Transformeer weerstand in engagement! Leer motiverende gespreksvoering om effectief te communiceren en positieve verandering te stimuleren, zelfs in de meest uitdagende situaties.

  • Leer dé manier waarop je iedere weerstand kan verlagen!
  • Word een betere gesprekspartner!
  • Krijg mensen van een 'nee' naar een 'ja'!
  • Herken weerstand van jezelf en anderen!
  • Word bewuster van de redenen voor weerstand!

Eerste startgaranties

1 dag

Zwolle di 27 januari 2026
Meer data Scroll naar beneden voor meer data
€625,-

Gesprekken voeren met mensen die iets niet willen is soms lastig. Een discussie met iemand in de weerstand: ga er maar aan staan. Je hebt het beste met de persoon voor, maar het lukt lang niet altijd om het gesprek tot een goed einde te brengen. Laat staan de persoon tot ander gedrag aan te zetten of een andere houding te laten aannemen.

Motiverende gespreksvoering is een prachtige gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren. Sterker nog, als je deze gesprekstechniek onder de knie hebt, is geen enkele weerstand nog een probleem. Je sluit makkelijk aan op de ander en weet met weinig moeite iedereen met weerstand naar een "ja" te krijgen. Tijdens onze training ga je actief aan de slag met de theorie en praktijk van motiverende gespreksvoering, gebaseerd op het wetenschappelijke werk van Miller en Rollnick.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Wat is motiverende gespreksvoering? Waar komt het vandaan?
  • Wat is weerstand? Wat is ambivalentie? Hoe ga je daar slim mee om?
  • Vier belangrijke stappen tijdens een gesprek: hoe kom je van nee naar ja?
  • Het opwekken van ja-taal (ook wel: verandertaal)
  • Succesvol afronden

Resultaten

  • Je hebt een manier geleerd waarmee je iedere weerstand kunt verlagen
  • Je wordt een betere gesprekspartner
  • Je beseft een stuk beter wat er achter je eigen weerstand zit
  • In plaats van opzien tegen weerstand kun je er naar uitzien: je weet hoe je de ander naar "ja-taal" krijgt
  • Je krijgt mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen
  • (Lastige) collega's, familie, vrienden, wie dan ook: jullie relatie blijft overeind in geval van weerstand

Doelgroep

De training is bij uitstek geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren. Dat kan als coach, hulpverlener, trainer, leidinggevende, adviseur of gewoon als collega.Waar wil jíj aandacht aan besteden binnen het thema motiverende gespreksvoering?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.

Incompany

Wil je deze training organiseren voor een hele groep of meerdere groepen? Dit kan voordelig zijn. We kunnen bijvoorbeeld de inhoud geheel op jouw organisatie afstemmen en een hele groep trainen is bovendien voordeliger.

Gaat het om grote aantallen of een complete academy? Daar komt veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan planning en communicatie, het inventariseren en afstemmen van de doelen en inhoud van de training. Of aan niveauverschillen, feedback mechanismen en borging. Gelukkig heeft Learnit een rijke ervaring op dit gebied (meer dan 25 jaar) en we helpen je graag bij dit proces.

Vraag hier een offerte aan

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 27 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

vr 18 september 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 2 juni 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Beschikbare data

Wanneer wil jij starten?

di 27 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

di 3 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

vr 18 september 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 2 juni 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW
Toon alle startdata

 

Locatie
Datum
Startgarantie
Reset filters

1 trainingsdag

Startgarantie

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

Amsterdam

di 27 januari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

wo 15 april 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 15 juni 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

do 13 augustus 2026

Amsterdam
€ 625,- excl. BTW

Rotterdam

di 27 januari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

ma 20 april 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

di 18 augustus 2026

Rotterdam
€ 625,- excl. BTW

Eindhoven

di 3 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

wo 18 februari 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

vr 19 juni 2026

Eindhoven
€ 625,- excl. BTW

Utrecht

di 3 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 16 februari 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

vr 20 maart 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

ma 20 juli 2026

Utrecht
€ 625,- excl. BTW

Den Haag

di 10 februari 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

wo 20 mei 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

vr 18 september 2026

Den Haag
€ 625,- excl. BTW

Online

vr 20 maart 2026

Online
€ 625,- excl. BTW

Zwolle

di 27 januari 2026

Zwolle
Startgarantie
€ 625,- excl. BTW

di 10 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 20 februari 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

di 2 juni 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

vr 21 augustus 2026

Zwolle
€ 625,- excl. BTW

Arnhem

di 10 februari 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

di 21 april 2026

Arnhem
€ 625,- excl. BTW

Groningen

di 10 februari 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

ma 22 juni 2026

Groningen
€ 625,- excl. BTW

Geen geschikte startdatum? Stuur ons een datumverzoek. Dan bekijken we samen hoe we toch aan jouw trainingsvraag kunnen voldoen.

Reviews

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus Motiverende gespreksvoering reviews - Gemiddeld cijfer 8.5

  • "Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”

    B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.2
  • "Een leerzame en dynamische training op maat."

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Veel geleerd en nieuwe inzichten gekregen, de afwisseling van informatie ontvangen en daarna kunnen oefenen binnen de groep en informatie verwerken was heel fijn.”

    L. Peters - Nomilk2day Engineering- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 8.2
  • “Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”

    C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 10.0
  • “Het is een leerzame training die je op het werk maar ook vast in jouw privéleven kan gebruiken. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en geoefend. Je krijgt ook nog een mooi boek mee waar nog meer handige tips en interessante dingen in staan.”

    R. Toftdal - Westfriesland Academie- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.0
  • “De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.”

    H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Zeer waardevolle en inspirerende training – aanrader! Ik heb onlangs deelgenomen aan de training Gesprekstechnieken en ik ben ontzettend enthousiast over de inhoud, opzet en begeleiding. De training was goed gestructureerd, praktijkgericht en zat vol met inzichten die ik direct in mijn werk kon toepassen. Wat ik vooral sterk vond, was de manier waarop de trainer theorie en praktijk combineerde, met veel ruimte voor interactie, reflectie en eigen inbreng. Daarnaast was de sfeer erg prettig en motiverend, wat het leerproces alleen maar ten goede kwam. Ik zou deze training zeker aanbevelen aan iedereen die zich wil verdiepen in communicatie en op zoek is naar praktische handvatten én nieuwe inspiratie. Kortom: een investering in jezelf die absoluut de moeite waard is!”

    L. Goysy - Nederlandse Publieke Omroep- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 10.0
  • “Inspirerende en deskundige traine. De training was goed afgestemd op onze specifieke vraag, vanuit hun expertise. De trainer had zich verdiept in ons werkveld, dat was prettig.”

    S. Rump, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 9.2
  • “Erg leerzame training. De trainer is professioneel en neemt de tijd voor je.”

    B. Pennings - De Volksbank- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 9.2
  • “Goede indruk van Trainer en organisatie. Tijdens de training krijg je goede tips mee om toe te passen in de praktijk.”

    Friso Bakker, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.3
  • “Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.”

    I. van den Berg, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Sloot heel mooi aan op onze praktijk. De trainer heeft ons echt handvaten gegeven om mee aan de slag te gaan. Tips voor de trainer? Niets meer aan doen! Het was de beste training iin tijden. Ze was betrokken en deskundig. Had een goed gevoel voor de sfeer. Gaf waar nodig antwoord op detailniveau, maar vertaalde het vervolgens direct naar de grote denklijnen.”

    E. Coumans, Raad voor Rechtsbijstand- Functionerings- en ontwikkelgesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • “Het is een leerzame training. De informatie die je krijgt past bij jou als persoon. Tijdens de les wordt dat nog aangescherpt naar wat jij nodig hebt. Na de training wordt je bewuster van waar je mee bezig bent en van datgene wat wordt gezegd tijdens een gesprek.”

    A. Kool, Luba Personele Diensten- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Leuke, interessante training! Op een leuke locatie in Utrecht centrum, waarbij lunch en ruimte goed geregeld is. Goede docent die inspeelt op ieders behoefte en leermomenten. Heb een goede opfriscursus gehad met enkele handige tips en tricks die ik zeker mee neem in de gesprekken die ik vanaf nu ga voeren!”

    J. Bastiaans, SchaalX B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 8.8
  • “Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.”

    A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Met deze training ben je beter in staat om persoonlijke en bedrijfsmatige doelen op een professionele en menselijke manier toe te passen.”

    A. Keuken - DEPOT Software- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 10.0
  • “Een must voor een effectief competentiegericht interview!”

    E. van Herwijnen, Viroclinics- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 8.9
  • “Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!”

    S. Kip, Bosch Scharnieren- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.2
  • “Dit webinair geeft in korte tijd een paar belangrijke handvatten in het kader van gesprekstechnieken die vervolgens in heel veel verschillende situatie gebruikt kunnen worden. Het wordt op een duidelijke manier gedaan met grote kennis van zaken.”

    C. van de Bilt- Gratis webinar Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • "Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

    - Motiverende gespreksvoering
  • “Zeer handig als met je mensen werkt.”

    N. Hmimou - Gemeente Amsterdam- Gesprekken voeren basis
    Beoordeling 7.8
  • “Nuttige training bij een organisatie waar zowel materiaal als trainerruim voldoende scoren!”

    P. Stuifzand, Squiby Foods B.V.- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.2
  • “De training is absoluut aan te raden. Van te voren kun je jouw leerdoelen doorgeven tijdens kort telefonisch contact met de trainer. Al jouw doelen worden vervolgens behandeld. De trainer geeft op een hele leuke manier les, structuur zonder dat het op een bepaalde manier teveel wordt opgelegd. Inbreng van deelnemers wordt zeer gewaardeerd. Presenteren voor de camera lijkt in eerste instantie eng, maar het is erg leerzaam en uiteindelijk ook heel leuk. Naast zeer leerzaam en goed toepasbaar, heb ik de dagen ook heel gezellig gevonden. Jammer dat het voorbij is. Gelukkig heb ik mijn lesmateriaal met aantekeningen nog en zitten de belangrijke zaken nog goed in mijn hoofd.”

    G.T. Huitema, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK)- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • “Ik vond de training er goed en vooral nuttig en leerzaam. Ondanks dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en niet mijzelf ben heb ik er toch veel van opgestoken. Men kijkt meestal tegen rollenspellen op, maar als je eenmaal over de 'angst' heen bent, is het erg leuk en leerzaam om een rollenspel te doen.”

    M. Mulder, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “De training was praktijkgericht waardoor je het geleerde direct in de praktijn kon uitproberen. Terugkoppeling de tweede dag was ook zeer prettig.”

    C. Cazier, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Ik heb de training gedaan op 15 en 29 maart 2012 in Den Haag. Zeer goede training met heel veel oefeningen. De lesstof was goed en begrijpbaar uitgewerkt. Het was een plezierige training. Ik heb er veel van geleerd. Tevens was de bereikbaarheid van de locatie heel erg goed. De volgende training heb ik al weer gepland staan.”

    R. Landman, ECT- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • “Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.”

    Erik Beckers, GEA Bakel- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Maatwerktraining gericht op het geven van praktisch toepasbare handvatten voor verscheidene communicatievraagstukken.”

    L. van Waardenburg, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.6
  • "Ik ben zeer tevreden over de training. Het heeft mij veel inzicht gegeven in gespreksvaardigheden en het uitvoeren ervan. Ik kan dit toepassen in de praktijk. Een echte aanrader dus!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Onlangs bij LearnIT de training gesprekstechnieken gevolgd. Inhoud van deze training was heel leerzaam en interessant. Bovendien gedoceerd door een prima docente! Veel van geleerd. Voor deze training is LearnIT zeker aan te raden!”

    M. Broekhuijsen, Wigo4it- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Training op maat, passend bij jouw leerdoelen!”

    D. Hanemaaijer, Regenboogschool- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Zeer praktische, op de deelnemers aangepaste training: goede trainer, kleine groep, goede sfeer. Goed kunnen communiceren is iets wat iedere dag, in ieder contact van belang is. Heel fijn dus om daar eens twee dagen echt de tijd voor te nemen onder professionele begeleiding.”

    A. Flipse- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.4
  • "Een aanrader voor iedereen."

    - Gesprekstechnieken
  • “Een leuke en vooral educatieve training die jou helpt met het verbeteren van jouw communicatie. Het bewust maken van wat je zegt en het (op de juiste manier) verwerken van de communicatie die jij ontvangt. Absoluut een aanrader voor iedereen die zichzelf wilt ontwikkelen.”

    J. Klaver, UwHuisveilig Advies B.V.- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.”

    R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.”

    G. de Boer, ORETC- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.8
  • “Inhoud is perfect op de doelgroepafgestemd. Prettige training, veel geleerd. Bedankt!”

    K. Kokke, Protempo- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.4
  • “Altijd fijn om jezelf te scherpen. Patroontjes en maniertjes bouw je snel op. Even langs de meetlat maakt je weer bewust van waar het eigenlijk ook al weer om gaat in de gesprekken die je voert met de medewerkers.”

    P. van Lunteren - Platform 31- HR-gesprekken voeren
    Beoordeling 8.4
  • "Leuke en praktisch ingestoken training, precies op maat. Het oefenen van gesprekken was erg zinvol. De prettige, betrokken trainer zorgde voor een persoonlijke sfeer, waardoor alle deelnemers zich vrij voelden om actief mee te doen en vragen te stellen. Verder zijn er genoeg tips en trucs aan bod gekomen die we meteen kunnen toepassen. Kortom, een leuke en leerzame dag!"

    - Gesprekstechnieken
  • “Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!”

    E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • “Super prive training gehad, veel nieuwe inzichten gekregen. Eindelijk structuur in mijn gesprekken en toch het gevoel dat het niet een kunstje worrdt, maar een goed zakelijk sollicitatie gesprek.”

    H. Loos, ABN Amro Bank- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 9.2
  • “Prima training die niet alleen je persoonlijke vaardigheden vergroten, maar ook de teamgeest van jou en je collega's onderling.”

    J. Beijersbergen, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “Inhoud van de training goed toepasbaar in de praktijk”

    C. Brandsen-Nicolai - Vattenval N.V.- Motiverende gespreksvoering
    Beoordeling 10.0
  • "I like this kind of trainings, so I consider it should be done more often"

    - Plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • “Inspirerende en deskundige traine. De training was goed afgestemd op onze specifieke vraag, vanuit hun expertise. De trainer had zich verdiept in ons werkveld, dat was prettig.”

    S. Rump, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 9.2
  • “Mijn ervaring is heel positief, de leerstof wordt op een speelse manier gebracht , zodat je dit makkelijk opneemt. Je kunt dit dan op een vlotte wijze in je eigen situatie toepassen. Ik heb er zeker goede dingen aan overgehouden.”

    E. Lammertink, Vestia- Gesprekstechnieken (vervolgtraining)
    Beoordeling 7.4
  • “Hele fijne praktische training, waarin veel ruimte was om onze eigen casus te kunnen oefenen. Saar luisterde heel goed, heeft een open houding, gaf hele goede feedback en waardevolle tips waarmee we direct aan de slag konden. Creeerde ook een fijne open sfeer. Top! Gebruik van video's ook heel waardevol.”

    Marion Bekebrede, Cygnific B.V.- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “Zeer professioneel en praktijkgericht. Maatwerk sluit aan op je dagelijkse werkzaamheden.”

    B. Görlitz, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.6
  • “Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie”

    Marco Schmidt, DZB Leiden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.9

Learnit reviews

Bekijk alle trainingen

Veelgestelde vragen

Motiverende gespreksvoering is een gesprekstechniek om weerstand te verminderen, motivatie voor verandering te vergroten en om de relatie bij weerstand tussen twee personen te verbeteren.

Je leert een manier om iedere weerstand te kunnen verlagen, wordt een betere gesprekspartner, beseft beter wat er achter je eigen weerstand zit en leert hoe je mensen die niet willen makkelijker naar mensen die wel willen krijgt.

De training is geschikt voor mensen die werken met cliënten (zorg), klanten (commercie), kinderen (onderwijs) en voor alle andere mensen die in hun werk gesprekken voeren.

De trainer inventariseert jouw persoonlijke leerdoelen via een telefonisch intakegesprek. De veiligheid van de trainingssfeer is belangrijk en er wordt geloofd in het doen en ervaren in plaats van alleen vertellen over de inhoud van de training. De maximale groepsgrootte voor de training is acht deelnemers.

Ja, na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.