Learnit Training

Cursus Feedback geven en ontvangen

Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend werken en wordt om die of andere redenen nogal eens vermeden. Dat heeft tot gevolg dat een belangrijk instrument om medewerkers en/of elkaar aan te sturen deels onbenut blijft. Maar wanneer de boodschap goed wordt overgebracht, kan een terugkoppeling op het gedrag juist aanzetten tot verandering en groei.

In de training Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven (én ontvangen!), waardoor ongewenst gedrag bijgestuurd wordt en de samenwerking meer gestimuleerd wordt. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat werknemers extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de training ben je in staat om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in je werkomgeving.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen:

  • Communicatieprocessen in kaart brengen
  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen
  • Onderscheid in non-verbaal, paralinguaal en verbaal gedrag
  • Confronterende gesprekstechnieken
  • Zelfreflectie stimuleren
  • Anderen stimuleren feedback te geven
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET)
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Doelgericht communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Omgaan met lastige situaties en emoties
  • Rust bewaren tijdens een gesprek
  • Conclusies trekken en afspraken maken

Resultaten

Na de training:

  • weet je hoe je constructief feedback kunt geven
  • heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft
  • heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen
  • weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven
  • heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie, hun medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag en/of medewerkers meer willen motiveren in hun werk.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal en lunch:


Duur

2 dagen

Prijs per dag (excl. btw)

€ 475,-

Subtotaal

€ 950,-

btw 21%

€ 199,50

Totaal incl. btw

€ 1149,50

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Feedback geven en ontvangen is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“Een goede balans tussen theorie en praktijk!” - Be­oor­de­ling: 8.0

B. Pikkaart, Brandweer Hoorn - Feedback geven en ontvangen

“Klant gericht en goede informatie om een beter inzicht te krijgen waar je in een gesprek/vraagstuk staat en hoe je daar je voordeel uit haalt. En wat daarin wel of niet te zeggen” - Be­oor­de­ling: 9.2

J. Versloot, Mechatronics Manufacturing B.V. - Feedback geven en ontvangen

“Een hele leerzame en praktische training waarin op mijn noden werd ingespeeld. Ik kon zelf situaties voordragen waarmee we aan de slag gingen.” - Be­oor­de­ling: 9.6

A. Hendrikx, Janssen Research & Development - Feedback geven en ontvangen

“Zeer professionele trainer. Vlot en deskundig.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Ashvin Jhagroe, Vastgoed Beheer PG B.V. - Feedback geven en ontvangen

“Zeer goede training. Aangepast op mijn wensen. Er is zelfs meer besproken dan ik vooraf had gedacht.” - Be­oor­de­ling: 8.4

C. van Santen, Greenchoice - Feedback geven en ontvangen

“Goeie opzet, mooie opbouw, leuke werkvormen.” - Be­oor­de­ling: 8.4

L. van der Sman, Gemeente Hoorn - Feedback geven en ontvangen

“Inhoud is volledig, Sluit goed aan bij het niveau van de deelnemers. De oefeningen zijn allemaal gebaseerd op de dagelijkse praktijk waardoor de oefeningen "natuurlijk" verlopen.” - Be­oor­de­ling: 8.8

D. Kraijer, Brandweer Hoorn - Feedback geven en ontvangen