Cursus Gesprekstechnieken
  • Leer de juiste technieken in te zetten om jouw gespreksdoel te bereiken
  • Krijg en behoud de regie in een gesprek en leer hoe je een gesprek kunt sturen
  • Word bewust van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek
  • Leer goed luisteren naar je gesprekspartner, met oog voor diens referentiekader
  • Herken weerstand van jezelf en anderen en leer hoe je hiermee omgaat

Gesprekstechnieken pas je toe om zo effectief mogelijk te kunnen communiceren met je gesprekspartner. Het lijkt een paradox, maar door goed aan te sluiten bij de ander ben je beter in staat het gesprek te sturen in de door jou gewenste richting. In onze tweedaagse training leer je bewust je strategie en gesprekstechnieken te bepalen om je doelen te bereiken, waardoor gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter verlopen.

Ja, ik wil meer weten

“Zeer professionele organisatie en top trainers met goede ervaring en uitleg.” - Be­oor­de­ling: 9.4

learnit Gesprekstechnieken

Cursus Gesprekstechnieken

Wil jij jouw algemene gesprekstechniek verbeteren zodat je vaardiger wordt in het voeren en sturen van gesprekken? Daar waar het bij onze training Communicatieve vaardigheden veel meer om de eigen manier van communiceren en uitdrukken gaat, gaat het er bij gesprekstechnieken om dat je jouw manier van communiceren inzet om aan te kunnen sluiten bij je gesprekspartner. Het lijkt een paradox, maar juist door goed aan te sluiten bij de ander ben je beter in staat het gesprek te sturen in de door jou gewenste richting.

Als rode draad nemen we de ijsbergtheorie: onder en boven het wateroppervlak. Als we boven water effectief gedrag willen laten zien, is het zaak om te weten hoe dat gedrag onder water (wel of niet) tot stand komt. Wat is er onder water aan de hand, waardoor het ons niet lukt om boven water bepaald gedrag te laten zien?

In de training Gesprekstechnieken leer je je bewust te worden van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek. Je leert het doel van een gesprek helder voor ogen te krijgen, waardoor je bewust je strategie en gesprekstechnieken kunt bepalen om dit doel te bereiken. Door je vaardigheden aan te scherpen, zullen je gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter verlopen.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Opfrisser over de manier waarop wij communiceren:

    Hoe werkt het communicatieproces en welke valkuilen liggen op de loer?

  • Verbale, non-verbale en paralinguale communicatie:

    Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam, hoe klinkt je stem en welk effect heeft dit op een gesprek?

  • De IJsbergtheorie:

    Concreet waarneembaar gedrag (voor iedereen zichtbaar) ligt boven het wateroppervlak. Hoe dit gedrag tot stand komt en welke motieven en drijfveren hierbij een rol spelen liggen onder het wateroppervlak en zijn niet direct waarneembaar

  • Het sturen van een (doelgericht) gesprek: doel, techniek en strategie:

    Binnen elk gesprek streef je een doel na, bijvoorbeeld slecht nieuws brengen, feedback geven of je mening geven. Om dit doel te bereiken stippel je een strategie uit en zet je technieken in. Welke strategie en welke technieken zullen jou het beste helpen om dit doel te bereiken?

  • Luister- en gespreksvaardigheden:

    Bijvoorbeeld: aandachtgevende houding, samenvatten, doorvragen, vraagtechnieken, gevoel reflecteren

  • Van boodschap naar proces: interactie tijdens een gesprek:

    Inzicht in communicatie op inhoudelijk en relationeel niveau

  • Aansluiten op je gesprekspartner:

    Aandacht en oog hebben voor de belevingswereld, het referentiekader, van de ander

  • Omgaan met emoties en weerstanden:

    Herkennen van weerstand bij jezelf en de ander en hoe hiermee om te gaan

Resultaten

  • Je bent je bewust van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek;
  • Je kunt de juiste technieken inzetten om jouw doel te bereiken;
  • Je bent in staat om de regie in het gesprek (terug) te krijgen en te behouden en je weet hoe je een gesprek kunt sturen;
  • Je weet hoe je je eigen weerstand en de weerstand van anderen kunt herkennen en hoe je hier mee om kunt gaan en
  • Je luistert goed naar je gesprekspartner en hebt oog voor diens referentiekader, zodat misverstanden kunnen worden voorkomen.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt als je veel gesprekken voert en graag je vaardigheden aanscherpt om deze gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter te laten verlopen. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?

  • Je wilt je vraagtechnieken graag verbeteren om meer informatie uit een gesprek te halen
  • Je wilt in een gesprek graag de ruimte creëren om naar elkaars verwachtingen of belangen te luisteren
  • Je wilt graag meer inzicht in het proces van wederzijdse beïnvloeding tijdens een gesprek (communicatie op inhoudelijk en relationeel niveau)
  • Je wilt graag leren welke technieken je het beste kunt inzetten bij een specifiek gespreksdoel (slecht nieuws brengen, confronteren, een voorstel doen, feedback of kritiek geven etc.)
  • Je wilt voorkomen dat een gesprek ontspoort door hoog opgelopen emoties
  • Je wilt beter leren luisteren naar de ander

Deze lijst is natúúrlijk niet compleet: iedereen is immers anders. Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema gesprekstechnieken?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Investering

Vermelde prijzen zijn per persoon, inclusief cursusmateriaal. Bij de trainingen op locatie is een lunch inbegrepen.

Op locatie Online
Duur 2 dagen 4 sessies van drie uur
Prijs per dag, excl. btw € 550,- € 465,-
Totaal, incl. btw € 1331,- € 1125,30

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Online

We organiseren deze training ook online. Hiervoor maken we gebruik van Webbex of Zoom. Inloggen met Skype is ook mogelijk. Op verzoek kan deze training ook met Microsoft Teams worden georganiseerd.

De training duurt 4 sessies van 3 uur, verspreid over 4 weken.

  • Tot een jaar na de training mag je gratis nóg een keer deelnemen.
  • Tegen bijbetaling van de cateringkosten mag je ook nog aan een klassikale training meedoen.

Referenties

De cursus Gesprekstechnieken is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“Zeer professionele organisatie en top trainers met goede ervaring en uitleg.” - Be­oor­de­ling: 9.4

D. Dekker, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Het is een training die op maat gesneden is en zeer toepasbaar op de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.4

D. Kolstee, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Levendige op de deelnemer en diens behoeften gerichte cursus met veel praktijk waardoor de dag omvliegt en je heel veel leert zonder het gevoel te hebben dat je aan het stampen ben.” - Be­oor­de­ling: 7.7

Birgitta Blank, Stichting Het Rijnlands Lyceum, Europese School Den Haag - Gesprekstechnieken

“Maatwerktraining gericht op het geven van praktisch toepasbare handvatten voor verscheidene communicatievraagstukken.” - Be­oor­de­ling: 7.6

L. van Waardenburg, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

"Leuke en praktisch ingestoken training, precies op maat. Het oefenen van gesprekken was erg zinvol. De prettige, betrokken trainer zorgde voor een persoonlijke sfeer, waardoor alle deelnemers zich vrij voelden om actief mee te doen en vragen te stellen. Verder zijn er genoeg tips en trucs aan bod gekomen die we meteen kunnen toepassen. Kortom, een leuke en leerzame dag!"

- Gesprekstechnieken

“Erg leuke training, zeer leerzaam. Ik had een geluk om in een leuke groep te komen, dat scheelt wel.” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. Lammertink, Vestia - Gesprekstechnieken

“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Erik Beckers, GEA Bakel - Gesprekstechnieken

“Leuke trainer. Rollenspellen waren erg leerzaam.” - Be­oor­de­ling: 7.8

N. Aghris, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Prima training, goede combinatie van theorie en praktijk met leerzame praktijkopdrachten. De trainer deed het erg leuk.” - Be­oor­de­ling: 7.4

N. Lagerberg, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Goede indruk van de training. Het is een training met voldoende praktische oefeningen.” - Be­oor­de­ling: 7.8

L. de Heer, UNET - Gesprekstechnieken

“Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie” - Be­oor­de­ling: 7.9

Marco Schmidt, DZB Leiden - Gesprekstechnieken

“De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze cursus ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.” - Be­oor­de­ling: 8.6

I. van Riet, FM Haaglanden - Gesprekstechnieken

“Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Wismans, Hendrik Pierson College - Gesprekstechnieken

“De leerstof werd op een deskundige manier afgewisseld met praktijkoefeningen. De trainer brengt de leerstof op een professionele en enthousiaste wijze op de deelnemers over. Door het kleine aantal deelnemers kwam iedereen uitgebreid aan bod. Een training die aan te raden is.” - Be­oor­de­ling: 8.4

J. Roosenboom, Ministerie van Economische Zaken (EZ) - Gesprekstechnieken

“Vanuit een algemeen oogpunt is in deze training een uitstekende koppeling gelegd met de specifieke taken waarvoor wij deze cursus wilden volgen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten - Gesprekstechnieken

“De training was praktijkgericht waardoor je het geleerde direct in de praktijn kon uitproberen. Terugkoppeling de tweede dag was ook zeer prettig.” - Be­oor­de­ling: 8.8

C. Cazier, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor een andere training (Interviewtechnieken). Tijdens een gesprek met Learnit Training bleek deze training ook goed aan te sluiten bij mijn wensen. Dat hadden ze goed ingeschat. We waren met een kleine groep en daardoor kon de training heel erg naar onze leerdoelen gemaakt worden. De trainer was heel flexibel, ze bewoog mee met onze antwoorden op vragen. Je voelde dat ze je wilde helpen om verder te komen. Naar mijn idee heeft ze heel veel kennis en deskundigheid. Ik heb van haar genoten, ze heeft me geïnspireerd.” - Be­oor­de­ling: 10.0

A. Wösten, Stichting Icare - Gesprekstechnieken

“Goede indruk van Trainer en organisatie. Tijdens de training krijg je goede tips mee om toe te passen in de praktijk.” - Be­oor­de­ling: 8.3

Friso Bakker, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder - Gesprekstechnieken

“Onlangs bij LearnIT de training gesprekstechnieken gevolgd. Inhoud van deze training was heel leerzaam en interessant. Bovendien gedoceerd door een prima docente! Veel van geleerd. Voor deze training is LearnIT zeker aan te raden!” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Broekhuijsen, Wigo4it - Gesprekstechnieken

“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. Schipper, Intermaris - Gesprekstechnieken

“De training was goed en afwisselend opgebouwd. De afwisseling van theorie met praktische, realistische oefeningen was zo goed op elkaar afgestemd dat er geen saaie momenten plaatsvonden en het constant boeiend bleef. De training werd gegeven door een professionele kundige docent die toch niet belerend was en zichzelf ook kwetsbaar durfde opstellen, zonder de leiding te verliezen. Zij gaf zeer opbouwende kritiek waardoor de motivatie goed bleef. Erg goed is het gebruik van audio ondersteuning, modellen en spelsituaties. Al met al is de training erg goed om je bewust te worden van wat je precies doet in gesprekken en wat je hierin zou kunnen ontwikkelen of veranderen. Je wordt je snel bewust van je sterke en zwakke punten.” - Be­oor­de­ling: 8.4

L. Buitenhuis - Gesprekstechnieken

“Het oefenen van de groepsgesprekken geeft goed inzicht in wat werkt en wat praktische valkuilen zijn.” - Be­oor­de­ling: 8.8

D. van Haard, Gemeente Arnhem - Gesprekstechnieken

"Loop je als persoon tegen dingen aan op het gebeid van communicatie ? Daarnaast, wil je jezelf daar beter in ontwikkelen, zodat je je krachtiger gaat voelen in situaties ? Dan is de training gesprekstechnieken de juiste. Je leert omgaan met situaties die lastig voor je zijn en krijgt nieuwe inzichten hoe je het beste kunt communiceren. Het heeft mijzelf veel nieuwe en goede inzichten gegeven."

- Gesprekstechnieken

"Een aanrader voor iedereen."

- Gesprekstechnieken

“In korte tijd krijg je een goed beeld van wat je zelf prima kunt toepassen in gesprekken met bewoners of instanties. De trainer wordt op een "speelse" manier gebracht en blijft boeiend. Werken met acteur(s) geeft een nog beter inzicht.” - Be­oor­de­ling: 8.8

L. Stokroos, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. van der Burght, Gemeente Arnhem - Gesprekstechnieken

“De cursus was praktijkgericht en sloot naadloos aan op de wensen en input van de deelnemers. De cursusleider voelde aan wat er nodig was en vulde de cursus ook gevarieerd in met (kort stuk) theorie, praktijktoepassingen en rollenspel. Ik zou deze cursus zeker aanraden!” - Be­oor­de­ling: 9.0

Adriana de Bruine, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder - Gesprekstechnieken

“Een to the point training waarbij heel goed aansluitiing werd gemaakt bij de verschillen tussen de deelnemers wat betreft het voeren van gesprekken. Elke deelnemer haalde zijn eigen inzichten en leerdoelen, waarbij het delen van de inzichten ook interssant bleken voor een ieder. Een sterk punt vond ik het gebruik van modellen, waarbij de deelnemers werd gevraagd de inhoud te leveren. Dit werkte veel beter dan het presenteren van een model met de vaak abstracte begrippen, die daarna moeten beklijven en dan vervolgens in een oefening in de praktijk moeten worden gebracht/vertaald.” - Be­oor­de­ling: 8.0

R. Stap, Hoogheemraadschap van Rijnland - Gesprekstechnieken

“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.” - Be­oor­de­ling: 8.0

I. van den Berg, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

“Het is een leerzame training. De informatie die je krijgt past bij jou als persoon. Tijdens de les wordt dat nog aangescherpt naar wat jij nodig hebt. Na de training wordt je bewuster van waar je mee bezig bent en van datgene wat wordt gezegd tijdens een gesprek.” - Be­oor­de­ling: 8.4

A. Kool, Luba Personele Diensten - Gesprekstechnieken

“Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.” - Be­oor­de­ling: 9.8

G. de Boer, ORETC - Gesprekstechnieken

“Ik vond de training er goed en vooral nuttig en leerzaam. Ondanks dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en niet mijzelf ben heb ik er toch veel van opgestoken. Men kijkt meestal tegen rollenspellen op, maar als je eenmaal over de 'angst' heen bent, is het erg leuk en leerzaam om een rollenspel te doen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. Mulder, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Deze training was erg leerzaam. De communicatielijnen met Learnit zijn erg kort, prima.” - Be­oor­de­ling: 8.0

P. Wolf, ABN Amro Bank Verzekeringen - Gesprekstechnieken

“Een zeer interessante, leerzame en ook leuke training waar iedereen wat aan heeft. Daarnaast voldeed ook de trainer aan al mijn verwachtingen en wist ze de stof helder, duidelijk, interactief en op leuke, leerzame manier over te brengen. Een absolute aanrader voor iedereen die beter wil leren communiceren.”

Ronald Jacobs, Medicamus Facilitair B.V. - Gesprekstechnieken

“De lesdagen heb ik als zeer prettig en leerzaam ervaren. Aanbevelenswaardig en voor herhaling vatbaar.” - Be­oor­de­ling: 8.2

Y.L. Tuyt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Gesprekstechnieken

“Dit was een training die je bij blijft. Na een stuk theorie ga je als deelnemer direct de praktijk in door aan de slag met eigen voorbeelden. Er is veel ruimte voor het krijgen en geven van feedback en de trainer zorgt ervoor dat dit op een respectvolle en veilige manier gebeurt. Een goede basis voor iedereen die zijn sterke en minder sterke kanten wil verkennen op het gebied van gespreksvaardigheden!” - Be­oor­de­ling: 8.6

D.M.B. Metaal, St. Lijn1 Haaglanden - Gesprekstechnieken

“Ik heb de training gedaan op 15 en 29 maart 2012 in Den Haag. Zeer goede training met heel veel oefeningen. De lesstof was goed en begrijpbaar uitgewerkt. Het was een plezierige training. Ik heb er veel van geleerd. Tevens was de bereikbaarheid van de locatie heel erg goed. De volgende training heb ik al weer gepland staan.” - Be­oor­de­ling: 9.2

R. Landman, ECT - Gesprekstechnieken

“De afgelopen maanden zijn wij binnen FMHaaglanden overstelpt met trainingen en cursussen. Kostte mij veel moeite om weer op te laden voor deze cursus. Eenmaal aanwezig werd ik meegenomen in het enthousiasme van de trainers, waardoor het een leerzame training werd en ook deze snel voorbij vloog!” - Be­oor­de­ling: 9.0

G. v/d Kamp, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Aanvankelijk wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten bij de training gesprekstechnieken, het is een breed begrip. Door de eigen in te brengen input, het telefonisch en mail contact met de trainer voor aanvang en de theorie vanuit de trainer zijn het twee hele leerzame, productieve trainingsdagen geworden.” - Be­oor­de­ling: 8.7

Simone van der Kooij, Koetsveldschool - Gesprekstechnieken

“Goede sfeer, goede prijs-kwaliteit verhouding, veel geleerd. Theorie is overzichtelijk, rollenspellen en oefeningen sluiten daar goed op aan. Spelenderwijs doe je veel nieuwe inzichten op. Ik ben me veel bewuster van communicatie en pas de technieken toe!” - Be­oor­de­ling: 8.4

N. Middelhoven - Gesprekstechnieken

“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“De training heeft een goede balans tussen theorie en praktische haalbaarheid van gestelde doelen. Belangrijk was de sfeer, waardoor de deelnemers een goede inzet toonden voor de gesprekstechnieken en prima resultaten uit elkaar wisten te halen. De cursustijd vloog dan ook om. Geslaagde training.” - Be­oor­de­ling: 7.4

A. Jager, Gemeente Kampen - Gesprekstechnieken

“Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving.” - Be­oor­de­ling: 7.6

A.G. Weisz, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum - Gesprekstechnieken

“De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.” - Be­oor­de­ling: 8.6

J. Meijer - Gesprekstechnieken

“De training is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de trainer. Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De trainer geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van deelnemers wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd.” - Be­oor­de­ling: 8.4

G.T. Huitema, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Gesprekstechnieken

“Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf - Gesprekstechnieken

“Erg leerzaam, veel kunnen leren waar ik in de praktijk direct mee kan oefenen en mij eigen kan maken. Er was veel afwisselend lesmateriaal. Ook het naslag werk, het boek en de map met info is fijn om nog eens in terug te kijken. Mijn leerdoelen zijn goed aan bod gekomen in de training, waardoor ik veel aan de training heb gehad. De training was afwisselend, waardoor ik de aandacht er goed bij kon houden en me actief heb kunnen inzetten. Iedereen voelde zich veilig genoeg om te durven leren.” - Be­oor­de­ling: 9.2

R. van Cauteren, UwHuisVeilig Advies B.V. - Gesprekstechnieken

“Prima training die niet alleen je persoonlijke vaardigheden vergroten, maar ook de teamgeest van jou en je collega's onderling.” - Be­oor­de­ling: 8.2

J. Beijersbergen, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Inspirerende training met heel veel eigen inbreng zodat je het in de praktijk kunt gaan toepassen.” - Be­oor­de­ling: 7.5

S. Suir, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum - Gesprekstechnieken

“Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort - Gesprekstechnieken