Transformeer weerstand in engagement! Leer motiverende gespreksvoering om effectief te communiceren en positieve verandering te stimuleren, zelfs in de meest uitdagende situaties.

  • Leer dé manier waarop je iedere weerstand kan verlagen!
  • Word een betere gesprekspartner!
  • Krijg mensen van een 'nee' naar een 'ja'!
  • Herken weerstand van jezelf en anderen!
  • Word bewuster van de redenen voor weerstand!

Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.

Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Wat is motiverende gespreksvoering? Waar komt het vandaan?
  • Wat is weerstand? Wat is ambivalentie? Hoe ga je daar slim mee om?
  • Vier belangrijke stappen tijdens een gesprek: hoe kom je van nee naar ja?
  • Het opwekken van ja-taal (ook wel: verandertaal)
  • Succesvol afronden

Resultaten

  • Je hebt een manier geleerd waarmee je iedere weerstand kunt verlagen
  • Je wordt een betere gesprekspartner
  • Je beseft een stuk beter wat er achter je eigen weerstand zit
  • In plaats van opzien tegen weerstand kun je er naar uitzien: je weet hoe je de ander naar "ja-taal" krijgt
  • Je krijgt mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen
  • (Lastige) collega's, familie, vrienden, wie dan ook: jullie relatie blijft overeind in geval van weerstand

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 13 augustus 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 16 oktober 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 16 december 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

do 13 februari 2025

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

di 13 augustus 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

di 17 september 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 18 november 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 15 januari 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 17 maart 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 28 augustus 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 27 november 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 26 februari 2025

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

di 17 september 2024

Online
€ 575,- excl. BTW

do 19 september 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 19 december 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 20 maart 2025

Groningen
€ 575,- excl. BTW

di 15 oktober 2024

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

di 14 januari 2025

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

di 5 november 2024

Utrecht
€ 575,- excl. BTW

di 4 februari 2025

Utrecht
€ 575,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 13 augustus 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 16 oktober 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 16 december 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

do 13 februari 2025

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

di 13 augustus 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

di 17 september 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 18 november 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 15 januari 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 17 maart 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 28 augustus 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 27 november 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 26 februari 2025

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

di 17 september 2024

Online
€ 575,- excl. BTW

do 19 september 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 19 december 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 20 maart 2025

Groningen
€ 575,- excl. BTW

di 15 oktober 2024

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

di 14 januari 2025

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

di 5 november 2024

Utrecht
€ 575,- excl. BTW

di 4 februari 2025

Utrecht
€ 575,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Reset filters

1 trainingsdag

Amsterdam

di 13 augustus 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 16 oktober 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 16 december 2024

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

do 13 februari 2025

Amsterdam
€ 575,- excl. BTW

Rotterdam

di 13 augustus 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

di 17 september 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 18 november 2024

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

wo 15 januari 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

ma 17 maart 2025

Rotterdam
€ 575,- excl. BTW

Zwolle

wo 28 augustus 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 27 november 2024

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

wo 26 februari 2025

Zwolle
€ 575,- excl. BTW

Online

di 17 september 2024

Online
€ 575,- excl. BTW

Groningen

do 19 september 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 19 december 2024

Groningen
€ 575,- excl. BTW

do 20 maart 2025

Groningen
€ 575,- excl. BTW

Den Haag

di 15 oktober 2024

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

di 14 januari 2025

Den Haag
€ 575,- excl. BTW

Utrecht

di 5 november 2024

Utrecht
€ 575,- excl. BTW

di 4 februari 2025

Utrecht
€ 575,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Motiverende gespreksvoering referenties - Gemiddeld cijfer 8.5

  • “Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”

    C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 10.0
  • "Een leerzame en dynamische training op maat."

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”

    L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 8.2
  • "Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

    - Motiverende gespreksvoering
  • “De training is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de trainer. Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De trainer geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van deelnemers wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd.”

    G.T. Huitema, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.”

    I. van den Berg, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!”

    M. van der Burght, Gemeente Arnhem- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “Zeer actieve training die je in de praktijk goed kan gebruiken. De open houding van de trainer zorgt er voor dat er een dialoog op gang komt.”

    M. Klazes, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.3
  • “Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.”

    W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “De Roos van Leary, heel erg nuttig! Als je dat begrijpt, is communiceren een stuk makkelijker.”

    S.J.G. Bieman, Gemeente Alkmaar- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • “Het is een uitstekende training met veel praktijkopdrachten. Je krijgt veel handvatten mee hoe je een gesprek zo goed mogelijk kunt sturen.”

    H. vom Hofe, PCBO- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • “Deze training was erg leerzaam. De communicatielijnen met Learnit zijn erg kort, prima.”

    P. Wolf, ABN Amro Bank Verzekeringen- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • "Leuke en praktisch ingestoken training, precies op maat. Het oefenen van gesprekken was erg zinvol. De prettige, betrokken trainer zorgde voor een persoonlijke sfeer, waardoor alle deelnemers zich vrij voelden om actief mee te doen en vragen te stellen. Verder zijn er genoeg tips en trucs aan bod gekomen die we meteen kunnen toepassen. Kortom, een leuke en leerzame dag!"

    - Gesprekstechnieken
  • “Learnit geeft op professionele wijze deze STARR training. Een goede structuur waar je in de praktijk veel mee kunt.”

    Jeroen Wooning, RedWave Beheer B.V.- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.7
  • “Door de training krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in.”

    S. Berswerda- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Je leert op een hele leuke ontspannen manier om te gaan met gespreksvormen. Er wordt behoorlijk veel geoefend met de vele soorten gesprekken die er zijn. Omdat de oefeningen gefilmd worden, krijg je een goed beeld van wat er goed gaat en wat er minder goed gaat wanneer het later weer in beeld gebracht wordt.”

    C. Koorevaar, Du Pont de Nemours- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.6
  • “Een interessante leerzame training, waarbij ik veel tips heb gekregen. Ik ga deze tips zeker proberen toe te passen.”

    C.J. van der Tak, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Kwaliteit van de training was uitstekend, met veel aandacht voor je eigen leerdoelstellingen. De trainster is bijzonder deskundig. Door de vele praktische oefeningen en directe feedback aan de hand van video-opnames, heb ik in twee dagen tijd veel geleerd. Een aanrader voor iedereen die zijn gesprektechnieken wil verbeteren.”

    P. Gerits, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”

    M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.0
  • “Leuke trainer. Rollenspellen waren erg leerzaam.”

    N. Aghris, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • "Het is een op de praktijk toepasbare cursus, waarvan je veel opsteekt op het gebied van communicatie. Je krijgt een nieuwe blik op je eigen rol daarin."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • "Ik heb veel gehad aan de training! Ik heb nu het gevoel dat ik ieder gesprek wel aan durf te gaan, al zal je je hele leven wel blijven leren. Zeker een aanrader!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze cursus ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.”

    I. van Riet, FM Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Professionele, toegankelijke trainers, waardevolle, leerzame inhoud en concrete, praktijkgerichte voorbeelden.”

    J. Hartmann- Gratis webinar Sollicitatiegesprekken: succesvol solliciteren
    Beoordeling 9.0
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • “Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving.”

    A.G. Weisz, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.6
  • “De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.”

    M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • “De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.”

    H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • "Heel nuttig voor iedereen in privé en werksituaties, overal bruikbaar in elk gesprek voor de rest van je leven!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.”

    R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • "Een leerzame en dynamische training op maat."

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Zeer nuttige training met goede toegepaste theorie in praktijk oefeningen!”

    E. Roos, Pilar Games- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.”

    J. Meijer- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Zeer leerzame training die op de praktijk en eigen situatie is afgestemd.”

    M. Gerritse, Stichting Bejaardenzorg- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 9.6
  • “De training heeft een goede balans tussen theorie en praktische haalbaarheid van gestelde doelen. Belangrijk was de sfeer, waardoor de deelnemers een goede inzet toonden voor de gesprekstechnieken en prima resultaten uit elkaar wisten te halen. De cursustijd vloog dan ook om. Geslaagde training.”

    A. Jager, Gemeente Kampen- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • "Het is een op de praktijk toepasbare cursus, waarvan je veel opsteekt op het gebied van communicatie. Je krijgt een nieuwe blik op je eigen rol daarin."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.”

    A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • "Ik heb veel gehad aan de training! Ik heb nu het gevoel dat ik ieder gesprek wel aan durf te gaan, al zal je je hele leven wel blijven leren. Zeker een aanrader!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Heel erg leerzaam en een toegevoegde waarde voor je werk als professional.”

    S. den Hartog- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 7.6
  • “Prima training die niet alleen je persoonlijke vaardigheden vergroten, maar ook de teamgeest van jou en je collega's onderling.”

    J. Beijersbergen, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Professionele, toegankelijke trainers, waardevolle, leerzame inhoud en concrete, praktijkgerichte voorbeelden.”

    J. Hartmann- Gratis webinar Sollicitatiegesprekken: succesvol solliciteren
    Beoordeling 9.0
  • “Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.”

    Erik Beckers, GEA Bakel- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.”

    W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Hele praktische training waarbij je de tips en verbeteringen direct in de praktijk kunt toepassen.”

    K. van de Vossenberg, Oostendorp Autogroep B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 9.3
  • "Ik ben zeer tevreden over de training. Het heeft mij veel inzicht gegeven in gespreksvaardigheden en het uitvoeren ervan. Ik kan dit toepassen in de praktijk. Een echte aanrader dus!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Een goed leermiddel om sollicitatiegesprekken te voeren in de vorm van STAR-gesprekken. Door de juiste vraagstellingen krijg je ook een juist beeld van het voeren van gesprekken in de vorm van STAR.”

    D. van de Weijenberg, Kinderopvang 't Goudvisje- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.0
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, FM Laaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • "Het is een op de praktijk toepasbare cursus, waarvan je veel opsteekt op het gebied van communicatie. Je krijgt een nieuwe blik op je eigen rol daarin."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen