), opnieuw rollenspel. Zodat alle facetten d.m.v. herhaling aan bod kwamen. Training is herhaling. De trainer was erg prettig in sfeer en had een perfecte deskundigheid.”
H. Hofland, P-Services HR Group- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
“Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.”
A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf- Gesprekstechnieken
“Een zeer interessante, leerzame en ook leuke training waar iedereen wat aan heeft. Daarnaast voldeed ook de trainer aan al mijn verwachtingen en wist ze de stof helder, duidelijk, interactief en op leuke, leerzame manier over te brengen. Een absolute aanrader voor iedereen die beter wil leren communiceren.”
Ronald Jacobs, Medicamus Facilitair B.V.- Gesprekstechnieken
“Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”
C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
“Een zeer waardevolle training gegeven door een trainer met passie voor het vak en kennis van zaken en humor. Een goede opbouw van de lessen en duidelijke uitleg van de theorie met op de tweede dag het toepassen van de theorie op de praktijk waarvan je ook erg veel leert. De acteur - die op de tweede lesdag erbij is om de theorie toe te passen op de praktijk - is ook heel vriendelijk en ook erg. Hij heeft veel kennis van de theorie waardoor je de theorie goed kunt oefenen in de praktijk.”
B. Bock - Gemeente Amsterdam- Gesprekken voeren
“De afgelopen maanden zijn wij binnen FMHaaglanden overstelpt met trainingen en cursussen. Kostte mij veel moeite om weer op te laden voor deze cursus. Eenmaal aanwezig werd ik meegenomen in het enthousiasme van de trainers, waardoor het een leerzame training werd en ook deze snel voorbij vloog!”
G. v/d Kamp, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De trainer heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”
J. Schuurman, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.”
D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost- POP-gesprekken
“De training was heel goed te doen. In twee dagen zijn heel veel items aan bod gekomen, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van de groep. Doordat er sprake was van een kleine groep kwam iedereen heel goed aan bod. Superenthousiaste, inspirerende en ook heel veelzijdige trainer. Goede mix tussen theorie en oefeningen. Ze kan goed uitleggen en maakt goed gebruik van aansprekende voorbeelden. Alle beschikbare mogelijkheden werden ingezet (de kamer was volgehangen met sheets). Ze is handig met video en gebruikt dit op overtuigende wijze om de deelnemers een spiegel voor te houden.”
K. van Wieren- Gesprekstechnieken
“Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”
B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
“De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze training ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.”
I. van Riet, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
“Heel interessant en leerzaam, ondanks dat de stof van bepaalde onderwerpen al bekend was. Iedere trainer komt weer met nieuwe en andere tips en handvatten. Goede afwisseling van theorie en oefeningen. Veel persoonlijke aandacht, door de kleine groepssamenstelling. Professioneel opgezet; goed voorbereid, prettig intakegesprek vooraf en handig naslagwerk. Ik heb veel kennis opgedaan. Ik ben er volop mee bezig en pas het dagelijks toe. Leuk!”
J. Versluys, Mooiland- Gesprekstechnieken
“De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.”
M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum- Gesprekstechnieken
“Deze training is breed toepasbaar in zowel het werk als privé. Doe hem samen met een aantal collega's, zodat je op elkaar kunt oefenen. Het is meteen een handige manier om de sfeer in je team te verbeteren en/of om begrip voor elkaar te kwaken. Voorwaarde is wel dat je je open en kwetsbaar durft op te stellen.”
H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
"De training gesprekstechnieken was leerzaam vooral het oefenen met je eigen casus. Er wordt gelachen maar soms een traan gelaten omdat het heel dichtbij komt. Maar bovenal bracht onze trainer Michaela Ehud het heel boeiend elke les met een interessante opdracht Totaal niet saai."
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
"Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"
- Motiverende gespreksvoering
“Door van te voren de behoeften en wensen te analyseren was het een training 'op maat'. Uitzonderlijk capabele, professionele en ervaren trainer die de training van hoog niveau maakt. We waren onder de indruk van haar communicatieve vaardigheden en haar kwaliteiten als solliciteur. We hebben veel geleerd en kunnen nu zelf door met de meegegeven opdrachten.”
W. van Lankeren, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC)- Selectiegesprekken met STAR
“Aanvankelijk wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten bij de training gesprekstechnieken, het is een breed begrip. Door de eigen in te brengen input, het telefonisch en mail contact met de trainer voor aanvang en de theorie vanuit de trainer zijn het twee hele leerzame, productieve trainingsdagen geworden.”
Simone van der Kooij, Koetsveldschool- Gesprekstechnieken
“Leerzame dag die aanleiding geeft tot nadenken en verbetering.”
H. Muharam, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC)- Selectiegesprekken met STAR
“Zeer handig als met je mensen werkt.”
N. Hmimou - Gemeente Amsterdam- Gesprekken voeren basis
“De training werving en selectie is echt een aanrader. Je leert om via de STAR methode veel meer informatie uit je sollicitant te krijgen die hij normaal niet zou geven omdat sollicitanten vaak antwoord geven op standaard vragen die je ook graag wil horen. De kunst is om hem situaties voor te leggen en daarop door te vragen waardoor je een veel beter eerlijker beeld van je sollicitant krijgt. Geweldige tips en trucs.”
I. van Otterdijk, Koat B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“Goede en bruikbare training met heel sympathieke trainer!”
V.P.S.E. Langereis, Maison de Bonneterie- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.”
H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland- Gesprekstechnieken
“Professioneel en klantgericht!”
A. de Zwart, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
“Goede voorbereiding, goede inhoud, wordt goed gebracht.”
R. Koops, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
“Zeer waardevolle en inspirerende training – aanrader! Ik heb onlangs deelgenomen aan de training Gesprekstechnieken en ik ben ontzettend enthousiast over de inhoud, opzet en begeleiding. De training was goed gestructureerd, praktijkgericht en zat vol met inzichten die ik direct in mijn werk kon toepassen. Wat ik vooral sterk vond, was de manier waarop de trainer theorie en praktijk combineerde, met veel ruimte voor interactie, reflectie en eigen inbreng. Daarnaast was de sfeer erg prettig en motiverend, wat het leerproces alleen maar ten goede kwam. Ik zou deze training zeker aanbevelen aan iedereen die zich wil verdiepen in communicatie en op zoek is naar praktische handvatten én nieuwe inspiratie. Kortom: een investering in jezelf die absoluut de moeite waard is!”
L. Goysy - Nederlandse Publieke Omroep- Gesprekstechnieken
"Een goed georganiseerde training met een praktisch toepasbare methode. Door een heldere uitleg en algemene communicatie was het fijn deze training te volgen."
- Selectiegesprekken met STAR
"De cursus kan je een indruk geven over hoe je bepaalde gesprekken kan voeren wat in ons werk veel voorkomt...dus erg veel aan gehad"
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
“Zonder ervaring stapte ik in deze training. Binnen twee dagen had ik meerdere gesprekken gevoerd en leerde ik, net zo belangrijk, wat de achterliggende gedachte was achter de houding die ik aan nam en de vragen die ik stelde. Door de persoonlijke benadering heb ik mijn eigen leerdoelen kenbaar kunnen maken en kunnen behalen! Leerzaam, persoonlijk en leuk!”
B.P. van der Leij, Trius- Werving en selectie: gespreks- interviewtechnieken
“Een leuke training waar ik veel van heb geleerd. De STAR methode is mij dankzij de training nu duidelijk. Kortom ik heb hier veel aan gehad.”
K.P.J.H. Rutte, PWC- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.”
R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden- Gesprekstechnieken
"Een aanrader voor iedereen."
- Gesprekstechnieken
“Deze training is altijd leerzaam !Ze leren je hoe je met sommige situaties het beste om te gaan!”
R. van Wijk - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 1
“Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving.”
A.G. Weisz, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum- Gesprekstechnieken
"Ik heb veel gehad aan de training! Ik heb nu het gevoel dat ik ieder gesprek wel aan durf te gaan, al zal je je hele leven wel blijven leren. Zeker een aanrader!"
- Gesprekstechnieken en beïnvloeden
“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!”
S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag- POP-gesprekken
“Leuke, interessante training! Op een leuke locatie in Utrecht centrum, waarbij lunch en ruimte goed geregeld is. Goede docent die inspeelt op ieders behoefte en leermomenten. Heb een goede opfriscursus gehad met enkele handige tips en tricks die ik zeker mee neem in de gesprekken die ik vanaf nu ga voeren!”
J. Bastiaans, SchaalX B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
“Kleinschalige training met veel persoonlijke aandacht, waardoor goed afgestemd op ieders leerbehoefte. Deze training biedt een mooie combinatie van theorie die direct in de praktijk kan worden gebracht en zodanig ook goed naderhand nog in de praktijk te brengen is.”
A. Haasjes, Babbage Company- Selectiegesprekken met STAR
“Hele fijne praktische training, waarin veel ruimte was om onze eigen casus te kunnen oefenen. Saar luisterde heel goed, heeft een open houding, gaf hele goede feedback en waardevolle tips waarmee we direct aan de slag konden. Creeerde ook een fijne open sfeer. Top! Gebruik van video's ook heel waardevol.”
Marion Bekebrede, Cygnific B.V.- Gesprekstechnieken
“Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!”
M. van der Burght, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
“Een training geheel aangepast aan mij als individu, niet alleen als professional, maar ook als mens. Ik heb er in alle opzichten iets van geleerd”
C. Pietjou, Provincie Fryslan- Selectiegesprekken met STAR
“De training Signalerings- en verzuimgesprekken voeren was zeer waardevol. Door middel van praktijkgerichte oefeningen en directe feedback leerde zij ons hoe je moeilijke gesprekken goed voorbereid en op een respectvolle en resultaatgerichte manier voert.”
W. Strous - Bejo Zaden- Signalerings- en verzuimgesprekken
“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.”
A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
Learnit reviews