Cursus POP-gesprekken
  • Kleine groepen
  • Covid-19 veilig
  • Ervaren docent
  • Online mogelijk
  • Praktische training

Wil je het potentieel van werknemers volop benutten? Een POP-gesprek kan je hierbij helpen. In dit gesprek wordt persoonlijke ontwikkeling gestimuleerd, waardoor de werknemer zich gewaardeerd en uitgedaagd voelt.

Ja, ik wil meer weten

“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!” - Be­oor­de­ling: 9.1

learnit POP-gesprekken

Cursus POP-gesprekken

Steeds meer organisaties investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun werknemers. Met vaak goede resultaten voor beide partijen: de werknemer voelt zich gewaardeerd en uitgedaagd en de werkgever heeft vaardige mensen in huis die zich betrokken voelen bij de organisatie. Om deze persoonlijke ontwikkeling van het personeel in goede banen te leiden, is een heldere aanpak onmisbaar. Een beproefde methode is het POP - het Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Het Persoonlijk Ontwikkelingsplan stimuleert werknemer en werkgever aan de hand van een zorgvuldig opgezet protocol te investeren in het vergaren van kennis die betrekking heeft op het werk. Maar hoe geef je nu vorm aan zo'n protocol en hoe zorg je ervoor dat de uitvoering ervan naar wens verloopt? De training POP-gesprekken van Learnit Training bied je hierbij een steun in de rug. In de training komen alle stappen aan bod die deel uitmaken van een gedegen ontwikkelingsplan. Van het opstellen van het 'contract' en de tussentijdse gespreksvoering, tot aan de praktische uitvoering en het evalueren van het uiteindelijke resultaat.

Onderwerpen

  • Hoe ziet een goed POP-contract eruit?
  • Gesprekstechnieken
  • Inzicht krijgen in het functioneren van de werknemer (360°-feedbackmodel)
  • Omgaan met weerstanden
  • Het waarborgen van afspraken
  • Verschillende werkvormen
  • Van aanvang tot afsluiting: het POP-gesprek
  • Evaluatietechnieken

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor managers, leidinggevenden en iedereen die op een andere manier een coachende rol vervult.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist; de stof is met name geschikt voor beginnende managers en leidinggevenden. De inhoud kan, afhankelijk van de wensen en ervaring van cursisten, wat verschillen per cursus. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de cursisten geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van de cursus bepaald.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Investering

Vermelde prijzen zijn per persoon, inclusief cursusmateriaal. Bij de trainingen op locatie is een lunch inbegrepen.

Op locatie Online
Duur 1 dag 2 sessies van drie uur
Prijs per dag, excl. btw € 550,- € 465,-
Totaal, incl. btw € 665,50 € 562,65

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Online

We organiseren deze training ook online. Hiervoor maken we gebruik van Webbex of Zoom. Inloggen met Skype is ook mogelijk. Op verzoek kan deze training ook met Microsoft Teams worden georganiseerd.

De training duurt 2 sessies van 3 uur, verspreid over 2 weken.

  • Tot een jaar na de training mag je gratis nóg een keer deelnemen.
  • Tegen bijbetaling van de cateringkosten mag je ook nog aan een klassikale training meedoen.

Referenties

De cursus POP-gesprekken is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!” - Be­oor­de­ling: 9.1

S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag - POP-gesprekken

“Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.” - Be­oor­de­ling: 8.3

Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V. - POP-gesprekken

“Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.” - Be­oor­de­ling: 8.0

M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis - POP-gesprekken

“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost - POP-gesprekken

“Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.” - Be­oor­de­ling: 8.6

S. Ham, Ready For Change B.V. - POP-gesprekken

“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!” - Be­oor­de­ling: 7.9

L. Gelauff, MTEE - POP-gesprekken

"Ik heb veel gehad aan de training! Ik heb nu het gevoel dat ik ieder gesprek wel aan durf te gaan, al zal je je hele leven wel blijven leren. Zeker een aanrader!"

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Ik vond de training er goed en vooral nuttig en leerzaam. Ondanks dat ik momenteel niet lekker in mijn vel zit en niet mijzelf ben heb ik er toch veel van opgestoken. Men kijkt meestal tegen rollenspellen op, maar als je eenmaal over de 'angst' heen bent, is het erg leuk en leerzaam om een rollenspel te doen.” - Be­oor­de­ling: 9.0

M. Mulder, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Erik Beckers, GEA Bakel - Gesprekstechnieken

“Zeer doordachte training. Theorie, zelf toepassen, rollenspel (welke elementen wel/niet), opnieuw rollenspel. Zodat alle facetten d.m.v. herhaling aan bod kwamen. Training is herhaling. De trainer was erg prettig in sfeer en had een perfecte deskundigheid.” - Be­oor­de­ling: 10.0

H. Hofland, P-Services HR Group - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

"Een goed georganiseerde training met een praktisch toepasbare methode. Door een heldere uitleg en algemene communicatie was het fijn deze training te volgen."

- Selectiegesprekken met STAR

“Goede training die goed passend word gemaakt bij je leerdoelen. Er hangt een ontspannen sfeer waardoor je mede door de kleine groepen snel open kan stellen!” - Be­oor­de­ling: 8.2

Silvia Vermeulen, Bartimeus - Gesprekstechnieken

“Zeer leerzame training die op de praktijk en eigen situatie is afgestemd.” - Be­oor­de­ling: 9.6

M. Gerritse, Stichting Bejaardenzorg - Gesprekstechnieken (vervolgtraining)

“Zeer leerzaam!” - Be­oor­de­ling: 8.4

Christel Ockhuijsen, Eyescan oogzorgkliniek Visie - Gesprekstechnieken

“De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.” - Be­oor­de­ling: 7.4

M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum - Gesprekstechnieken

“Dit is echt een training op maat. Van tevoren spreek je direct met de trainer. Zo leer je de trainer van tevoren kennen en worden jouw doelen besproken. Deze doelen worden tijdens de training besproken. Het is een interactieve training. De stof wordt opgebouwd, zodat je aan het eind van de dag naar huis gaat met het gevoel dat je echt iets geleerd hebt. Zeker een aanrader.” - Be­oor­de­ling: 8.6

M. Luiten, Kinderopvang 't Goudvisje - Selectiegesprekken met STAR

“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost - POP-gesprekken

"Heel nuttig voor iedereen in privé en werksituaties, overal bruikbaar in elk gesprek voor de rest van je leven!"

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Zeer nuttige training die goed was aangepast op de wensen en behoeften van de groep. Echt een aanrader!” - Be­oor­de­ling: 8.9

J. Meijer, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) - Selectiegesprekken met STAR

“Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Een interessante leerzame training, waarbij ik veel tips heb gekregen. Ik ga deze tips zeker proberen toe te passen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

C.J. van der Tak, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - Gesprekstechnieken

“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.” - Be­oor­de­ling: 8.0

I. van den Berg, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

"Hele leuke training! Veel geleerd en zeker goede tips om in het dagelijks leven toe te passen."

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Kwaliteit van de training was uitstekend, met veel aandacht voor je eigen leerdoelstellingen. De trainster is bijzonder deskundig. Door de vele praktische oefeningen en directe feedback aan de hand van video-opnames, heb ik in twee dagen tijd veel geleerd. Een aanrader voor iedereen die zijn gesprektechnieken wil verbeteren.” - Be­oor­de­ling: 9.0

P. Gerits, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud - Gesprekstechnieken

“Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Wismans, Hendrik Pierson College - Gesprekstechnieken

“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.” - Be­oor­de­ling: 8.1

J. Schuurman, FM Laaglanden - Advies- en gesprekstechnieken

"Zeer leerzaam en opent je ogen met hoe je naar jezelf kijkt en wat je nog kan "verbeteren"."

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Het doel waar ik voor kwam, werd voldoende besproken. Ik heb veel mee kunnen nemen door tips die gegeven zijn. De trainer heeft alles nauwkeurig uit geleged. Verbeterpunten aangesproken enz. Ze heeft het zeer goed gedaan!” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Kip, Bosch Scharnieren - Slechtnieuwsgesprekken voeren

“Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf - Gesprekstechnieken

“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.” - Be­oor­de­ling: 8.1

J. Schuurman, FM Laaglanden - Advies- en gesprekstechnieken

“Goede, duidelijke training waarbij ik veel dingen heb geleerd die ik zeker kan toepassen in de praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Wismans, Hendrik Pierson College - Gesprekstechnieken

“Door van te voren de behoeften en wensen te analyseren was het een training 'op maat'. Uitzonderlijk capabele, professionele en ervaren trainer die de training van hoog niveau maakt. We waren onder de indruk van haar communicatieve vaardigheden en haar kwaliteiten als solliciteur. We hebben veel geleerd en kunnen nu zelf door met de meegegeven opdrachten.” - Be­oor­de­ling: 8.6

W. van Lankeren, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) - Selectiegesprekken met STAR

“Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.” - Be­oor­de­ling: 8.3

Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V. - POP-gesprekken

“Een goed leermiddel om sollicitatiegesprekken te voeren in de vorm van STAR-gesprekken. Door de juiste vraagstellingen krijg je ook een juist beeld van het voeren van gesprekken in de vorm van STAR.” - Be­oor­de­ling: 8.0

D. van de Weijenberg, Kinderopvang 't Goudvisje - Selectiegesprekken met STAR

“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. Schipper, Intermaris - Gesprekstechnieken

“Inspirerende training met heel veel eigen inbreng zodat je het in de praktijk kunt gaan toepassen.” - Be­oor­de­ling: 7.5

S. Suir, Gemeente Amsterdam Stadsdeel Centrum - Gesprekstechnieken

“Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor een andere training (Interviewtechnieken). Tijdens een gesprek met Learnit Training bleek deze training ook goed aan te sluiten bij mijn wensen. Dat hadden ze goed ingeschat. We waren met een kleine groep en daardoor kon de training heel erg naar onze leerdoelen gemaakt worden. De trainer was heel flexibel, ze bewoog mee met onze antwoorden op vragen. Je voelde dat ze je wilde helpen om verder te komen. Naar mijn idee heeft ze heel veel kennis en deskundigheid. Ik heb van haar genoten, ze heeft me geïnspireerd.” - Be­oor­de­ling: 10.0

A. Wösten, Stichting Icare - Gesprekstechnieken

“Learnit geeft op professionele wijze deze STARR training. Een goede structuur waar je in de praktijk veel mee kunt.” - Be­oor­de­ling: 7.7

Jeroen Wooning, RedWave Beheer B.V. - Selectiegesprekken met STAR

“Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort - Gesprekstechnieken

“Deze training geeft je nieuwe inzichten in gesprekstechnieken en interviewtechnieken. In een paar dagen verbeter je gesprektechnieken en andere communicatieve vaardigheden. Deze vaardigheden zijn zowel toepasbaar tijdens het werk en in je privé leven. Kortom: een zeer nuttige training en een enorm leuke ervaring!” - Be­oor­de­ling: 8.6

R.P. Lepp, Trius - Werving en selectie: gespreks- interviewtechnieken

“Inhoud is perfect op de doelgroepafgestemd. Prettige training, veel geleerd. Bedankt!” - Be­oor­de­ling: 8.4

K. Kokke, Protempo - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Leerzame dag die aanleiding geeft tot nadenken en verbetering.” - Be­oor­de­ling: 9.0

H. Muharam, Universitair Medisch Centrum Rotterdam (Erasmus MC) - Selectiegesprekken met STAR

“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.” - Be­oor­de­ling: 8.0

I. van den Berg, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

“Goede en bruikbare training met heel sympathieke trainer!” - Be­oor­de­ling: 8.0

V.P.S.E. Langereis, Maison de Bonneterie - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

"De cursus kan je een indruk geven over hoe je bepaalde gesprekken kan voeren wat in ons werk veel voorkomt...dus erg veel aan gehad"

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Door de training krijg je inzicht in je eigen stijl van communiceren. Door de groepsdynamiek leer je ook dingen van anderen wat erg prettig is. Door middel van rollenspellen oefen je situaties waar je eerder op vastliep. Met de kennis uit deze training ga je gesprekken zelfverzekerder in.” - Be­oor­de­ling: 8.8

S. Berswerda - Gesprekstechnieken

"Loop je als persoon tegen dingen aan op het gebeid van communicatie ? Daarnaast, wil je jezelf daar beter in ontwikkelen, zodat je je krachtiger gaat voelen in situaties ? Dan is de training gesprekstechnieken de juiste. Je leert omgaan met situaties die lastig voor je zijn en krijgt nieuwe inzichten hoe je het beste kunt communiceren. Het heeft mijzelf veel nieuwe en goede inzichten gegeven."

- Gesprekstechnieken

“De inhoud van de training heb ik als zeer goed ervaren. De docent heeft alle casussen aan de orde gesteld en is op iedere casus afzonderlijk ingegaan. De feedback die gegeven werd is als zeer positief ontvangen.” - Be­oor­de­ling: 8.1

J. Schuurman, FM Laaglanden - Advies- en gesprekstechnieken

“Interessante training: leerzaam en goede trainers.” - Be­oor­de­ling: 7.4

P.T. van Twillert, Gemeente Bunschoten - Gesprekstechnieken (vervolgtraining)

“Training wordt zoveel mogelijk om maat gegeven en praktisch gemaakt met veel rollenspellen. Ik kon er direct mee aan de slag!” - Be­oor­de­ling: 7.8

E. van de Wijn, Hoteschool Amersfoort - Gesprekstechnieken