Learnit Training

Cursus POP-gesprekken

Steeds meer organisaties investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun werknemers. Met vaak goede resultaten voor beide partijen: de werknemer voelt zich gewaardeerd en uitgedaagd en de werkgever heeft vaardige mensen in huis die zich betrokken voelen bij de organisatie. Om deze persoonlijke ontwikkeling van het personeel in goede banen te leiden, is een heldere aanpak onmisbaar. Een beproefde methode is het POP - het Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Het Persoonlijk Ontwikkelingsplan stimuleert werknemer en werkgever aan de hand van een zorgvuldig opgezet protocol te investeren in het vergaren van kennis die betrekking heeft op het werk. Maar hoe geef je nu vorm aan zo'n protocol en hoe zorg je ervoor dat de uitvoering ervan naar wens verloopt? De training POP-gesprekken van Learnit Training bied je hierbij een steun in de rug. In de training komen alle stappen aan bod die deel uitmaken van een gedegen ontwikkelingsplan. Van het opstellen van het 'contract' en de tussentijdse gespreksvoering, tot aan de praktische uitvoering en het evalueren van het uiteindelijke resultaat.

Onderwerpen

  • Hoe ziet een goed POP-contract eruit?
  • Gesprekstechnieken
  • Inzicht krijgen in het functioneren van de werknemer (360°-feedbackmodel)
  • Omgaan met weerstanden
  • Het waarborgen van afspraken
  • Verschillende werkvormen
  • Van aanvang tot afsluiting: het POP-gesprek
  • Evaluatietechnieken

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor managers, leidinggevenden en iedereen die op een andere manier een coachende rol vervult.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist; de stof is met name geschikt voor beginnende managers en leidinggevenden. De inhoud kan, afhankelijk van de wensen en ervaring van cursisten, wat verschillen per cursus. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de cursisten geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van de cursus bepaald.

Investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

1 dag

Prijs per dag (excl. btw)

€ 475,-

Subtotaal

€ 475,-

btw 21%

€ 99,75

Totaal incl. btw

€ 574,75

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus POP-gesprekken is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost - POP-gesprekken

“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!” - Be­oor­de­ling: 9.1

S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag - POP-gesprekken

“Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.” - Be­oor­de­ling: 8.0

M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis - POP-gesprekken

“Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.” - Be­oor­de­ling: 8.3

Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V. - POP-gesprekken

“Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.” - Be­oor­de­ling: 8.6

S. Ham, Ready For Change B.V. - POP-gesprekken

“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!” - Be­oor­de­ling: 7.9

L. Gelauff, MTEE - POP-gesprekken

“De cursus was praktijkgericht en sloot naadloos aan op de wensen en input van de deelnemers. De cursusleider voelde aan wat er nodig was en vulde de cursus ook gevarieerd in met (kort stuk) theorie, praktijktoepassingen en rollenspel. Ik zou deze cursus zeker aanraden!” - Be­oor­de­ling: 9.0

Adriana de Bruine, Carrefour Welzijnsgroep Noordoostpolder - Gesprekstechnieken

“Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Kip, Bosch Scharnieren - Slechtnieuwsgesprekken voeren

“De training was praktijkgericht waardoor je het geleerde direct in de praktijn kon uitproberen. Terugkoppeling de tweede dag was ook zeer prettig.” - Be­oor­de­ling: 8.8

C. Cazier, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Ik vond de training er goed en vooral nuttig en leerzaam. Ondanks dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en niet mijzelf ben heb ik er toch veel van opgestoken. Men kijkt meestal tegen rollenspellen op, maar als je eenmaal over de 'angst' heen bent, is het erg leuk en leerzaam om een rollenspel te doen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. Mulder, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Een leuke training waar ik veel van heb geleerd. De STAR methode is mij dankzij de training nu duidelijk. Kortom ik heb hier veel aan gehad.” - Be­oor­de­ling: 7.7

K.P.J.H. Rutte, PWC - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Door de training krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in.” - Be­oor­de­ling: 8.8

S. Berswerda - Gesprekstechnieken

“Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Door van te voren de behoeften en wensen te analyseren was het een training 'op maat'. Uitzonderlijk capabele, professionele en ervaren trainer die de training van hoog niveau maakt. We waren onder de indruk van haar communicatieve vaardigheden en haar kwaliteiten als solliciteur. We hebben veel geleerd en kunnen nu zelf door met de meegegeven opdrachten.” - Be­oor­de­ling: 8.6

W. van Lankeren, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) - Selectiegesprekken met STAR

“De training is leuk en leerzaam, waarbij het gebruik van videoanalyse bij de rollenspellen zeker een toegevoegde waarde is. De stof was deels nieuw en deels bekend voor mij, maar desondanks was het ook voor het reeds bekende deel goed om e.e.a. weer eens op te frissen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

J. Bakker, Topa - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Interessante training: leerzaam en goede trainers.” - Be­oor­de­ling: 7.4

P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten - Gesprekstechnieken (vervolgtraining)

“Zeer praktisch toepasbare training met oefeningen en de STAR-methode wat ook zeer bruikbaar is.” - Be­oor­de­ling: 7.4

J.S.M. Peters, Delba Special CarbideP Products B.V. - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Praktijkgerichte training, waarbij het communicatieniveau een treedje hoger wordt getild!” - Be­oor­de­ling: 7.2

G. IJsseldijk, Pactum - Selectiegesprekken met STAR

“Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.” - Be­oor­de­ling: 8.0

M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis - POP-gesprekken

“Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Kip, Bosch Scharnieren - Slechtnieuwsgesprekken voeren

“Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort - Gesprekstechnieken

“Training op maat, passend bij jouw leerdoelen!” - Be­oor­de­ling: 8.0

D. Hanemaaijer, Regenboogschool - Gesprekstechnieken

“Zeer bevlogen en ervaren, gediplomeerde trainer. Waardoor het onderste uit de kan is gehaald wat betreft de training. Over het algemeen zeer professionele club en goede communicatie vooraf.” - Be­oor­de­ling: 8.0

Pieter de Leth, EBPI - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!” - Be­oor­de­ling: 9.1

S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag - POP-gesprekken

“Een organisatie die op een open en eerlijke manier zonder mensen te beschadigen een wijze van communiceren wil bijbrengen. Ik heb als heel prettig ervaren.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. van der Hilt, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Sloot heel mooi aan op onze praktijk. De trainer heeft ons echt handvaten gegeven om mee aan de slag te gaan. Tips voor de trainer? Niets meer aan doen! Het was de beste training iin tijden. Ze was betrokken en deskundig. Had een goed gevoel voor de sfeer. Gaf waar nodig antwoord op detailniveau, maar vertaalde het vervolgens direct naar de grote denklijnen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

E. Coumans, Raad voor Rechtsbijstand - Functionerings- en ontwikkelgesprekken voeren

“Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.” - Be­oor­de­ling: 9.8

G. de Boer, ORETC - Gesprekstechnieken

“Levendige op de deelnemer en diens behoeften gerichte cursus met veel praktijk waardoor de dag omvliegt en je heel veel leert zonder het gevoel te hebben dat je aan het stampen ben.” - Be­oor­de­ling: 7.7

Birgitta Blank, Stichting Het Rijnlands Lyceum, Europese School Den Haag - Gesprekstechnieken

“In korte tijd krijg je een goed beeld van wat je zelf prima kunt toepassen in gesprekken met bewoners of instanties. De trainer wordt op een "speelse" manier gebracht en blijft boeiend. Werken met acteur(s) geeft een nog beter inzicht.” - Be­oor­de­ling: 8.8

L. Stokroos, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“Onlangs bij LearnIT de training gesprekstechnieken gevolgd. Inhoud van deze training was heel leerzaam en interessant. Bovendien gedoceerd door een prima docente! Veel van geleerd. Voor deze training is LearnIT zeker aan te raden!” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Broekhuijsen, Wigo4it - Gesprekstechnieken

“Leerzaam, interessant.” - Be­oor­de­ling: 8.2

J. van Oosten, Zorg en Zekerheid - Gesprekstechnieken

“Nuttige training bij een organisatie waar zowel materiaal als trainerruim voldoende scoren!” - Be­oor­de­ling: 9.2

P. Stuifzand, Squiby Foods B.V. - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Het oefenen van de groepsgesprekken geeft goed inzicht in wat werkt en wat praktische valkuilen zijn.” - Be­oor­de­ling: 8.8

D. van Haard, Gemeente Arnhem - Gesprekstechnieken

“Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

J. Venhorst, PCI groep - Slechtnieuwsgesprekken voeren

“De training was heel goed te doen. In twee dagen zijn heel veel items aan bod gekomen, waarbij rekening is gehouden met de behoeften van de groep. Doordat er sprake was van een kleine groep kwam iedereen heel goed aan bod. Superenthousiaste, inspirerende en ook heel veelzijdige trainer. Goede mix tussen theorie en oefeningen. Ze kan goed uitleggen en maakt goed gebruik van aansprekende voorbeelden. Alle beschikbare mogelijkheden werden ingezet (de kamer was volgehangen met sheets). Ze is handig met video en gebruikt dit op overtuigende wijze om de deelnemers een spiegel voor te houden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. van Wieren - Gesprekstechnieken

“Heldere informatie, veel toepasbare tips en adviezen meegekregen. Het was een leerzame dag.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Jorick Merx, SchaalX B.V. - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Prima, met een goede focus op het doel van de training. Door het interactieve van de training was het niet moeilijk om de aandacht erbij te houden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Coenen, Metrohm Autolab - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Deze training is breed toepasbaar in zowel het werk als privé. Doe hem samen met een aantal collega's, zodat je op elkaar kunt oefenen. Het is meteen een handige manier om de sfeer in je team te verbeteren en/of om begrip voor elkaar te kwaken. Voorwaarde is wel dat je je open en kwetsbaar durft op te stellen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

H.J. van Tellegen, Gemeente Bunschoten - Gesprekstechnieken (vervolgtraining)

“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. Schipper, Intermaris - Gesprekstechnieken

“Professionele, toegankelijke trainers, waardevolle, leerzame inhoud en concrete, praktijkgerichte voorbeelden.” - Be­oor­de­ling: 9.0

J. Hartmann - Gratis webinar Sollicitatiegesprekken: succesvol solliciteren

“De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.” - Be­oor­de­ling: 8.6

H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland - Gesprekstechnieken

“Ik vond het een fijne les, leerzaam en in een goed tempo. Er werd voldoende aandacht besteed aan de onderwerpen die wij gevraagd hadden, er werd ook de tijd voor genomen. Ook fijn was de trainer, die in alle rust zijn uitleg gaf over de onderwerpen die wij wilde bespreken. Bedankt Marco Schmidt Werkbegeleider Re-integratie” - Be­oor­de­ling: 7.9

Marco Schmidt, DZB Leiden - Gesprekstechnieken

“Goede voorbereiding, goede inhoud, wordt goed gebracht.” - Be­oor­de­ling: 8.2

R. Koops, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!” - Be­oor­de­ling: 7.9

L. Gelauff, MTEE - POP-gesprekken

“Deze training gaf ondanks de korte duur precies antwoord op mijn vraag. Er was voldoende ruimte voor oefening, relevante input en materialen van de trainer en werd in een bijzonder prettige sfeer gegeven. Er was veel aandacht voor afstemming op de wensen van de deelnemers, zonder daarmee aan richting te verliezen. Daarmee vind ik de training zelf een voorbeeld voor goede gesprekstechnieken/communicatie.” - Be­oor­de­ling: 9.8

G. de Boer, ORETC - Gesprekstechnieken

“Zeer leerzaam!” - Be­oor­de­ling: 8.4

Christel Ockhuijsen, Eyescan oogzorgkliniek Visie - Gesprekstechnieken

“Zeer netjes, goed voorbereid en leuk om te volgen en aan mee te werken. Goed lesmateriaal en extra informatie voor na de trainingen. Learnit Training is een professionele organisatie die veel tijd besteed aan een goede voorbereiding en ook de training zelf.” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. Schut, ConnectingTheDots - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Heel interessant en leerzaam, ondanks dat de stof van bepaalde onderwerpen al bekend was. Iedere trainer komt weer met nieuwe en andere tips en handvatten. Goede afwisseling van theorie en oefeningen. Veel persoonlijke aandacht, door de kleine groepssamenstelling. Professioneel opgezet; goed voorbereid, prettig intakegesprek vooraf en handig naslagwerk. Ik heb veel kennis opgedaan. Ik ben er volop mee bezig en pas het dagelijks toe. Leuk!” - Be­oor­de­ling: 8.2

J. Versluys, Mooiland - Gesprekstechnieken

“De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.” - Be­oor­de­ling: 8.6

J. Meijer - Gesprekstechnieken