Verdiep je in de methoden van Persoonlijke Ontwikkelingsplannen en de uitvoering ervan met de training POP-gesprekken! Ideaal voor leidinggevenden en coaches.

  • Kleine groepen
  • Ervaren docent
  • Online mogelijk
  • Praktische training

Steeds meer organisaties investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun werknemers. Met vaak goede resultaten voor beide partijen: de werknemer voelt zich gewaardeerd en uitgedaagd en de werkgever heeft vaardige mensen in huis die zich betrokken voelen bij de organisatie. Om deze persoonlijke ontwikkeling van het personeel in goede banen te leiden, is een heldere aanpak onmisbaar. Een beproefde methode is het POP - het Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Het Persoonlijk Ontwikkelingsplan stimuleert werknemer en werkgever aan de hand van een zorgvuldig opgezet protocol te investeren in het vergaren van kennis die betrekking heeft op het werk. Maar hoe geef je nu vorm aan zo'n protocol en hoe zorg je ervoor dat de uitvoering ervan naar wens verloopt? De training POP-gesprekken van Learnit Training bied je hierbij een steun in de rug. In de training komen alle stappen aan bod die deel uitmaken van een gedegen ontwikkelingsplan. Van het opstellen van het 'contract' en de tussentijdse gespreksvoering, tot aan de praktische uitvoering en het evalueren van het uiteindelijke resultaat.

Onderwerpen

  • Hoe ziet een goed POP-contract eruit?
  • Gesprekstechnieken
  • Inzicht krijgen in het functioneren van de werknemer (360°-feedbackmodel)
  • Omgaan met weerstanden
  • Het waarborgen van afspraken
  • Verschillende werkvormen
  • Van aanvang tot afsluiting: het POP-gesprek
  • Evaluatietechnieken

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor managers, leidinggevenden en iedereen die op een andere manier een coachende rol vervult.

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist; de stof is met name geschikt voor beginnende managers en leidinggevenden. De inhoud kan, afhankelijk van de wensen en ervaring van cursisten, wat verschillen per cursus. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de cursisten geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van de cursus bepaald.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

De beste training voor jou

Bij Learnit vind je altijd een training waarmee je verder komt. Van (technische) IT skills tot communicatie of persoonlijk leiderschap. Daarbij kan je kiezen uit de trainingsvorm die jij het prettigst vindt: een klassikale training, een maatwerktraining bij jou op kantoor, een online cursus of een e-learning. Wij hebben voor iedereen de juiste training en trainingsvorm. Want leren op de manier die het best bij jou past, zorgt voor de beste resultaten.

Waarom kiezen voor een training bij Learnit?

  • Altijd en overal persoonlijk

    Persoonlijke aandacht en een prettige sfeer. Of je nou een cursus volgt bij ons, op kantoor of op je pc, wij zorgen dat je je genoeg thuisvoelt om je grenzen te verleggen.

  • Gewoon doen!

    Nieuwe mogelijkheden ontstaan als je in beweging komt. Scherp blijft. Steeds nieuwe stappen zet. Wij stimuleren je om de stap te wagen en er echt voor te gaan.

  • Groeien door kennis en inspiratie

    Ontdek iets nieuws. Versterk je kwaliteiten. En kies je eigen weg. Wij helpen je groeien met trainingen en leervormen die echt bij jou passen.

  • Skills voor de toekomst

    We denken altijd in mogelijkheden en win-win. En we werken elke dag aan nieuwe oplossingen voor morgen. Door opleidingen te bieden waarmee jij goed voorbereid bent op de toekomst.

  • Samen werken aan kwaliteit

    Aan loze beloftes doen wij niet. Maar wel aan kwaliteit, kennis en ervaring. Een breed cursusaanbod mogelijk gemaakt door onze geïnspireerde medewerkers en trainers.

  • Begrijpen en begrepen worden

    We luisteren naar wat er bij jou leeft. Waar jij behoefte aan hebt. Want daar begint onze oplossing, ons maatwerk. Elkaar goed begrijpen en helder communiceren, daar geloven wij in.

Bekijk meer over Learnit

Samen verder komen

Een training volgen bij Learnit betekent samen leren. Samen met jouw ervaren trainer, samen met je cursusgroep of samen met je collega’s. En of je de training nou thuis, op jouw kantoor of op één van onze trainingslocaties volgt, wij zijn altijd bereikbaar om je te helpen. Onze kennis met jou te delen op zo’n manier dat jij er echt wat aan hebt. Samen verder komen door persoonlijke aandacht en elkaar goed begrijpen; daar geloven wij in.

Direct toepassen in je werk

Theorie uit een boekje leren waar je vervolgens weinig mee kan in je werk? Niet bij Learnit! Welke training je ook volgt bij ons, je kan er direct mee aan de slag op je werkplek. Door jouw unieke leerdoelen die je aan het begin van de training samen met de trainer bepaalt. Door de afwisseling van theorie en (interactieve) praktijkopdrachten. En door de uitdagingen waar jij tegenaan loopt in je dagelijks werk mee te nemen naar de training.

Referenties

Wat anderen zeggen over deze training

Cursus POP-gesprekken referenties - Gemiddeld cijfer 8.5

  • “Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.”

    Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.3
  • “Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”

    M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.0
  • “Een compacte, maar toch ook volledige cursus!”

    S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.1
  • “Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.”

    D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost- POP-gesprekken
    Beoordeling 9.0
  • “Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.”

    S. Ham, Ready For Change B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.6
  • “De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!”

    L. Gelauff, MTEE- POP-gesprekken
    Beoordeling 7.9
  • “Een zeer interessante, leerzame en ook leuke training waar iedereen wat aan heeft. Daarnaast voldeed ook de trainer aan al mijn verwachtingen en wist ze de stof helder, duidelijk, interactief en op leuke, leerzame manier over te brengen. Een absolute aanrader voor iedereen die beter wil leren communiceren.”

    Ronald Jacobs, Medicamus Facilitair B.V.- Gesprekstechnieken
  • “Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.”

    J. Venhorst, PCI groep- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.”

    Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.3
  • “Prima training, goede combinatie van theorie en praktijk met leerzame praktijkopdrachten. De trainer deed het erg leuk.”

    N. Lagerberg, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • “De training werving en selectie is echt een aanrader. Je leert om via de STAR methode veel meer informatie uit je sollicitant te krijgen die hij normaal niet zou geven omdat sollicitanten vaak antwoord geven op standaard vragen die je ook graag wil horen. De kunst is om hem situaties voor te leggen en daarop door te vragen waardoor je een veel beter eerlijker beeld van je sollicitant krijgt. Geweldige tips en trucs.”

    I. van Otterdijk, Koat B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 10.0
  • “Leuke, interessante training! Op een leuke locatie in Utrecht centrum, waarbij lunch en ruimte goed geregeld is. Goede docent die inspeelt op ieders behoefte en leermomenten. Heb een goede opfriscursus gehad met enkele handige tips en tricks die ik zeker mee neem in de gesprekken die ik vanaf nu ga voeren!”

    J. Bastiaans, SchaalX B.V.- Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen
    Beoordeling 8.8
  • “Prima training, goede combinatie van theorie en praktijk met leerzame praktijkopdrachten. De trainer deed het erg leuk.”

    N. Lagerberg, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • “Ik heb de training als waardevol ervaren en heb binnen dit onderwerp kunnen werken aan persoonlijke leerdoelen. Het was fijn om hier van begin tot eind mee bezig te zijn. Ook de trainer was hier erg scherp op en kon mooi theorie en praktijk met elkaar koppelen. Het oefenen met de training actrice was erg waardevol door de informatie uit de training om te zetten in een gesprek en direct tips een feedback te krijgen vanuit de groep.”

    W. Sedney - Stichting Jados- Confronterende gesprekken voeren
    Beoordeling 8.2
  • “Onlangs bij LearnIT de training gesprekstechnieken gevolgd. Inhoud van deze training was heel leerzaam en interessant. Bovendien gedoceerd door een prima docente! Veel van geleerd. Voor deze training is LearnIT zeker aan te raden!”

    M. Broekhuijsen, Wigo4it- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • "Het is een op de praktijk toepasbare cursus, waarvan je veel opsteekt op het gebied van communicatie. Je krijgt een nieuwe blik op je eigen rol daarin."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Leuke trainer. Rollenspellen waren erg leerzaam.”

    N. Aghris, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • “Dit webinair geeft in korte tijd een paar belangrijke handvatten in het kader van gesprekstechnieken die vervolgens in heel veel verschillende situatie gebruikt kunnen worden. Het wordt op een duidelijke manier gedaan met grote kennis van zaken.”

    C. van de Bilt- Gratis webinar Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.0
  • “Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!”

    J. Wismans, Hendrik Pierson College- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie”

    Marco Schmidt, DZB Leiden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.9
  • “De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze cursus ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.”

    I. van Riet, FM Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “De inhoud was zeer goed en goed toegespeeld op ons bedrijf. De trainer was zeer kundig en kon vele herkenbare voorbeelden noemen. Ook het intakegesprek vooraf was fijn.”

    H. Korten, Hoopman Machines B.V.- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.4
  • “Een to the point training waarbij heel goed aansluitiing werd gemaakt bij de verschillen tussen de deelnemers wat betreft het voeren van gesprekken. Elke deelnemer haalde zijn eigen inzichten en leerdoelen, waarbij het delen van de inzichten ook interssant bleken voor een ieder. Een sterk punt vond ik het gebruik van modellen, waarbij de deelnemers werd gevraagd de inhoud te leveren. Dit werkte veel beter dan het presenteren van een model met de vaak abstracte begrippen, die daarna moeten beklijven en dan vervolgens in een oefening in de praktijk moeten worden gebracht/vertaald.”

    R. Stap, Hoogheemraadschap van Rijnland- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.0
  • “Waardevolle handvatten die praktisch toepasbaar zijn!”

    J. Hartmann- Gratis webinar Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • “Inspirerende en deskundige traine. De training was goed afgestemd op onze specifieke vraag, vanuit hun expertise. De trainer had zich verdiept in ons werkveld, dat was prettig.”

    S. Rump, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 9.2
  • “Leerzaam, interessant.”

    J. van Oosten, Zorg en Zekerheid- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • “De training was heel goed te doen. In twee dagen zijn heel veel items aan bod gekomen, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van de groep. Doordat er sprake was van een kleine groep kwam iedereen heel goed aan bod. Superenthousiaste, inspirerende en ook heel veelzijdige trainer. Goede mix tussen theorie en oefeningen. Ze kan goed uitleggen en maakt goed gebruik van aansprekende voorbeelden. Alle beschikbare mogelijkheden werden ingezet (de kamer was volgehangen met sheets). Ze is handig met video en gebruikt dit op overtuigende wijze om de deelnemers een spiegel voor te houden.”

    K. van Wieren- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • "Loop je als persoon tegen dingen aan op het gebeid van communicatie ? Daarnaast, wil je jezelf daar beter in ontwikkelen, zodat je je krachtiger gaat voelen in situaties ? Dan is de training gesprekstechnieken de juiste. Je leert omgaan met situaties die lastig voor je zijn en krijgt nieuwe inzichten hoe je het beste kunt communiceren. Het heeft mijzelf veel nieuwe en goede inzichten gegeven."

    - Gesprekstechnieken
  • “Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.”

    R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.6
  • "I like this kind of trainings, so I consider it should be done more often"

    - Plannings-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • “De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.”

    J. Schuurman, FM Laaglanden- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.1
  • “Gewoon een keer deze training volgen, altijd nuttig.”

    Frank Medendorp, Wijkracht- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 8.0
  • “Erg prettige webinar die goede tips geeft in gesprekstechnieken. Voor mij ook ideaal omdat ik het op een eigen gewenst tijdstip kon bekijken.”

    H. van Hout, Fontys Hogeschool van de Kunsten- Gratis webinar Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.4
  • “De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.”

    K. Schipper, Intermaris- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 9.2
  • “De training behandelt een uitgebreide hoeveelheid theorie zonder dat het saai wordt! Praktische voorbeelden en ervaringen van anderen dagen je uit om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Na het volgen van deze training ben je een beter uitgeruste en meer bewuste gesprekspartner en zijn je adviesvaardigheden weer up to date.”

    I. van Riet, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden- Advies- en gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.8
  • “De tips en trucs die je krijgt met deze training zijn zeer toepasbaar op de dagelijkse gang van zaken. Het is goed om je op deze manier weer even op scherp te zetten.”

    S. Kortekaas, Beter:- Verzuimbegeleiding: Verzuimgesprekken voeren
    Beoordeling 7.7
  • “Professioneel en klantgericht!”

    A. de Zwart, Hoi Pippeloi- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.2
  • "Fijne training, open sfeer, sluit goed aan op de eigen leerbehoeften."

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Leuke trainer. Rollenspellen waren erg leerzaam.”

    N. Aghris, Woonstad Rotterdam- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.8
  • “Zeer actieve training die je in de praktijk goed kan gebruiken. De open houding van de trainer zorgt er voor dat er een dialoog op gang komt.”

    M. Klazes, Pactum- Selectiegesprekken met STAR
    Beoordeling 7.3
  • "Ik ben zeer tevreden over de training. Het heeft mij veel inzicht gegeven in gespreksvaardigheden en het uitvoeren ervan. Ik kan dit toepassen in de praktijk. Een echte aanrader dus!"

    - Gesprekstechnieken en beïnvloeden
  • “Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.”

    Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V.- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.3
  • “Inspirerende training met heel veel eigen inbreng zodat je het in de praktijk kunt gaan toepassen.”

    S. Suir, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.5
  • “Een training toegespitst op de praktische invulling van functionerings- en beoordelingsgesprekken. Hierbij leer je niet alleen de standaard acties, maar ook de redenen erachter. Hierdoor is het direct toepasbaar!”

    R. van Dantzig, Cam IT Solutions- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.0
  • “Levendige op de deelnemer en diens behoeften gerichte cursus met veel praktijk waardoor de dag omvliegt en je heel veel leert zonder het gevoel te hebben dat je aan het stampen ben.”

    Birgitta Blank, Stichting Het Rijnlands Lyceum, Europese School Den Haag- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 7.7
  • “Nuttige training bij een organisatie waar zowel materiaal als trainerruim voldoende scoren!”

    P. Stuifzand, Squiby Foods B.V.- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 9.2
  • “Een nuttige training waarbij de enthousiaste en deskundige trainer de theorie en praktijk goed weet te combineren.”

    L.P. Hofstra, Universiteit Utrecht- Gesprekstechnieken
    Beoordeling 8.5
  • “Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.”

    W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie- Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.”

    J. Venhorst, PCI groep- Slechtnieuwsgesprekken voeren
    Beoordeling 8.0
  • “Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.”

    M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis- POP-gesprekken
    Beoordeling 8.0

Learnit referenties

Bekijk alle trainingen