Learnit Training
Cursus Gesprekstechnieken
  • Leer de juiste technieken in te zetten om jouw gespreksdoel te bereiken
  • Krijg en behoud de regie in een gesprek en leer hoe je een gesprek kunt sturen
  • Word bewust van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek
  • Leer goed luisteren naar je gesprekspartner, met oog voor diens referentiekader
  • Herken weerstand van jezelf en anderen en leer hoe je hiermee omgaat

Gesprekstechnieken pas je toe om zo effectief mogelijk te kunnen communiceren met je gesprekspartner. Het lijkt een paradox, maar door goed aan te sluiten bij de ander ben je beter in staat het gesprek te sturen in de door jou gewenste richting. In onze tweedaagse training leer je bewust je strategie en gesprekstechnieken te bepalen om je doelen te bereiken, waardoor gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter verlopen.

Ja, ik wil meer weten

“De afgelopen maanden zijn wij binnen FMHaaglanden overstelpt met trainingen en cursussen. Kostte mij veel moeite om weer op te laden voor deze cursus. Eenmaal aanwezig werd ik meegenomen in het enthousiasme van de trainers, waardoor het een leerzame training werd en ook deze snel voorbij vloog!” - Be­oor­de­ling: 9.0

learnit Gesprekstechnieken

Cursus Gesprekstechnieken

Wil jij jouw algemene gesprekstechniek verbeteren zodat je vaardiger wordt in het voeren en sturen van gesprekken? Daar waar het bij onze training Communicatieve vaardigheden veel meer om de eigen manier van communiceren en uitdrukken gaat, gaat het er bij gesprekstechnieken om dat je jouw manier van communiceren inzet om aan te kunnen sluiten bij je gesprekspartner. Het lijkt een paradox, maar juist door goed aan te sluiten bij de ander ben je beter in staat het gesprek te sturen in de door jou gewenste richting.

Als rode draad nemen we de ijsbergtheorie: onder en boven het wateroppervlak. Als we boven water effectief gedrag willen laten zien, is het zaak om te weten hoe dat gedrag onder water (wel of niet) tot stand komt. Wat is er onder water aan de hand, waardoor het ons niet lukt om boven water bepaald gedrag te laten zien?

In de training Gesprekstechnieken leer je je bewust te worden van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek. Je leert het doel van een gesprek helder voor ogen te krijgen, waardoor je bewust je strategie en gesprekstechnieken kunt bepalen om dit doel te bereiken. Door je vaardigheden aan te scherpen, zullen je gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter verlopen.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Opfrisser over de manier waarop wij communiceren:

    Hoe werkt het communicatieproces en welke valkuilen liggen op de loer?

  • Verbale, non-verbale en paralinguale communicatie:

    Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam, hoe klinkt je stem en welk effect heeft dit op een gesprek?

  • De IJsbergtheorie:

    Concreet waarneembaar gedrag (voor iedereen zichtbaar) ligt boven het wateroppervlak. Hoe dit gedrag tot stand komt en welke motieven en drijfveren hierbij een rol spelen liggen onder het wateroppervlak en zijn niet direct waarneembaar

  • Het sturen van een (doelgericht) gesprek: doel, techniek en strategie:

    Binnen elk gesprek streef je een doel na, bijvoorbeeld slecht nieuws brengen, feedback geven of je mening geven. Om dit doel te bereiken stippel je een strategie uit en zet je technieken in. Welke strategie en welke technieken zullen jou het beste helpen om dit doel te bereiken?

  • Luister- en gespreksvaardigheden:

    Bijvoorbeeld: aandachtgevende houding, samenvatten, doorvragen, vraagtechnieken, gevoel reflecteren

  • Van boodschap naar proces: interactie tijdens een gesprek:

    Inzicht in communicatie op inhoudelijk en relationeel niveau

  • Aansluiten op je gesprekspartner:

    Aandacht en oog hebben voor de belevingswereld, het referentiekader, van de ander

  • Omgaan met emoties en weerstanden:

    Herkennen van weerstand bij jezelf en de ander en hoe hiermee om te gaan

Resultaten

  • Je bent je bewust van je eigen kwaliteiten en valkuilen en welk effect dit heeft op het verloop van een gesprek;
  • Je kunt de juiste technieken inzetten om jouw doel te bereiken;
  • Je bent in staat om de regie in het gesprek (terug) te krijgen en te behouden en je weet hoe je een gesprek kunt sturen;
  • Je weet hoe je je eigen weerstand en de weerstand van anderen kunt herkennen en hoe je hier mee om kunt gaan en
  • Je luistert goed naar je gesprekspartner en hebt oog voor diens referentiekader, zodat misverstanden kunnen worden voorkomen.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt als je veel gesprekken voert en graag je vaardigheden aanscherpt om deze gesprekken prettiger, effectiever en efficiënter te laten verlopen. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?

  • Je wilt je vraagtechnieken graag verbeteren om meer informatie uit een gesprek te halen
  • Je wilt in een gesprek graag de ruimte creëren om naar elkaars verwachtingen of belangen te luisteren
  • Je wilt graag meer inzicht in het proces van wederzijdse beïnvloeding tijdens een gesprek (communicatie op inhoudelijk en relationeel niveau)
  • Je wilt graag leren welke technieken je het beste kunt inzetten bij een specifiek gespreksdoel (slecht nieuws brengen, confronteren, een voorstel doen, feedback of kritiek geven etc.)
  • Je wilt voorkomen dat een gesprek ontspoort door hoog opgelopen emoties
  • Je wilt beter leren luisteren naar de ander

Deze lijst is natúúrlijk niet compleet: iedereen is immers anders. Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema gesprekstechnieken?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Investering

Vermelde prijzen zijn per persoon, inclusief cursusmateriaal. Bij de trainingen op locatie is een lunch inbegrepen.

Op locatie Online
Duur 2 dagen 4 sessies
Prijs per dag, excl. btw € 475,- € 390,-
Totaal, incl. btw € 1149,50 € 943,80

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Online

We organiseren deze training ook online. Hiervoor maken we gebruik van Webbex of Zoom. Inloggen met Skype is ook mogelijk. Op verzoek kan deze training ook met Microsoft Teams worden georganiseerd.

De training duurt 4 sessies van 3 uur, verspreid over 4 weken.

  • Tot een jaar na de training mag je gratis nóg een keer deelnemen.
  • Tegen bijbetaling van de cateringkosten mag je ook nog aan een klassikale training meedoen.

Referenties

De cursus Gesprekstechnieken is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“De afgelopen maanden zijn wij binnen FMHaaglanden overstelpt met trainingen en cursussen. Kostte mij veel moeite om weer op te laden voor deze cursus. Eenmaal aanwezig werd ik meegenomen in het enthousiasme van de trainers, waardoor het een leerzame training werd en ook deze snel voorbij vloog!” - Be­oor­de­ling: 9.0

G. v/d Kamp, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

"Inhoud is leerzaam maar door de trainer ook bruikbaar. Alleen met het lesmateriaal zou je zeker wel de kennis opdoen maar om het toe te passen heb je begeleiding nodig. Leerzame stof waar je echt iets aan hebt en erachter komt hoe je overkomt en en wilt overkomen. Onze trainer was geweldig en luisterde naar ons om onze klachten te behandelen."

- Gesprekstechnieken

"Loop je als persoon tegen dingen aan op het gebeid van communicatie ? Daarnaast, wil je jezelf daar beter in ontwikkelen, zodat je je krachtiger gaat voelen in situaties ? Dan is de training gesprekstechnieken de juiste. Je leert omgaan met situaties die lastig voor je zijn en krijgt nieuwe inzichten hoe je het beste kunt communiceren. Het heeft mijzelf veel nieuwe en goede inzichten gegeven."

- Gesprekstechnieken

“Goede training die goed passend word gemaakt bij je leerdoelen. Er hangt een ontspannen sfeer waardoor je mede door de kleine groepen snel open kan stellen!” - Be­oor­de­ling: 8.2

Silvia Vermeulen, Bartimeus - Gesprekstechnieken

“Ik heb de training gedaan op 15 en 29 maart 2012 in Den Haag. Zeer goede training met heel veel oefeningen. De lesstof was goed en begrijpbaar uitgewerkt. Het was een plezierige training. Ik heb er veel van geleerd. Tevens was de bereikbaarheid van de locatie heel erg goed. De volgende training heb ik al weer gepland staan.” - Be­oor­de­ling: 9.2

R. Landman, ECT - Gesprekstechnieken

“Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf - Gesprekstechnieken

“De training heeft een goede balans tussen theorie en praktische haalbaarheid van gestelde doelen. Belangrijk was de sfeer, waardoor de deelnemers een goede inzet toonden voor de gesprekstechnieken en prima resultaten uit elkaar wisten te halen. De cursustijd vloog dan ook om. Geslaagde training.” - Be­oor­de­ling: 7.4

A. Jager, Gemeente Kampen - Gesprekstechnieken

“' Leerzame en interessante training, waarin je leert hoe je een gesprek kan aangaan met bv slecht nieuws gesprek.'” - Be­oor­de­ling: 8.2

H.J. Kroon. DZB Leiden - Gesprekstechnieken

“De training was goed en afwisselend opgebouwd. De afwisseling van theorie met praktische, realistische oefeningen was zo goed op elkaar afgestemd dat er geen saaie momenten plaatsvonden en het constant boeiend bleef. De training werd gegeven door een professionele kundige docent die toch niet belerend was en zichzelf ook kwetsbaar durfde opstellen, zonder de leiding te verliezen. Zij gaf zeer opbouwende kritiek waardoor de motivatie goed bleef. Erg goed is het gebruik van audio ondersteuning, modellen en spelsituaties. Al met al is de training erg goed om je bewust te worden van wat je precies doet in gesprekken en wat je hierin zou kunnen ontwikkelen of veranderen. Je wordt je snel bewust van je sterke en zwakke punten.” - Be­oor­de­ling: 8.4

L. Buitenhuis - Gesprekstechnieken

“In korte tijd krijg je een goed beeld van wat je zelf prima kunt toepassen in gesprekken met bewoners of instanties. De trainer wordt op een "speelse" manier gebracht en blijft boeiend. Werken met acteur(s) geeft een nog beter inzicht.” - Be­oor­de­ling: 8.8

L. Stokroos, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie” - Be­oor­de­ling: 7.9

Marco Schmidt, DZB Leiden - Gesprekstechnieken

“De Roos van Leary, heel erg nuttig! Als je dat begrijpt, is communiceren een stuk makkelijker.” - Be­oor­de­ling: 9.2

S.J.G. Bieman, Gemeente Alkmaar - Gesprekstechnieken

“Kwaliteit van de training was uitstekend, met veel aandacht voor je eigen leerdoelstellingen. De trainster is bijzonder deskundig. Door de vele praktische oefeningen en directe feedback aan de hand van video-opnames, heb ik in twee dagen tijd veel geleerd. Een aanrader voor iedereen die zijn gesprektechnieken wil verbeteren.” - Be­oor­de­ling: 9.0

P. Gerits, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud - Gesprekstechnieken

“Een nuttige training waarbij de enthousiaste en deskundige trainer de theorie en praktijk goed weet te combineren.” - Be­oor­de­ling: 8.5

L.P. Hofstra, Universiteit Utrecht - Gesprekstechnieken

“Erg leuke training, zeer leerzaam. Ik had een geluk om in een leuke groep te komen, dat scheelt wel.” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. Lammertink, Vestia - Gesprekstechnieken

“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. Schipper, Intermaris - Gesprekstechnieken

“Maatwerktraining gericht op het geven van praktisch toepasbare handvatten voor verscheidene communicatievraagstukken.” - Be­oor­de­ling: 7.6

L. van Waardenburg, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Interessant om stil te staan bij situaties op het werk en te reflecteren over je gedrag en functioneren in een professionele omgeving.” - Be­oor­de­ling: 7.6

A.G. Weisz, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum - Gesprekstechnieken

“Het is een leerzame training. De informatie die je krijgt past bij jou als persoon. Tijdens de les wordt dat nog aangescherpt naar wat jij nodig hebt. Na de training wordt je bewuster van waar je mee bezig bent en van datgene wat wordt gezegd tijdens een gesprek.” - Be­oor­de­ling: 8.4

A. Kool, Luba Personele Diensten - Gesprekstechnieken

“Ik vond de training er goed en vooral nuttig en leerzaam. Ondanks dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en niet mijzelf ben heb ik er toch veel van opgestoken. Men kijkt meestal tegen rollenspellen op, maar als je eenmaal over de 'angst' heen bent, is het erg leuk en leerzaam om een rollenspel te doen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. Mulder, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.” - Be­oor­de­ling: 8.0

I. van den Berg, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Erik Beckers, GEA Bakel - Gesprekstechnieken

“De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze cursus ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.” - Be­oor­de­ling: 8.6

I. van Riet, FM Haaglanden - Gesprekstechnieken

“Training op maat, passend bij jouw leerdoelen!” - Be­oor­de­ling: 8.0

D. Hanemaaijer, Regenboogschool - Gesprekstechnieken

“Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.” - Be­oor­de­ling: 8.6

R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden - Gesprekstechnieken

“De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.” - Be­oor­de­ling: 8.6

H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland - Gesprekstechnieken

“Een leuke en vooral educatieve training die jou helpt met het verbeteren van jouw communicatie. Het bewust maken van wat je zegt en het (op de juiste manier) verwerken van de communicatie die jij ontvangt. Absoluut een aanrader voor iedereen die zichzelf wilt ontwikkelen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

J. Klaver, UwHuisveilig Advies B.V. - Gesprekstechnieken

“Erg leerzaam, veel kunnen leren waar ik in de praktijk direct mee kan oefenen en mij eigen kan maken. Er was veel afwisselend lesmateriaal. Ook het naslag werk, het boek en de map met info is fijn om nog eens in terug te kijken. Mijn leerdoelen zijn goed aan bod gekomen in de training, waardoor ik veel aan de training heb gehad. De training was afwisselend, waardoor ik de aandacht er goed bij kon houden en me actief heb kunnen inzetten. Iedereen voelde zich veilig genoeg om te durven leren.” - Be­oor­de­ling: 9.2

R. van Cauteren, UwHuisVeilig Advies B.V. - Gesprekstechnieken

“Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Wismans, Hendrik Pierson College - Gesprekstechnieken

“Zeer professionele organisatie en top trainers met goede ervaring en uitleg.” - Be­oor­de­ling: 9.4

D. Dekker, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Dit was een training die je bij blijft. Na een stuk theorie ga je als deelnemer direct de praktijk in door aan de slag met eigen voorbeelden. Er is veel ruimte voor het krijgen en geven van feedback en de trainer zorgt ervoor dat dit op een respectvolle en veilige manier gebeurt. Een goede basis voor iedereen die zijn sterke en minder sterke kanten wil verkennen op het gebied van gespreksvaardigheden!” - Be­oor­de­ling: 8.6

D.M.B. Metaal, St. Lijn1 Haaglanden - Gesprekstechnieken

“Professioneel en klantgericht!” - Be­oor­de­ling: 8.2

A. de Zwart, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

"Een aanrader voor iedereen."

- Gesprekstechnieken

“Zeer praktische, op de deelnemers aangepaste training: goede trainer, kleine groep, goede sfeer. Goed kunnen communiceren is iets wat iedere dag, in ieder contact van belang is. Heel fijn dus om daar eens twee dagen echt de tijd voor te nemen onder professionele begeleiding.” - Be­oor­de­ling: 8.4

A. Flipse - Gesprekstechnieken

“Training was gericht op de praktijk dit maakte de training erg goed. Verder was alles goed geregeld en kan ik deze training zeker aanraden!” - Be­oor­de­ling: 8.8

Ruud Tummers, T-Mobile Netherlands B.V. - Gesprekstechnieken

"Professionaliteit van cursusleider (Roeli), aandacht voor persoonlijke leerdoelen en verbinding binnen cursisten heeft ervoor gezorgd dat de training gesprekstechnieken als zeer positief zijn ervaren."

- Gesprekstechnieken

“Vanuit een algemeen oogpunt is in deze training een uitstekende koppeling gelegd met de specifieke taken waarvoor wij deze cursus wilden volgen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten - Gesprekstechnieken

“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Met veel plezier deze training gevolgd. De trainer had zich goed voorbereid door vooraf te bellen en goed door te vragen naar mijn persoonlijke leerdoelen. Die waren vervolgens op maat in het programma opgenomen. Veel geleerd en goed verzorgd cursusmateriaal gekregen. Echt een aanrader!” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. van der Burght, Gemeente Arnhem - Gesprekstechnieken

“Zeer leerzaam!” - Be­oor­de­ling: 8.4

Christel Ockhuijsen, Eyescan oogzorgkliniek Visie - Gesprekstechnieken

“De leerstof werd op een deskundige manier afgewisseld met praktijkoefeningen. De trainer brengt de leerstof op een professionele en enthousiaste wijze op de deelnemers over. Door het kleine aantal deelnemers kwam iedereen uitgebreid aan bod. Een training die aan te raden is.” - Be­oor­de­ling: 8.4

J. Roosenboom, Ministerie van Economische Zaken (EZ) - Gesprekstechnieken

“Goede indruk van de training. Het is een training met voldoende praktische oefeningen.” - Be­oor­de­ling: 7.8

L. de Heer, UNET - Gesprekstechnieken

“Het is een training die op maat gesneden is en zeer toepasbaar op de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.4

D. Kolstee, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.” - Be­oor­de­ling: 9.8

G. de Boer, ORETC - Gesprekstechnieken

“Het oefenen van de groepsgesprekken geeft goed inzicht in wat werkt en wat praktische valkuilen zijn.” - Be­oor­de­ling: 8.8

D. van Haard, Gemeente Arnhem - Gesprekstechnieken

“De cursus was praktijkgericht en sloot naadloos aan op de wensen en input van de deelnemers. De cursusleider voelde aan wat er nodig was en vulde de cursus ook gevarieerd in met (kort stuk) theorie, praktijktoepassingen en rollenspel. Ik zou deze cursus zeker aanraden!” - Be­oor­de­ling: 9.0

Adriana de Bruine, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder - Gesprekstechnieken

“Onlangs bij LearnIT de training gesprekstechnieken gevolgd. Inhoud van deze training was heel leerzaam en interessant. Bovendien gedoceerd door een prima docente! Veel van geleerd. Voor deze training is LearnIT zeker aan te raden!” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Broekhuijsen, Wigo4it - Gesprekstechnieken

“De training is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de trainer. Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De trainer geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van deelnemers wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd.” - Be­oor­de­ling: 8.4

G.T. Huitema, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Gesprekstechnieken

“Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort - Gesprekstechnieken

“Je leert op een hele leuke ontspannen manier om te gaan met gespreksvormen. Er wordt behoorlijk veel geoefend met de vele soorten gesprekken die er zijn. Omdat de oefeningen gefilmd worden, krijg je een goed beeld van wat er goed gaat en wat er minder goed gaat wanneer het later weer in beeld gebracht wordt.” - Be­oor­de­ling: 7.6

C. Koorevaar, Du Pont de Nemours - Gesprekstechnieken