Transformeer weerstand in engagement! Leer motiverende gespreksvoering om effectief te communiceren en positieve verandering te stimuleren, zelfs in de meest uitdagende situaties.

  • Leer dé manier waarop je iedere weerstand kan verlagen!
  • Word een betere gesprekspartner!
  • Krijg mensen van een 'nee' naar een 'ja'!
  • Herken weerstand van jezelf en anderen!
  • Word bewuster van de redenen voor weerstand!

Eerste startgaranties

1 dag

Zwolle di 27 januari 2026
Meer data Scroll naar beneden voor meer data
€625,-

Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.

Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Wat is motiverende gespreksvoering? Waar komt het vandaan?
  • Wat is weerstand? Wat is ambivalentie? Hoe ga je daar slim mee om?
  • Vier belangrijke stappen tijdens een gesprek: hoe kom je van nee naar ja?
  • Het opwekken van ja-taal (ook wel: verandertaal)
  • Succesvol afronden

Resultaten

  • Je hebt een manier geleerd waarmee je iedere weerstand kunt verlagen
  • Je wordt een betere gesprekspartner
  • Je beseft een stuk beter wat er achter je eigen weerstand zit
  • In plaats van opzien tegen weerstand kun je er naar uitzien: je weet hoe je de ander naar "ja-taal" krijgt
  • Je krijgt mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen
  • (Lastige) collega's, familie, vrienden, wie dan ook: jullie relatie blijft overeind in geval van weerstand

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Incompany

Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.

Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.

Vraag hier een offerte aan

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 20 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

di 20 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 20 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

di 20 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Startgarantie
Reset filters

1 trainingsdag

Startgarantie

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

Amsterdam

di 20 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

Rotterdam

di 20 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

Eindhoven

di 27 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

Utrecht

di 27 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 9 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

Den Haag

di 3 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

Online

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

Zwolle

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

Arnhem

di 3 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

Groningen

di 3 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Reviews

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Motiverende gespreksvoering reviews - Gemiddeld cijfer 8.5

  • "Een leerzame en dynamische training op maat."

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”

    R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.0
  • “Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”

    C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 10.0
  • "Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”

    L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 8.2
  • “Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”

    B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.2
  • “Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!”

    M. van der Burght, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De lesdagen heb ik als zeer prettig en leerzaam ervaren. Aanbevelenswaardig en voor herhaling vatbaar.”

    Y.L. Tuyt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “zeer leuke, leerzame en realistische training waar je in de praktijk echt wat aan hebt.”

    M. ter Wee - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 2
    Beoordeling 9.6
  • “Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!”

    J. Wismans, Hendrik Pierson College- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Goede, praktische cursus.”

    E. Fokkinga - Ausnutria Operations B.V.- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.2
  • “De training Signalerings- en verzuimgesprekken voeren was zeer waardevol. Door middel van praktijkgerichte oefeningen en directe feedback leerde zij ons hoe je moeilijke gesprekken goed voorbereid en op een respectvolle en resultaatgerichte manier voert.”

    W. Strous - Bejo Zaden- Signalerings- en verzuimgesprekken
    Beoordeling 9.5
  • “De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.”

    K. Schipper, Intermaris- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • “Goede indruk van Trainer en organisatie. Tijdens de training krijg je goede tips mee om toe te passen in de praktijk.”

    Friso Bakker, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.3
  • “Interessante training: leerzaam en goede trainers.”

    P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 7.4
  • "Loop je als persoon tegen dingen aan op het gebeid van communicatie ? Daarnaast, wil je jezelf daar beter in ontwikkelen, zodat je je krachtiger gaat voelen in situaties ? Dan is de training gesprekstechnieken de juiste. Je leert omgaan met situaties die lastig voor je zijn en krijgt nieuwe inzichten hoe je het beste kunt communiceren. Het heeft mijzelf veel nieuwe en goede inzichten gegeven."

    - Gesprekstechnieken
  • “Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”

    R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.0
  • "Hele leuke training! Veel geleerd en zeker goede tips om in het dagelijks leven toe te passen."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Tijdens de training is aandacht voor ieders persoonlijke praktijkvoorbeelden, waardoor je écht wat aan de cursus hebt.”

    I. de Bruin - Gemeente Amsterdam- Gesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • “Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!”

    M. van der Burght, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, FM Laaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Zeer waardevolle en inspirerende training – aanrader! Ik heb onlangs deelgenomen aan de training Gesprekstechnieken en ik ben ontzettend enthousiast over de inhoud, opzet en begeleiding. De training was goed gestructureerd, praktijkgericht en zat vol met inzichten die ik direct in mijn werk kon toepassen. Wat ik vooral sterk vond, was de manier waarop de trainer theorie en praktijk combineerde, met veel ruimte voor interactie, reflectie en eigen inbreng. Daarnaast was de sfeer erg prettig en motiverend, wat het leerproces alleen maar ten goede kwam. Ik zou deze training zeker aanbevelen aan iedereen die zich wil verdiepen in communicatie en op zoek is naar praktische handvatten én nieuwe inspiratie. Kortom: een investering in jezelf die absoluut de moeite waard is!”

    L. Goysy - Nederlandse Publieke Omroep- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • "Als je bereid ben om naar jezelf te kijken en mee te gaan in wat er van je gevraagd wordt, raad ik deze cursus zeker aan. Ik leer situaties sneller herkennen en daarop in te spelen, ik heb meer duidelijkheid over mijn manier van communiceren."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • “Prima, met een goede focus op het doel van de training. Door het interactieve van de training was het niet moeilijk om de aandacht erbij te houden.”

    S. Coenen, Metrohm Autolab- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.2
  • "Een goed georganiseerde training met een praktisch toepasbare methode. Door een heldere uitleg en algemene communicatie was het fijn deze training te volgen."

    - Selectiegesprekken met STAR
  • "Een prima training voor dummy's zoals ik, die een sollicitatiegesprek gaat voeren met een kandidaat."

    - Selectiegesprekken met STAR
  • “Maatwerktraining gericht op het geven van praktisch toepasbare handvatten voor verscheidene communicatievraagstukken.”

    L. van Waardenburg, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.6
  • “Leuke training en goed toepasbaar in de praktijk!”

    M. Eerhart - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 1
    Beoordeling 10.0
  • “Leuke training en goed toepasbaar in de praktijk!”

    M. Eerhart - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 1
    Beoordeling 10.0
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, FM Laaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “De leerstof werd op een deskundige manier afgewisseld met praktijkoefeningen. De trainer brengt de leerstof op een professionele en enthousiaste wijze op de deelnemers over. Door het kleine aantal deelnemers kwam iedereen uitgebreid aan bod. Een training die aan te raden is.”

    J. Roosenboom, Ministerie van Economische Zaken (EZ)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”

    R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.0
  • “Goede voorbereiding, goede inhoud, wordt goed gebracht.”

    R. Koops, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Zeer nuttige training die goed was aangepast op de wensen en behoeften van de groep. Echt een aanrader!”

    J. Meijer, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC)- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.9
  • “Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!”

    E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • “Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.”

    I. van den Berg, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Het is een uitstekende training met veel praktijkopdrachten. Je krijgt veel handvatten mee hoe je een gesprek zo goed mogelijk kunt sturen.”

    H. vom Hofe, PCBO- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • “Deze training is breed toepasbaar in zowel het werk als privé. Doe hem samen met een aantal collega's, zodat je op elkaar kunt oefenen. Het is meteen een handige manier om de sfeer in je team te verbeteren en/of om begrip voor elkaar te kwaken. Voorwaarde is wel dat je je open en kwetsbaar durft op te stellen.”

    H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 8.8
  • “zeer leuke, leerzame en realistische training waar je in de praktijk echt wat aan hebt.”

    M. ter Wee - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 2
    Beoordeling 9.6
  • “Een to the point training waarbij heel goed aansluitiing werd gemaakt bij de verschillen tussen de deelnemers wat betreft het voeren van gesprekken. Elke deelnemer haalde zijn eigen inzichten en leerdoelen, waarbij het delen van de inzichten ook interssant bleken voor een ieder. Een sterk punt vond ik het gebruik van modellen, waarbij de deelnemers werd gevraagd de inhoud te leveren. Dit werkte veel beter dan het presenteren van een model met de vaak abstracte begrippen, die daarna moeten beklijven en dan vervolgens in een oefening in de praktijk moeten worden gebracht/vertaald.”

    R. Stap, Hoogheemraadschap van Rijnland- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “De trainer gaf de groep het nodige vertrouwen, waardoor er binnen afzienbare tijd een 'open' gesprek/discussie plaatsvond, iedereen kon zijn verhaal kwijt. Hierdoor ontstond er een training die de juiste snaar raakte.”

    J. Mesu, Stet Holland B.V.- Relatiebeheer: lastige gesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor een andere training (Interviewtechnieken). Tijdens een gesprek met Learnit Training bleek deze training ook goed aan te sluiten bij mijn wensen. Dat hadden ze goed ingeschat. We waren met een kleine groep en daardoor kon de training heel erg naar onze leerdoelen gemaakt worden. De trainer was heel flexibel, ze bewoog mee met onze antwoorden op vragen. Je voelde dat ze je wilde helpen om verder te komen. Naar mijn idee heeft ze heel veel kennis en deskundigheid. Ik heb van haar genoten, ze heeft me geïnspireerd.”

    A. Wösten, Stichting Icare- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • “Goede sfeer, goede prijs-kwaliteit verhouding, veel geleerd. Theorie is overzichtelijk, rollenspellen en oefeningen sluiten daar goed op aan. Spelenderwijs doe je veel nieuwe inzichten op. Ik ben me veel bewuster van communicatie en pas de technieken toe!”

    N. Middelhoven- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Zeer doordachte training. Theorie, zelf toepassen, rollenspel (welke elementen wel/niet), opnieuw rollenspel. Zodat alle facetten d.m.v. herhaling aan bod kwamen. Training is herhaling. De trainer was erg prettig in sfeer en had een perfecte deskundigheid.”

    H. Hofland, P-Services HR Group- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 10.0
  • “De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.”

    J. Meijer- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • "Professionaliteit van cursusleider (Roeli), aandacht voor persoonlijke leerdoelen en verbinding binnen cursisten heeft ervoor gezorgd dat de training gesprekstechnieken als zeer positief zijn ervaren."

    - Gesprekstechnieken
  • “Dit is echt een training op maat. Van tevoren spreek je direct met de trainer. Zo leer je de trainer van tevoren kennen en worden jouw doelen besproken. Deze doelen worden tijdens de training besproken. Het is een interactieve training. De stof wordt opgebouwd, zodat je aan het eind van de dag naar huis gaat met het gevoel dat je echt iets geleerd hebt. Zeker een aanrader.”

    M. Luiten, Kinderopvang 't Goudvisje- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.6
  • “Zelfs als je alles al "weet" en onbewust al toepast, is de inspiratie die je opdoet en de mogelijkheid in een veilige prettige setting zeer bewust te oefenen, een grote winst!”

    J. Grootendorst - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • "De training gesprekstechnieken was leerzaam vooral het oefenen met je eigen casus. Er wordt gelachen maar soms een traan gelaten omdat het heel dichtbij komt. Maar bovenal bracht onze trainer Michaela Ehud het heel boeiend elke les met een interessante opdracht Totaal niet saai."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden

Learnit reviews

Bekijk alle trainingen

Veelgestelde vragen

Motiverende gespreksvoering is een gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren.

Je leert een manier om iedere weerstand te kunnen verlagen, wordt een betere gesprekspartner, beseft beter wat er achter je eigen weerstand zit en leert hoe je mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen krijgt.

De training is geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren.

De trainer inventariseert jouw persoonlijke leerdoelen via een telefonisch intakegesprek. De veiligheid van de trainingssfeer is belangrijk en er wordt geloofd in het doen en ervaren in plaats van alleen vertellen over de inhoud van de training. De maximale groepsgrootte voor de training is acht deelnemers.

Ja, na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.