Transformeer weerstand in engagement! Leer motiverende gespreksvoering om effectief te communiceren en positieve verandering te stimuleren, zelfs in de meest uitdagende situaties.

  • Leer dé manier waarop je iedere weerstand kan verlagen!
  • Word een betere gesprekspartner!
  • Krijg mensen van een 'nee' naar een 'ja'!
  • Herken weerstand van jezelf en anderen!
  • Word bewuster van de redenen voor weerstand!

1 dag

Amsterdam vr 9 januari 2026
Rotterdam ma 26 januari 2026
Meer data Scroll naar beneden voor meer data
€625,-

Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.

Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Wat is motiverende gespreksvoering? Waar komt het vandaan?
  • Wat is weerstand? Wat is ambivalentie? Hoe ga je daar slim mee om?
  • Vier belangrijke stappen tijdens een gesprek: hoe kom je van nee naar ja?
  • Het opwekken van ja-taal (ook wel: verandertaal)
  • Succesvol afronden

Resultaten

  • Je hebt een manier geleerd waarmee je iedere weerstand kunt verlagen
  • Je wordt een betere gesprekspartner
  • Je beseft een stuk beter wat er achter je eigen weerstand zit
  • In plaats van opzien tegen weerstand kun je er naar uitzien: je weet hoe je de ander naar "ja-taal" krijgt
  • Je krijgt mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen
  • (Lastige) collega's, familie, vrienden, wie dan ook: jullie relatie blijft overeind in geval van weerstand

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Incompany

Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.

Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.

Vraag hier een offerte aan

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

vr 9 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

vr 9 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

vr 16 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 16 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

do 21 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

vr 9 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

vr 9 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

vr 16 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 16 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

do 21 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

vr 23 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Reset filters

1 trainingsdag

Amsterdam

vr 9 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

Rotterdam

vr 9 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

Eindhoven

vr 16 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

Utrecht

vr 16 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 26 januari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

Den Haag

vr 23 januari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

do 21 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

Online

ma 16 februari 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

Arnhem

vr 23 januari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

Groningen

vr 23 januari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

Zwolle

vr 23 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Reviews

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Motiverende gespreksvoering reviews - Gemiddeld cijfer 8.5

  • "Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”

    L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 8.2
  • “Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”

    C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 10.0
  • “Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”

    B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.2
  • “Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”

    R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.0
  • "Een leerzame en dynamische training op maat."

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Kwaliteit van de training was uitstekend, met veel aandacht voor je eigen leerdoelstellingen. De trainster is bijzonder deskundig. Door de vele praktische oefeningen en directe feedback aan de hand van video-opnames, heb ik in twee dagen tijd veel geleerd. Een aanrader voor iedereen die zijn gesprektechnieken wil verbeteren.”

    P. Gerits, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De trainer gaf de groep het nodige vertrouwen, waardoor er binnen afzienbare tijd een 'open' gesprek/discussie plaatsvond, iedereen kon zijn verhaal kwijt. Hierdoor ontstond er een training die de juiste snaar raakte.”

    J. Mesu, Stet Holland B.V.- Relatiebeheer: lastige gesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Door de training krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in.”

    S. Berswerda- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “zeer leuke, leerzame en realistische training waar je in de praktijk echt wat aan hebt.”

    M. ter Wee - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 2
    Beoordeling 9.6
  • “De trainer gaf de groep het nodige vertrouwen, waardoor er binnen afzienbare tijd een 'open' gesprek/discussie plaatsvond, iedereen kon zijn verhaal kwijt. Hierdoor ontstond er een training die de juiste snaar raakte.”

    J. Mesu, Stet Holland B.V.- Relatiebeheer: lastige gesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Dit is echt een training op maat. Van tevoren spreek je direct met de trainer. Zo leer je de trainer van tevoren kennen en worden jouw doelen besproken. Deze doelen worden tijdens de training besproken. Het is een interactieve training. De stof wordt opgebouwd, zodat je aan het eind van de dag naar huis gaat met het gevoel dat je echt iets geleerd hebt. Zeker een aanrader.”

    M. Luiten, Kinderopvang 't Goudvisje- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.6
  • “Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.”

    S. Ham, Ready For Change B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.6
  • "Het is een op de praktijk toepasbare cursus, waarvan je veel opsteekt op het gebied van communicatie. Je krijgt een nieuwe blik op je eigen rol daarin."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Een training geheel aangepast aan mij als individu, niet alleen als professional, maar ook als mens. Ik heb er in alle opzichten iets van geleerd”

    C. Pietjou, Provincie Fryslan- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.3
  • “Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”

    M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.0
  • “Zelfs als je alles al "weet" en onbewust al toepast, is de inspiratie die je opdoet en de mogelijkheid in een veilige prettige setting zeer bewust te oefenen, een grote winst!”

    J. Grootendorst - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • "Leerzaam, praktisch, kundig en interactief. Een dag waarop ik handvatten heb gekregen die toepasbaar zijn op een sollicitatiegesprek. Ik heb mijn doel bereikt."

    - Selectiegesprekken met STAR
  • “Dit was een training die je bij blijft. Na een stuk theorie ga je als deelnemer direct de praktijk in door aan de slag met eigen voorbeelden. Er is veel ruimte voor het krijgen en geven van feedback en de trainer zorgt ervoor dat dit op een respectvolle en veilige manier gebeurt. Een goede basis voor iedereen die zijn sterke en minder sterke kanten wil verkennen op het gebied van gespreksvaardigheden!”

    D.M.B. Metaal, St. Lijn1 Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Zonder ervaring stapte ik in deze training. Binnen twee dagen had ik meerdere gesprekken gevoerd en leerde ik, net zo belangrijk, wat de achterliggende gedachte was achter de houding die ik aan nam en de vragen die ik stelde. Door de persoonlijke benadering heb ik mijn eigen leerdoelen kenbaar kunnen maken en kunnen behalen! Leerzaam, persoonlijk en leuk!”

    B.P. van der Leij, Trius- Werving en selectie: gespreks- interviewtechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De trainer heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Een leuke en vooral educatieve training die jou helpt met het verbeteren van jouw communicatie. Het bewust maken van wat je zegt en het (op de juiste manier) verwerken van de communicatie die jij ontvangt. Absoluut een aanrader voor iedereen die zichzelf wilt ontwikkelen.”

    J. Klaver, UwHuisveilig Advies B.V.- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De training 'confronterende gespreksvoering en slecht nieuwsgesprek' vond ik interessant. Er is een stuk theoretische onderbouwing (algemene communicatie, communicatie specifiek gericht op 'rollen' die je bij communicatie kunt inzetten, onderscheid tussen de vragen 'heb ik iets te vragen'? of 'heb ik iets te zeggen'? bij het geven van feedback, uitleg over het 4G-model wat je meteen in de praktijk kunt toepassen, gebruik maken van INGE en LSD enz.) en ook een groot deel praktijk. Dat houdt de deelnemers actief. De trainingsacteur was ervaren en kon goed inspelen op/ aansluiten bij de input van de cursisten. Trainer is ervaren en wist ons op ons gemak te stellen en een duidelijke en veilige omgeving te bieden zodat we de trainingsdag goed konden benutten om te oefenen met veelvoorkomende praktijksituaties. Uiteindelijk hebben we de meeste tijd gestoken in de confronterende gespreksvoering en minder in het slechtnieuwsgesprek, maar ook daarvoor kregen we een aantal nuttige aanwijzingen.”

    B. Koch - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.8
  • “Een training met persoonlijke aandacht voor de deelnemers, in een prettige omgeving en een goede locatie.”

    H. Bleeker, Gemeente Landsmeer- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.2
  • “De training is leuk en leerzaam, waarbij het gebruik van videoanalyse bij de rollenspellen zeker een toegevoegde waarde is. De stof was deels nieuw en deels bekend voor mij, maar desondanks was het ook voor het reeds bekende deel goed om e.e.a. weer eens op te frissen.”

    J. Bakker, Topa- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Deze training was erg leerzaam. De communicatielijnen met Learnit zijn erg kort, prima.”

    P. Wolf, ABN Amro Bank Verzekeringen- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.”

    A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.”

    G. de Boer, ORETC- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.8
  • “Leuke trainer. Rollenspellen waren erg leerzaam.”

    N. Aghris, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • “Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.”

    D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.0
  • “Altijd fijn om jezelf te scherpen. Patroontjes en maniertjes bouw je snel op. Even langs de meetlat maakt je weer bewust van waar het eigenlijk ook al weer om gaat in de gesprekken die je voert met de medewerkers.”

    P. van Lunteren - Platform 31- HR-gesprekken voeren
    Beoordeling 8.4
  • “Leuke training en goed toepasbaar in de praktijk!”

    M. Eerhart - RDW- Regie houden in lastige gesprekken 1
    Beoordeling 10.0
  • “De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.”

    H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Inhoud is perfect op de doelgroepafgestemd. Prettige training, veel geleerd. Bedankt!”

    K. Kokke, Protempo- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.4
  • “De training is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de trainer. Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De trainer geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van deelnemers wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd.”

    G.T. Huitema, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Professioneel en klantgericht!”

    A. de Zwart, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Zeer waardevolle en inspirerende training – aanrader! Ik heb onlangs deelgenomen aan de training Gesprekstechnieken en ik ben ontzettend enthousiast over de inhoud, opzet en begeleiding. De training was goed gestructureerd, praktijkgericht en zat vol met inzichten die ik direct in mijn werk kon toepassen. Wat ik vooral sterk vond, was de manier waarop de trainer theorie en praktijk combineerde, met veel ruimte voor interactie, reflectie en eigen inbreng. Daarnaast was de sfeer erg prettig en motiverend, wat het leerproces alleen maar ten goede kwam. Ik zou deze training zeker aanbevelen aan iedereen die zich wil verdiepen in communicatie en op zoek is naar praktische handvatten én nieuwe inspiratie. Kortom: een investering in jezelf die absoluut de moeite waard is!”

    L. Goysy - Nederlandse Publieke Omroep- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • "Hele leuke training! Veel geleerd en zeker goede tips om in het dagelijks leven toe te passen."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Kleinschalige training met veel persoonlijke aandacht, waardoor goed afgestemd op ieders leerbehoefte. Deze training biedt een mooie combinatie van theorie die direct in de praktijk kan worden gebracht en zodanig ook goed naderhand nog in de praktijk te brengen is.”

    A. Haasjes, Babbage Company- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.8
  • “Een leuke training waar ik veel van heb geleerd. De STAR methode is mij dankzij de training nu duidelijk. Kortom ik heb hier veel aan gehad.”

    K.P.J.H. Rutte, PWC- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 7.7
  • "Ik ben zeer tevreden over de training. Het heeft mij veel inzicht gegeven in gespreksvaardigheden en het uitvoeren ervan. Ik kan dit toepassen in de praktijk. Een echte aanrader dus!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Duidelijke training. Leuk dat eerste dag heel concreet was en de tweede dag meer de diepte in ging, om zo de techniek doelgericht toe te passen is.”

    I. Hagedoorn, Peak-IT- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 9.0
  • “Goede inhoudelijke training waarbij er een mooi balans is tussen theorie en praktische uitvoering. Hier krijg je vervolgens feedback en tips op. Trainer begreep de doelgroep en de markt waarin wij acteren. Je wordt goed geprikkeld in de training met uitdagende casussen en opdrachten.”

    J. Vleeming - Aatop Personeelsdiensten- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.4
  • “De training werving en selectie is echt een aanrader. Je leert om via de STAR methode veel meer informatie uit je sollicitant te krijgen die hij normaal niet zou geven omdat sollicitanten vaak antwoord geven op standaard vragen die je ook graag wil horen. De kunst is om hem situaties voor te leggen en daarop door te vragen waardoor je een veel beter eerlijker beeld van je sollicitant krijgt. Geweldige tips en trucs.”

    I. van Otterdijk, Koat B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 10.0
  • “Lekker concreet en prima in de praktijk toepasbaar.”

    Mirjam Grootenhuis, Wijkracht- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.9
  • “' Leerzame en interessante training, waarin je leert hoe je een gesprek kan aangaan met bv slecht nieuws gesprek.'”

    H.J. Kroon. DZB Leiden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.”

    Erik Beckers, GEA Bakel- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Zeer actieve training die je in de praktijk goed kan gebruiken. De open houding van de trainer zorgt er voor dat er een dialoog op gang komt.”

    M. Klazes, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.3
  • “Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.”

    I. van den Berg, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • "De cursus kan je een indruk geven over hoe je bepaalde gesprekken kan voeren wat in ons werk veel voorkomt...dus erg veel aan gehad"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden

Learnit reviews

Bekijk alle trainingen

Veelgestelde vragen

Motiverende gespreksvoering is een gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren.

Je leert een manier om iedere weerstand te kunnen verlagen, wordt een betere gesprekspartner, beseft beter wat er achter je eigen weerstand zit en leert hoe je mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen krijgt.

De training is geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren.

De trainer inventariseert jouw persoonlijke leerdoelen via een telefonisch intakegesprek. De veiligheid van de trainingssfeer is belangrijk en er wordt geloofd in het doen en ervaren in plaats van alleen vertellen over de inhoud van de training. De maximale groepsgrootte voor de training is acht deelnemers.

Ja, na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.